Bor i Göteborg och kan frigöra rum i lägenhet om det behövs. Du är bäst, banan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan jag oxå, men jag kan inte ta mig dit för egen maskin.Är sjukskriven och hemma om dagarna, bor i Västerås men att ta en tripp neråt landet är inga problem för min del. Kan bo i huset och ta hand om alla djuren inklusvie, katter, grisar och hästar någon vecka ifall det behövs!
Tanken slog mig oxå. Jag tror säkert att jag o @ainasoja skulle kunna dra jämnt under tiden. Hur är det, har @krambanan hund?@vallhund och @ainasoja - tycker inte nån av er (eller nån av @krambanan s kompisar) ska bo där själv utan i så fall ihop. Känns som om exet märker att krambanan och mini gömt sig så kan han bli ännu mer labil.
Wow, vilken utbildning går man för att kunna ställa psykiatriska diagnoser om 3e person via internetforum?
Tanken slog mig oxå. Jag tror säkert att jag o @ainasoja skulle kunna dra jämnt under tiden. Hur är det, har @krambanan hund?
Fördelen med ett Bukenätverk är att han inte vet var du tar vägen, annars finns ju risken att han känner till ditt andra nätverk.Jag har hundar men dom kan följa med mig.
@Vallmo Jag tar inte illa upp.
heart Buke! heart
Har som tur var ett rätt bra nätverk så tror allt kan lösas väldigt snabbt om det måste. Men jag kommer inte tveka att använda mig av eran generösa hjälp också om det behövs.
Ska ringa utredaren imorgon och kolla när hon tror jag kommer bli förhörd och om ev kontaktförbud. Sen lägger jag upp en plan efter det.
Förhör blir på onsdag och jag har fått det målsägandebiträde jag ville ha.
Fortfarande inte hört från socialen eller blivit uppringd av familjerätten (som socialen lovade när jag ringde dom i tisdags)?!?
Exet tycker synd om sig själv på Facebook och har bl a delat expressen-artikeln av förskoleläraren som kritiserar separerade föräldrar som bråkar inför barnen (om ni sett den).
Imorgon har jag samtal på kriscentrum igen.
Fråga rätt ut. "Han har hotat mig med både baseballträ och hagelgevär. Han har slagit sönder rutor i mitt hus och spionerat på mig. Tycker ni verkligen att jag ska bjuda hem honom till mig?"Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!
Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig!
Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?
Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?
Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.
Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.
Det måste gå att få en annan kontakt på familjerätten som inte är låst vid "pappor är bäst" som den här låter. Vad sa hon när hon fick veta att exet är polisanmäld?Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!
Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig!
Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?
Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?
Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.
Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.