Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gulle Gulle er! :heart

Det praktiska med djur och sånt löser sig. Har flera kompisar som ställer upp. Eventuellt kommer jag behöva göra mig av med mina grisar (en stor och en mini), en kanin och ett par katter inom snar framtid. Huset löser sig nog också (titta till och fylla på pellets i kaminerna). Har en kompis som kan bo i huset ett tag. Kanske att jag behöver hjälp att flytta hästarna. Hojtar till i så fall. Eller om jag kommer på något annat.

Däremot kanske det behövs lite hjälp att få huset i sånt skick att jag kan sälja det utan att förlora allt för mycket framåt.

Så länge inget mer händer håller jag mig här hemma tills jag blivit formellt förhörd av polisen och så iallafall. Kommer bli tilldelad ett målsägandebiträde snarast. Var och lämnade lite inspelningar och sånt idag och dom skulle försöka plocka in hans vapen också.

Ringde även socialen idag och dom skulle be en från familjerätten ringa mig. Men blir väl kanske inte förrän torsdag för har inte hört något mer än idag.

Som grädde på moset så ringde nyss exets konflikträdda mamma mig?! Jag har ingen lust att prata med henne idag faktiskt så jag svarade inte.
 
Alltså med tanke på hur våldsam han varit tycker jag att polisen verkar lite seg?

Kan du inte ta lillan och sova hos någon annan tills de åtminstone tagit in honom för förhör?

Jag tycker ändå det går undan med tanke på alla helgdagar. Utredaren hade redan fått direktiv från åklagaren och hon trodde att jag skulle blivit tilldelad ett målsägandebiträde på torsdag. Men jag har ju ingen aning om hur sånt här brukar gå till. Lite förvånad att socialen inte hört av sig än däremot?

Vi har ett par olika kompisar vi får sova hos här om vi vill.Men vill han verkligen komma åt mig så kan han rätt fort lista ut var vi är ändå i nuläget. Däremot om minsta lilla händer mer så kommer jag och minibananen köra till en kompis uppe i Småland där han inte hittar oss.
Jag kanske är naiv men han är ju rätt feg när han vet att jag inte är ensam.
 
Senast ändrad:
Gulle Gulle er! :heart

Det praktiska med djur och sånt löser sig. Har flera kompisar som ställer upp. Eventuellt kommer jag behöva göra mig av med mina grisar (en stor och en mini), en kanin och ett par katter inom snar framtid. Huset löser sig nog också (titta till och fylla på pellets i kaminerna). Har en kompis som kan bo i huset ett tag. Kanske att jag behöver hjälp att flytta hästarna. Hojtar till i så fall. Eller om jag kommer på något annat.

Däremot kanske det behövs lite hjälp att få huset i sånt skick att jag kan sälja det utan att förlora allt för mycket framåt.

Så länge inget mer händer håller jag mig här hemma tills jag blivit formellt förhörd av polisen och så iallafall. Kommer bli tilldelad ett målsägandebiträde snarast. Var och lämnade lite inspelningar och sånt idag och dom skulle försöka plocka in hans vapen också.

Ringde även socialen idag och dom skulle be en från familjerätten ringa mig. Men blir väl kanske inte förrän torsdag för har inte hört något mer än idag.

Som grädde på moset så ringde nyss exets konflikträdda mamma mig?! Jag har ingen lust att prata med henne idag faktiskt så jag svarade inte.
Bor jag i närheten så ställer jag upp
 
Alltså med tanke på hur våldsam han varit tycker jag att polisen verkar lite seg?

Kan du inte ta lillan och sova hos någon annan tills de åtminstone tagit in honom för förhör?

Polisen kan inte göra något utan att åklagaren ger direktiv. Och i Sverige är det väl röd dag idag = finns bara några få jouråklagare i tjänst som då bara hinner med de akuta ärenden som sker i detta nu. Ärenden som gått vidare till utredare måste vänta till en vardag.
 
Polisen kan inte göra något utan att åklagaren ger direktiv. Och i Sverige är det väl röd dag idag = finns bara några få jouråklagare i tjänst som då bara hinner med de akuta ärenden som sker i detta nu. Ärenden som gått vidare till utredare måste vänta till en vardag.
Den röda dagen är imorgon onsdag, trettondag jul, sen på torsdag är vanlig arbetsdag igen. :)
 
Ja, så är det ju. Här i norr har vi ingen röd dag men i söderöver Bayern och så de har röd dag. Väldigt förrvirrande när ett land har olika (och olika många) helgdagar beroende på var du bor.

Då har de säkert jobbat halvdag idag misstänker jag.
 
Jag tycker ändå det går undan med tanke på alla helgdagar. Utredaren hade redan fått direktiv från åklagaren och hon trodde att jag skulle blivit tilldelad ett målsägandebiträde på torsdag. Men jag har ju ingen aning om hur sånt här brukar gå till. Lite förvånad att socialen inte hört av sig än däremot?

Vi har ett par olika kompisar vi får sova hos här om vi vill.Men vill han verkligen komma åt mig så kan han rätt fort lista ut var vi är ändå i nuläget. Däremot om minsta lilla händer mer så kommer jag och minibananen köra till en kompis uppe i Småland där han inte hittar oss.
Jag kanske är naiv men han är ju rätt feg när han vet att jag inte är ensam.

