Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följer också tråden och är imponerad över ditt rådiga agerande. En klokare, starkare mamma kan minibanan inte ha. Tycker som många andra att du ska vara försiktig och om det är möjligt bo på annan plats åtminstone tillfälligt. Det är möjligt att det är överdrivet men om inte. Du säger ju själv att du för en vecka sedan inte trodde att han skulle kunna skada minibananen men nu är du inte längre säker. Helt klart är väl (till och med över nätet) att han inte är stabil för tillfället.

Bor i Göteborg jag med och kan inte erbjuda boende (etta) men har bil om något eller några behöver skjutsas.
 
Det här är verkligen buke i ett nötskal - när nån har problem så ställer man upp!! :heart

Förlåt TS att jag inte orkar göra det, men jag hoppas att nätverket du har runt om dig och de andra här som erbjuder hjälp räcker mer än väl!
 
Wow, vilken utbildning går man för att kunna ställa psykiatriska diagnoser om 3e person via internetforum?

Det kan man inte. Oavsett utbildning. ;)
Det var därför jag skrev förmodligen.
Uppenbart
för att hans beteende är väldigt stört.
Ostörda (friska) människor skadar inte sitt eget spädbarn.

Det var en slutsats jag drog. Kanske förhastat, vad vet jag? Dåligt ordval? Säkert!
Jag ber ts om ursäkt utifall hon tagit illa upp.

Jag tror i alla fall att ingen här tycker att hans beteende är särskilt normalt eller friskt.
 
Tanken slog mig oxå. Jag tror säkert att jag o @ainasoja skulle kunna dra jämnt under tiden. Hur är det, har @krambanan hund?

Jag har hundar men dom kan följa med mig.

@Vallmo Jag tar inte illa upp.

:heart:heart:heart Buke! :heart:heart:heart

Har som tur var ett rätt bra nätverk så tror allt kan lösas väldigt snabbt om det måste. Men jag kommer inte tveka att använda mig av eran generösa hjälp också om det behövs.

Ska ringa utredaren imorgon och kolla när hon tror jag kommer bli förhörd och om ev kontaktförbud. Sen lägger jag upp en plan efter det. :up:
 
Jag har hundar men dom kan följa med mig.

@Vallmo Jag tar inte illa upp.

:heart:heart:heart Buke! :heart:heart:heart

Har som tur var ett rätt bra nätverk så tror allt kan lösas väldigt snabbt om det måste. Men jag kommer inte tveka att använda mig av eran generösa hjälp också om det behövs.

Ska ringa utredaren imorgon och kolla när hon tror jag kommer bli förhörd och om ev kontaktförbud. Sen lägger jag upp en plan efter det. :up:
Fördelen med ett Bukenätverk är att han inte vet var du tar vägen, annars finns ju risken att han känner till ditt andra nätverk. :cautious:
 
Jag har också följt dina trådar i tysthet och jag tycker att du är superstark! Men jag blir som många andra väldigt orolig för dig när jag hör hur allt trappas upp. Jag skulle också vilja råda dig till att inte sova hemma utan resa iväg någonstans. Var rädd om dig!

Till alla er andra:
Finns det något register/nätverk över tillgängliga tillfälliga bostäder här på buke? Där kan man anmäla sig med bostadsort, hur mycket plats man har och kontaktuppgifter.

Jag är inte alltid inne på buke men om det skulle behövas har jag tre tomma rum i huset och tre tomma boxar i stallet. Jag bor i södra dalarna.
 
Förhör blir på onsdag och jag har fått det målsägandebiträde jag ville ha.

Fortfarande inte hört från socialen eller blivit uppringd av familjerätten (som socialen lovade när jag ringde dom i tisdags)?!?

Exet tycker synd om sig själv på Facebook och har bl a delat expressen-artikeln av förskoleläraren som kritiserar separerade föräldrar som bråkar inför barnen (om ni sett den). :laugh:

Imorgon har jag samtal på kriscentrum igen. :up:
 
Bra att det händer "något" i alla fall! Både att det blir förhör så pass snart och att du har ditt samtal på kriscentrum.

Gällande eventuell praktisk hjälp (som flera ju erbjudit redan...) så finns jag i norra delen av Halland, och har tillgång till bil och hästtransport om något/någon skulle behöva flyttas!!
 
Förhör blir på onsdag och jag har fått det målsägandebiträde jag ville ha.

Fortfarande inte hört från socialen eller blivit uppringd av familjerätten (som socialen lovade när jag ringde dom i tisdags)?!?

Exet tycker synd om sig själv på Facebook och har bl a delat expressen-artikeln av förskoleläraren som kritiserar separerade föräldrar som bråkar inför barnen (om ni sett den). :laugh:

Imorgon har jag samtal på kriscentrum igen. :up:

Men för helsike. Där har vi en insiktsfull kille, NOT!! Ännu mer skrämmande att han har en sådan snedvriden syn. ALLT som sker är I hans huvud ett verk av dig, vilket gör att hans spärrar är totalt borta eftersom oavsett vad han gör kan han inte stå till svars för det (enligt honom alltså) för allt sker ju p.g.a dig...

Fortsätt vara rädd om dig och mini:heart
 
Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!

Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig! :meh:

Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?

Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?

Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.

Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.
 
Senast ändrad:
Funderar på om jag ska ta kontakt med hans läkare (där han går för sin adhd) också igen. Känns som han kanske bör få veta hur han är med tanke på att dom medicinerar honom?
 
@krambanan berätta din version oavsett om den efterfrågas eller ej!!! Säg "jag är rädd", "jag känner mig hotad", "jag är rädd att han skall göra vår dotter illa", "han har hotat med basebollträ och hagelbössa", "jag vill inte träffa honom ensam", "jag är rädd för att lämna vår dotter ensam hos honom" osv. Så att både familjerätten och socialen förstår vad som händer, hur han får dig att känna!
 
Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!

Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig! :meh:

Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?

Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?

Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.

Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.
Fråga rätt ut. "Han har hotat mig med både baseballträ och hagelgevär. Han har slagit sönder rutor i mitt hus och spionerat på mig. Tycker ni verkligen att jag ska bjuda hem honom till mig?"
 
Har pratat med familjerätten nu. Dom hade slarvat bort min lapp om att jag ville bli uppringd!

Märks att hon pratat med exet först. Kändes inte riktigt bra att prata med henne för hon verkade så stressad dessutom. Hon frågade inte ens efter min version av vad som hänt. Men förhoppningsvis fick hon lite mer koll på vad som verkligen pågår efter att ha pratat med mig. Hon poängterade dock verkligen att exet borde komma till oss för umgänge inte tvärtom (när jag sa att jag erbjudit honom massa umgänge men så länge det sker hos mig så vill han oftast inte). Men samtidigt kändes det som hon tyckte vi borde kunna lösa detta själva i princip. Bara vi gick på lite samarbetssamtal typ. Barnet har ju rätt till båda sina föräldrar sa hon flera gånger. Hon tyckte han kunde komma och hämta dottern en timme på promenad några gånger i veckan eller allra helst att jag tog en promenad och han hade henne själv hos mig! :meh:

Tydligen har socialen inte fått in några anmälningar än heller?

Jag frågade lite om umgängesstöd också. Måste båda vara med på det för att få det. Tror inte han kommer vilja det men dom kan väl knappast tvinga mig att träffa honom själv?

Angående samarbetssamtalen så vet jag inte om jag ska kräva fortsatt enskilda direkt för jag har verkligen ingen lust att behöva träffa honom. Eller om jag ska ge gemensamma "en chans" så kanske dom får se hur han verkligen är (men isåfall kommer jag inte åka dit själv!)? Men har hört att hon vi ska ha samtalen med inte ens går in och bryter när det skriks eller någon kallar sitt ex hora. Ju mer jag tänker på det så vill jag nog ha enskilda samtal ett tag så dom kan få höra min version och hur jag tänker utan att han ska få mig ur balans.

Samtalet på kriscentrum blev flyttat till torsdag.
Det måste gå att få en annan kontakt på familjerätten som inte är låst vid "pappor är bäst" som den här låter. Vad sa hon när hon fick veta att exet är polisanmäld?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp