Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr har jag erfarenhet av de som gärna vill framstå som bättre än vad de är, gärna som den som är bättre än motparten.
Och gärna på de publika medel som finns....
Iom att du varit förutseende nog att spela in vad som sagts er emellan sedan en tid tillbaka så tror jag nog att du iaf kan visa hur verkligheten ser ut för berörda instanser

Hoppas att allt går bra imorgon- stryrkekram!!
 
Senast ändrad:
Polisförhör imorgon.

Exet har påbörjat operation "love-bombing".

Skickar tonvis med styrka att stå emot hans falska, manipulerande love bombing. Du VET att det enbart är för att gynna honom själv I slutänden och INTE en ärlig, kärlek från honom till dig.
Men jag vet också hur svårt det kan vara att stå emot sånt när man redan är slutkörd pga en ex-dåre OCH en liten minibanan som faktiskt tar sin beskärda del av orken.
 
Hoppas också att det gått bra på förhöret och sållar mig till er andra som tycker att du ska blockera honom. Du har massor med underlag till varför du gör det och du har ditt barns bästa i fokus.
 
Förhöret gick bra.

Mötet med socialen gick bra. Hon förstod direkt vad det handlade om. Fick se mailet. Var från exets mailadress men någon annan har hjälpt honom skriva (han är dyslektiker och det syntes på lång väg att han inte skrivit det själv). Det var inte underskrivet med något namn så tror exet tror han gjort anmälan anonymt! Dessutom gjordes anmälan några dagar efter han krossat rutan...

Mötet på kriscentrum gick också bra. Hon tyckte jag skulle be advokaten hjälpa mig med ett skadeståndskrav åt dottern. För hon har ju också blivit utsatt. Och hon tyckte inte exet skulle ha umgänge.

Familjerätten har dock ringt idag igen och pushar för umgänge. Känner mig lite överkörd av dom om jag ska vara ärlig. Hon tyckte i princip att han kunde få hämta dottern hos mig och ha henne själv! Och så tyckte hon vi kunde träffas alla tre och skriva ett avtal. "Bara ni får ett avtal så lugnar det sig nog". Nä...blev så paff så jag blev mest tyst. Kontaktperson för överlämningar vid umgänge var tydligen jättesvårt att få om vi inte kunde ordna någon själva då. Gärna en granne. Hon skulle ringa exet också och fråga vad han tyckte (så det är inte han som bett henne ringa ens utan det gör hon på eget bevåg). Hennes svar när jag sa att han anmält mig till soc på falska grunder var "Ja så är det i konflikter". Och att "ni vill ju inte hamna i en vårdnadstvist ". Ju mer jag tänker på det ju argare blir jag! Ska ringa henne på måndag igen och be att få ett enskilt samtal med henne snarast (lättare att prata när man träffas än i telefon tycker jag). För hon verkar ju inte alls förstå vad som hänt!

Idag var jag och dottern iallafall på babysim för första gången. Jättemysigt! :love:
 
Senast ändrad:
Och så ska jag rådfråga advokaten på måndag om lite grejer också. Bl a möjligheten att flytta.

Det blev inget av anmälan på hotet min kompis gjorde. Men det stod fel i pappret om vad som hänt. Där stod det att hon skulle besöka mig. Att det var därför hon åkt dit...?!
 
Vad skönt att socialen förstår situationen men familjerätten! Alltså vad är det hon inte förstår?

Stark du är krambanan, du imponerar hela tiden med din handlingskraft och jag önskar jag kunde hjälpa dig med något. Jag finns i Västmanland om jag kan göra något.
 
Förhöret gick bra.

Mötet med socialen gick bra. Hon förstod direkt vad det handlade om. Fick se mailet. Var från exets mailadress men någon annan har hjälpt honom skriva (han är dyslektiker och det syntes på lång väg att han inte skrivit det själv). Det var inte underskrivet med något namn så tror exet tror han gjort anmälan anonymt! Dessutom gjordes anmälan några dagar efter han krossat rutan...

Mötet på kriscentrum gick också bra. Hon tyckte jag skulle be advokaten hjälpa mig med ett skadeståndskrav åt dottern. För hon har ju också blivit utsatt. Och hon tyckte inte exet skulle ha umgänge.