Har du någon hos dig nu då? För plockar de vapnen av honom idag (tack och lov för det!) lär han bli förbannad, kanske börja dricka(?), och jaga upp sig igen... Jag hade varit extra försiktig strax efter (typ följande natt/nästa dag ungefär) han blivit av med vapnen. Ha någon mer hos dig, gärna med bil som tydligt står parkerad utanför. Bara för säkerhets skull - förhoppningsvis och mest sannolikt sitter han och är bitter hemma hos sig själv bara.
 
Fy fan vilken jubielidiot minibananens far är.. Tur minibananen har dig Krambanan!
Jag ställer också upp och hjälper till om jag kan och det är geografiskt möjligt. Jag finns i västerbotten.
 
har också följt i tysthet! Du är grymt stark!!!<3
Men tycker det är bra att du inte skriver vart du bor, bättre att vi skriver vart vi bor så kan du skicka pm om det är i närheten :) jag bor i örebro :)
 
Jag har följt tråden, mestadels i det tysta.

@krambanan Jag blir väldigt orolig för dig. Jag tycker nog inte att du ska vara hemma alls, inte ens med din mamma. Det kanske är hönsigt av mig, men man kan inte på förhand veta vilka människor det slår alldeles slint för - och då bryr han sig kanske inte om att du inte är ensam. Jag tycker att du ska meddela polisen och socialen att du kommer att befinna dig på annan ort på grund av mannen i väntan på att processen sätts igång.

Sedan är jag även bekymrad över hur pass anonym du är på forumet. Kan ditt riktiga namn kopplas till ditt användarnamn på något sätt? Har du provat att googla det? Om han lyckas läsa det här så kanske han blir väldigt upprörd.
 
Polisen kan inte göra något utan att åklagaren ger direktiv. Och i Sverige är det väl röd dag idag = finns bara några få jouråklagare i tjänst som då bara hinner med de akuta ärenden som sker i detta nu. Ärenden som gått vidare till utredare måste vänta till en vardag.
Det vet jag väl. Men när någon vägrar lämna ifrån sig ett barn, sparkas och hotar med brännbollsträ och hagelgevär så tycker jag inte att det spelar någon roll vilken veckodag det är.
 
Det vet jag väl. Men när någon vägrar lämna ifrån sig ett barn, sparkas och hotar med brännbollsträ och hagelgevär så tycker jag inte att det spelar någon roll vilken veckodag det är.

Jaha, du vet det. Men ditt varför gör inte Polisen nått lät inte som om att du hade koll. Vad tycker du de ska göra? De måste ju rätta sig efter förundersökningsledarens beslut men det vet du ju. Lät inte så så jag ville bara förtydliga att Polisen just nu inte kan göra så mycket alls så om någon är seg så är det åklagaren. Men troligen är den inte heller seg utan som det ser ut nu i Sverige så är det även där brist på personal och ärenderna hopar sig. Alla gör så gott dom kan men utan mer pengar från de som styr så vill man mycket men har händerna bakbundna.
 
Jag tycker ändå det går undan med tanke på alla helgdagar. Utredaren hade redan fått direktiv från åklagaren och hon trodde att jag skulle blivit tilldelad ett målsägandebiträde på torsdag. Men jag har ju ingen aning om hur sånt här brukar gå till. Lite förvånad att socialen inte hört av sig än däremot?

Vi har ett par olika kompisar vi får sova hos här om vi vill.Men vill han verkligen komma åt mig så kan han rätt fort lista ut var vi är ändå i nuläget. Däremot om minsta lilla händer mer så kommer jag och minibananen köra till en kompis uppe i Småland där han inte hittar oss.
Jag kanske är naiv men han är ju rätt feg när han vet att jag inte är ensam.
Snälla du, gör det. Flytta till din kompis ett tag. Var inte hemma även om du har din mamma där. Det är så viktigt för nu har du att göra med en man som antagligen är både jätterädd och jättedesperat och det är ingen bra kombo utan kan bli väldigt farligt speciellt om han har vapen hemma. Var rädd om er. Flytta nu.
 
Jag har inte skrivit något tidigare men följt dig här och i hösttråden. Ville bara skicka en pepp-kram, du fixar det här! Men var försiktig, han verkar verkligen inte riktigt redig :(

Jag finns i djupaste Småland och hjälper gärna om jag kan på något vis.
 
Jaha, du vet det. Men ditt varför gör inte Polisen nått lät inte som om att du hade koll. Vad tycker du de ska göra? De måste ju rätta sig efter förundersökningsledarens beslut men det vet du ju. Lät inte så så jag ville bara förtydliga att Polisen just nu inte kan göra så mycket alls så om någon är seg så är det åklagaren. Men troligen är den inte heller seg utan som det ser ut nu i Sverige så är det även där brist på personal och ärenderna hopar sig. Alla gör så gott dom kan men utan mer pengar från de som styr så vill man mycket men har händerna bakbundna.
Eh, citera mig korrekt istället för att förvanska det jag skrev. Jag har inte frågat "varför polisen inte gör nåt", jag skrev att jag tyckte att polisen verkade lite seg. Det är STOR skillnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp