Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud @krambanan! Jag började nästan gråta av att ligga i sängen med bebis och läsa ditt inlägg. Stackars stackars minibanan och stackars stackars dig! :cry: Hur ser din plan ut i det närmaste? Jag håller med de som säger att du måste se till att slippa träffa den där människan och att dottern ska slippa det med. Hoppas innerligt att han plockas in omgående för han låter riktigt farlig. Har du möjlighet att vidta några åtgärder för skydd i ditt hem? Larm med kamera kanske? Kan hjälpa dig att kolla runt bland bolagen om det behövs, har ganska mycket erfarenhet av sånt. Det ska ju naturligtvis inte behövas men det kanske är en bra åtgärd för din trygghet? Du känner honom bättre än oss.

Ska kolla upp larm imorgon. Min bror jobbar med sånt. Han rekommenderade ett med överfallsknapp.

Annars är planen att prata med alla myndigheter och sen låta dom göra sina jobb. Mamma kommer stanna här och kommer nog följa med henne upp ett tag när jag har möjlighet.

Massor av styrka till dig! Du ska veta att du helt sanslöst klar I huvudet! Full av beundran!

Du skrev här att du fick igång inspelningen; hörs det något på den eller slog den av, ljudet är för dåligt? Tänker en inspelning där man hör minibananen gråta, han hotar dig med vedträn samt kompisen med hagelbössa bör ju tala ganska högt I en rättssal....

Jag har inte lyssnat. Borde kanske men orkar inte. Så lämnar över allt som det är till polisen. Ev får min kompis lyssna först. Men hoppas verkligen det mesta hörs iallafall.
 
Usch vilka rysningar jag får av att läsa din historia. Jag hoppas verkligen att du för din och barnets skull inte träffar ditt ex på egen hand igen, han verkar ha tappat greppet helt. Jag tycker du är beundransvärd som verkligen försökt göra rätt och underlätta för en relation mellan honom och ert barn, men dessvärre verkar du vara den enda i er relation som tänker på barnets bästa.

Tyvärr påminner din historia om min mosters - hon ville efter skilsmässa få en fungerande relation med sitt ex för deras barns skull (de var dock lite äldre) och försökte på alla sätt och vis hitta lösningar trots att han hotade henne via barnen. Deras sista möte skulle vara att dela upp alla tillgångar och komma överrens efter att han verkat lugna sig och hade bokat tid med deras bankkontakt. Dessvärre slutade det med att han högg ihjäl min moster då. Bankkontakten hade han avbokat bara en kort stund innan mötet.

Så var rädd om dig och ta hellre det säkra före det osäkra! Det är han och inte du som bränner kontaktvägarna mellan honom och barnet.

Fy! Beklagar verkligen det som hände din moster! :heart :(

Vi är försiktiga.
 
Ska kolla upp larm imorgon. Min bror jobbar med sånt. Han rekommenderade ett med överfallsknapp.

Annars är planen att prata med alla myndigheter och sen låta dom göra sina jobb. Mamma kommer stanna här och kommer nog följa med henne upp ett tag när jag har möjlighet.



Jag har inte lyssnat. Borde kanske men orkar inte. Så lämnar över allt som det är till polisen. Ev får min kompis lyssna först. Men hoppas verkligen det mesta hörs iallafall.
Se till att du och din bror kollar över vilka som har bilar i din närhet så du får en liten aning om hur lång rycktid det borde vara i normalfallet. Vet bolag som sålt larm till kunder rejält långt från bilens "vanliga" område.

Överfallsknapp låter vettigt. Går den direkt till polis då? Kan polisen annars hjälpa dig med överfallsbiten medan du har ett sådant hot mot dig? Tycker att du så mycket som möjligt bör lämna till myndigheterna då du har det tufft ändå men just larm kan ju vara en trygghet.
 
Hör han inget från mig innan imorgon bitti så ska han anmäla mig. Jag hoppas han gör det. Jag har inget att dölja och förhoppningsvis gör han bara bort sig själv.
Helt rätt, han har inget att komma med. Det är INTE du som betett dig som ett svin. Du har hela artilleriet bakom dig. You go girl!

Var stark och visa vad du är gjord av. Du är en grym kvinna!
 
Se till att du och din bror kollar över vilka som har bilar i din närhet så du får en liten aning om hur lång rycktid det borde vara i normalfallet. Vet bolag som sålt larm till kunder rejält långt från bilens "vanliga" område.

Överfallsknapp låter vettigt. Går den direkt till polis då? Kan polisen annars hjälpa dig med överfallsbiten medan du har ett sådant hot mot dig? Tycker att du så mycket som möjligt bör lämna till myndigheterna då du har det tufft ändå men just larm kan ju vara en trygghet.

Ett inlägg här... VÄKTARE som rycker på överfallslarm är egentligen ingen "bra" lösning. Visst "vi" (säger vi då jag ju jobbar som väktare och rent krasst tom åkt på överfallslarm) har inga som helst befogenheter mer än vilken människa som helst... Och att tro att "vi" skulle ge oss i kast med en hagelbössa eller basebollträ för att "rädda" Krambanan och minibanan är väl ambitiöst... Sorry men jag riskerar inte mitt liv för den summan vi får i lönekuvertet... Vi kommer fram och om situationen är livshotande så gör vi säkert så gott vi kan men det är polisen som har vapen och större befogenheter att ta hand som såna "fall"...
Och med tanke på Krambananens inlägg om hennes ex så skulle jag inte va så pigg på att ställa mej emellan henne och exet... Han har ju som sagt NADA spärrar ...
 
Sitter och kollar igenom vad som ska till polisen imorgon fm. Min kompis som är vittne följer med så kan dom prata med henne också direkt om dom vill.

Ytterglaset blev fixat igår (är 6 st smårutor på utsidan och ett stort på insidan) resten skulle fixas idag lovade dom igår. Vid 17 får jag ett sms att dom inte fått tag i glas idag. Så imorgon tar jag med fönstret till en glasmästare. Nu har dom haft sin chans!

Pratade med familjerätten idag. Hon jag pratat med innan är inte där förrän nästa vecka men dom skulle se till så hon ringer mig så fort hon kommer tillbaka. Fick prata med en annan iallafall. Hon tyckte jag gjorde rätt som inte låter honom träffa henne nu. Hon tyckte också det var bra att det var anmält till socialen och polisen.

Exet skrev på messenger innan att han pratat med både familjerätten och socialen idag. Och att jag inte kan hindra honom från att träffa minibananen. Hör han inget från mig innan imorgon bitti så ska han anmäla mig. Jag hoppas han gör det. Jag har inget att dölja och förhoppningsvis gör han bara bort sig själv.

Om du har ork, lust osv, svara honom att han är välkommen på en fika med minibanen på polisstationen när de har öppet. Erbjud honom tider de har öppet och sätt er i receptionen... Då har du tillgodosett att han får träffa minibananen men samtidigt, inget hot mot dig. MEN jag förstår dig helt och full om du inte orkar, och jag kan hålla med att det gått så långt att du inte ska behöva göra det! Bara en spontan tanke från mig på hur du kan tillmötesgå honom utan att du känner dig hotad när ni ses. Samt att du tar med dig folk dessutom för att hindra hot dit och hem...

Helt sanslöst egentligen! Sitter och skakar!
 
Ett inlägg här... VÄKTARE som rycker på överfallslarm är egentligen ingen "bra" lösning. Visst "vi" (säger vi då jag ju jobbar som väktare och rent krasst tom åkt på överfallslarm) har inga som helst befogenheter mer än vilken människa som helst... Och att tro att "vi" skulle ge oss i kast med en hagelbössa eller basebollträ för att "rädda" Krambanan och minibanan är väl ambitiöst... Sorry men jag riskerar inte mitt liv för den summan vi får i lönekuvertet... Vi kommer fram och om situationen är livshotande så gör vi säkert så gott vi kan men det är polisen som har vapen och större befogenheter att ta hand som såna "fall"...
Och med tanke på Krambananens inlägg om hennes ex så skulle jag inte va så pigg på att ställa mej emellan henne och exet... Han har ju som sagt NADA spärrar ...
Helt rätt, det var därför jag frågade om det. Inte heller går en väktare med självbevarelsedrift in där det är krossade rutor eller annat som tyder på att det är varit en människa som gjort " bus" på huset utan det får bli polisens jobb. Det har en normal väktare inte kunskapen kring och åker man ensam.. Ja, du vet det där redan :p
 
Visst "vi" (säger vi då jag ju jobbar som väktare och rent krasst tom åkt på överfallslarm) har inga som helst befogenheter mer än vilken människa som helst..
Just ja det där har jag hört förr, har en bekant som jobbar som ordningsvakt på ett asylboende, just av den anledningen att de har fler befogenheter än väktare...
 
Just ja det där har jag hört förr, har en bekant som jobbar som ordningsvakt på ett asylboende, just av den anledningen att de har fler befogenheter än väktare...
Ordningsvakt lyder under polisen och tjänstgör inte "var som helst" så tyvärr kan du inte få en ov hem till dig på vanligt hemlarm. Sidospår :p
 
Nä, det var inte det jag syftade på, spånade bara vidare lite på befogenheterna vad som skiljer dom åt.
Aha, ja. Kan lägga till att om en väktare, eller civil, ser någon som begår ett brott som kan bli fängelse kan denne gripa personen så visst kan man göra något som väktare men det är många som väljer att tillkalla polis i stället för att inte själva sitta i skiten och observerar i stället.
 
Aha, ja. Kan lägga till att om en väktare, eller civil, ser någon som begår ett brott som kan bli fängelse kan denne gripa personen så visst kan man göra något som väktare men det är många som väljer att tillkalla polis i stället för att inte själva sitta i skiten och observerar i stället.
Ja, det är nog beroende på situationen kan jag tänka mig, skulle inte vilja byta kläder med dom oavsett om det är väktare, ordningsvakt eller polis. Tycker de gör bra jobb ändå. :)
 
Aha, ja. Kan lägga till att om en väktare, eller civil, ser någon som begår ett brott som kan bli fängelse kan denne gripa personen så visst kan man göra något som väktare men det är många som väljer att tillkalla polis i stället för att inte själva sitta i skiten och observerar i stället.

Va inget :p läste fel :p
 
Sa jag att vi inte kan göra nåt ? Jag sa "vi kan inte göra mer än vilken annan människa som helst" MEN återigen "vi" riskerar ju inte våra liv...
Visst får jag gripa på brott, men har hittintills i mitt 5 åriga yrkesutövande ALDRIG gjort ett gripande eller ens varit i närheten... Att förlita sej på en väktare är alltså inte så smart.... Iaf inte om man skulle ha otur å få mej åkandes på larm... Jag är inte mesig och rädd av mej men inte riskerar jag livet ....
Det var inte dig jag citerade :p
 
Jag blir så upprörd, ledsen och arg för din skull @krambanan . Helt vansinnigt att inte polisen kom dessutom! Jag hoppas verkligen att de tar honom för det han gjort och att han iallafall får besöksförbud. Helst skulle jag se honom bakom lås och bom!

Ingen ska behöva gå igenom sådana här vansinniga saker :cry:

Svara inte på telefonsamtal, sms eller annat från honom utan låt socialen, polisen och din advokat sköta allt. Låt honom inte heller träffa mini. Det kan gå så illa för han vet att vill han skada dig så kan han gå genom henne. Jag tror tyvärr inte att han drar sig för något längre. Han är så långt över alla gränser redan.

Ni finns i mina tankar och jag hoppas så att ni snart får lugn och ro. Ta hand om er.

Kramar :heart
 
Jag har följt båda dina trådar och har väl egentligen inte så mycket att komma med, jag har tack och lov aldrig behövt befinna mig i liknande situationer.

Men heja dig! Du klarar av det här fantastiskt bra, du platsar definitivt bland Bukes lejonmammor! Mini har tur med en mamma som dig!
 
Jag tycker absolut att det är rätt att mana till försiktighet, men jag tycker inte vi ska dra alla värsta historierna vi hittar på nätet eller IRL för @krambanan. Jag tror du är tillräckligt uppe i varv ändå utan att vi hetsar vidare

Jag är glad att du har familj och vänner som ställer upp och att du pratar med polis i morgon, försök vila och ta hand om er båda utan att låta ex uppta alla dina tankar. Tack och lov är han både korkad och körd, jag hoppas myndigheterna tar hand om honom nu i fortsättningen men "better safe than sorry", fixa larm och allt annat praktiskt och framförallt, ta hand om dig och mini och njut av din lilla banan. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp