Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!
Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig!
Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?
Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?
Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.
Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.