Familjerätten har dock ringt idag igen och pushar för umgänge. Känner mig lite överkörd av dom om jag ska vara ärlig. Hon tyckte i princip att han kunde få hämta dottern hos mig och ha henne själv! Och så tyckte hon vi kunde träffas alla tre och skriva ett avtal. "Bara ni får ett avtal så lugnar det sig nog". Nä...blev så paff så jag blev mest tyst. Kontaktperson för överlämningar vid umgänge var tydligen jättesvårt att få om vi inte kunde ordna någon själva då. Gärna en granne. Hon skulle ringa exet också och fråga vad han tyckte (så det är inte han som bett henne ringa ens utan det gör hon på eget bevåg). Hennes svar när jag sa att han anmält mig till soc på falska grunder var "Ja så är det i konflikter". Och att "ni vill ju inte hamna i en vårdnadstvist ". Ju mer jag tänker på det ju argare blir jag! Ska ringa henne på måndag igen och be att få ett enskilt samtal med henne snarast (lättare att prata när man träffas än i telefon tycker jag). För hon verkar ju inte alls förstå vad som hänt!

Idag var jag och dottern iallafall på babysim för första gången. Jättemysigt! :love:
Finns det ingen annan på familjerätten?
 
Förhöret gick bra.

Mötet med socialen gick bra. Hon förstod direkt vad det handlade om. Fick se mailet. Var från exets mailadress men någon annan har hjälpt honom skriva (han är dyslektiker och det syntes på lång väg att han inte skrivit det själv). Det var inte underskrivet med något namn så tror exet tror han gjort anmälan anonymt! Dessutom gjordes anmälan några dagar efter han krossat rutan...

Mötet på kriscentrum gick också bra. Hon tyckte jag skulle be advokaten hjälpa mig med ett skadeståndskrav åt dottern. För hon har ju också blivit utsatt. Och hon tyckte inte exet skulle ha umgänge.

Familjerätten har dock ringt idag igen och pushar för umgänge. Känner mig lite överkörd av dom om jag ska vara ärlig. Hon tyckte i princip att han kunde få hämta dottern hos mig och ha henne själv! Och så tyckte hon vi kunde träffas alla tre och skriva ett avtal. "Bara ni får ett avtal så lugnar det sig nog". Nä...blev så paff så jag blev mest tyst. Kontaktperson för överlämningar vid umgänge var tydligen jättesvårt att få om vi inte kunde ordna någon själva då. Gärna en granne. Hon skulle ringa exet också och fråga vad han tyckte (så det är inte han som bett henne ringa ens utan det gör hon på eget bevåg). Hennes svar när jag sa att han anmält mig till soc på falska grunder var "Ja så är det i konflikter". Och att "ni vill ju inte hamna i en vårdnadstvist ". Ju mer jag tänker på det ju argare blir jag! Ska ringa henne på måndag igen och be att få ett enskilt samtal med henne snarast (lättare att prata när man träffas än i telefon tycker jag). För hon verkar ju inte alls förstå vad som hänt!

Idag var jag och dottern iallafall på babysim för första gången. Jättemysigt! :love:

Vad fan är det för fel med människan på familjerätten? :mad: Känns ju bara :banghead::banghead::banghead: .

Fattar hon verkligen att karln i fråga är våldsam, hotar med vapen, ägnar sig åt skadegörelse och tar bebis som gisslan så att du inte kan åka hem när du behöver? Det är ju inte okej någonstans. Tror hon på fullaste allvar att det ens går att diskutera saker med en sådan person?
 
@krambanan vet familjerätten om vad han har utsatt dig och mini för? Om så är fallet är det sjukt att de pushar för umgänge... :banghead:

Är mer inne på kriscentrums spår, de verkar vara vettigare än familjerätten just nu... stå på dig, du vet vad som är rätt i det här fallet.:heart
 
Jag som arbetar inom socialtjänsten hade inte i detta skeendet gett dig rådet om att umgänge med barnets pappa är prio ett. Risk och skydd ska komma först. Så finns det en risk att barnet far illa ska du skydda ditt barn.

Har din handläggare på socialtjänsten gett dig några råd hur du ska agera utifrån en skyddsbedömning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp