Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går emot strömmen lite här.

Jag tror absolut att du kan låta honom umgås med din dotter, men inte så länge du är i närheten.
Det är ju dig han vill ha uppmärksamhet av, det är dig han vill såra, och det kan han inte om du inte är där. Jag tror på en medlare, detta endast för att du inte ska hindra honom att umgås med dottern, så att rätten blir sura över det tänker jag.

Givetvis ska den ev medlaren vara med under helatiden, och har han inte tid exakt den tiden som sätts så ska givetvis medlaren åka därifrån. Satt tid gäller.
Medlaren får gärna vara en stor stark man som är mkt stresstålig och kan vara cool hur mkt exet än ballar ur.
Om minibananen kan lämna dig så länge att något sådant skulle vara aktuellt alltså. Hon måste ju även få en chans att lära känna medlaren.

Sedan vill jag understryka att jag absolut inte tycker att du ska åka dit med minibananen någonsin igen.

Jag tror att iomed en medlare så kanske dels hans intresse att träffa dottern minskar, eller så kanske han faktiskt får lite intresse för sin dotter på riktigt, och det vore ju inte fel.
 
Jag går emot strömmen lite här.

Jag tror absolut att du kan låta honom umgås med din dotter, men inte så länge du är i närheten.
Det är ju dig han vill ha uppmärksamhet av, det är dig han vill såra, och det kan han inte om du inte är där. Jag tror på en medlare, detta endast för att du inte ska hindra honom att umgås med dottern, så att rätten blir sura över det tänker jag.

Givetvis ska den ev medlaren vara med under helatiden, och har han inte tid exakt den tiden som sätts så ska givetvis medlaren åka därifrån. Satt tid gäller.
Medlaren får gärna vara en stor stark man som är mkt stresstålig och kan vara cool hur mkt exet än ballar ur.
Om minibananen kan lämna dig så länge att något sådant skulle vara aktuellt alltså. Hon måste ju även få en chans att lära känna medlaren.

Sedan vill jag understryka att jag absolut inte tycker att du ska åka dit med minibananen någonsin igen.

Jag tror att iomed en medlare så kanske dels hans intresse att träffa dottern minskar, eller så kanske han faktiskt får lite intresse för sin dotter på riktigt, och det vore ju inte fel.
Det handlar väl om att allt måste lugna sig, att låta myndigheter göra sitt jobb innan man börjar dra i umgängesfrågan och inte att porta honom från barnets liv för alltid. Jag tror att det är vettigt att han måste höra någon utomstående som säger vilka regler som gäller och att det blir följder när han inte följer spelets regler.
 
Jag blir mållös och får tårar i ögonen. Hoppas ni får hjälp snarast och att han inte kommer åt att skada dig (eller liten) mer!
 
Usch vilka rysningar jag får av att läsa din historia. Jag hoppas verkligen att du för din och barnets skull inte träffar ditt ex på egen hand igen, han verkar ha tappat greppet helt. Jag tycker du är beundransvärd som verkligen försökt göra rätt och underlätta för en relation mellan honom och ert barn, men dessvärre verkar du vara den enda i er relation som tänker på barnets bästa.

Tyvärr påminner din historia om min mosters - hon ville efter skilsmässa få en fungerande relation med sitt ex för deras barns skull (de var dock lite äldre) och försökte på alla sätt och vis hitta lösningar trots att han hotade henne via barnen. Deras sista möte skulle vara att dela upp alla tillgångar och komma överrens efter att han verkat lugna sig och hade bokat tid med deras bankkontakt. Dessvärre slutade det med att han högg ihjäl min moster då. Bankkontakten hade han avbokat bara en kort stund innan mötet.

Så var rädd om dig och ta hellre det säkra före det osäkra! Det är han och inte du som bränner kontaktvägarna mellan honom och barnet.
 
Massor av styrka till dig! Du ska veta att du helt sanslöst klar I huvudet! Full av beundran!

Du skrev här att du fick igång inspelningen; hörs det något på den eller slog den av, ljudet är för dåligt? Tänker en inspelning där man hör minibananen gråta, han hotar dig med vedträn samt kompisen med hagelbössa bör ju tala ganska högt I en rättssal....

Tack @Lovisaleonora. Bra tips!




Jag var hos honom med dottern för umgänge på nyår. Hade erbjudit honom umgänge 29e (då var han hos mig en liten stund för han hann inte) och den 30e (då hann han inte). Sist han träffade henne var juldagen hos sin mamma då jag kom dit. Erbjöd mig den gången att komma vid 10 men han hann inte förrän 13. Var viktigare att träffa en kompis. Hela tiden jag var där var han otrevlig och ärligt talat inte särskilt intresserad av dottern.

Vi hade iallafall bestämt att jag skulle komma vid 12.30-13. Jag kom dit 13.10. Då sitter han i sin lastare och grejar (han ser att jag kommer). Jag går in och sätter mig i soffan med dottern. Kl blir nästan 14 innan han kommer in. Då är dottern hungrig och trött. Han tar henne en liten stund men hon är mest ledsen. Så jag ammar henne till sömns i hans säng. Sen sov hon kanske 1,5 timme. Sen ville hon ju amma igen. Sen ger jag henne till honom (han sitter framför tvn hela tiden sen han kom in). Då tar han henne i knät och låter henne sitta och glo på tvn. Och sitter själv och tittar på tv istället för att umgås med henne.

Hade påpekat en stund innan att jag ju måste åka hem snart (hästarna var ute och har en skotträdd hund som jag ville vara hemma med vilket han visste). Men när jag tycker han kan umgås lite istället för att låta henne titta på tv blir han sur och säger att det bara är påhitt att bebisar inte ska se på tv och att jag ändå förstör hennes liv när jag bråkar om vårdnaden så det spelar ju ingen roll. Och blir allmänt otrevlig. Sen säger han att jag lika gärna kan åka hem. Så jag börjar plocka ihop grejer för att åka (var ändå tvungen att åka snart) men då får jag inte ta dottern. Hon ska stanna för han har inte umgåtts klart med henne. För att försöka lugna ner situation ber jag då om en tid när vi kan få åka. Men han "vet inte när han umgåtts klart" och han säger att jag inte har någon rätt att ta henne med mig för det är hans barn också. Någonstans här börjar det spåra ur ordentligt. Dottern blir mer och mer ledsen. Han blir argare och börjar skrika.

Jag smsar en kompis (samma som sett massa innan och kom när han slagit sönder fönstret) att jag inte får åka och att om hon inte får något mer sms av mig inom en viss tid ska hon ringa polisen. Jag lyckades också slå på inspelningen på mobilen.

Försöker resonera lite med honom men märker fort att det inte är någon idé. Så tar mobilen för att själv ringa polisen. Då sparkar han mig på handen för att slå mobilen ur handen på mig (precis innan smsa jag min kompis att nu kunde hon ringa polisen direkt). Sen hotar han med att slå sönder mobilen om jag inte lägger den ifrån mig.

forts kommer snart...
 
Jag tror absolut att du kan låta honom umgås med din dotter, men inte så länge du är i närheten.
Det är ju dig han vill ha uppmärksamhet av, det är dig han vill såra, och det kan han inte om du inte är där.
Du har ingen aning om hur långt den mannen är villig att gå. Jag skulle akta mig noga för att förminska riskerna som finns när en man beter sig på det här viset - varje vecka blir kvinnor varse vidden av deras ilska.

@krambanan Var för guds skull rädd om dig! Jättebra att du anmälde, suveränt att du spelade in! Se till att inte vara ensam nu!
 
Vilken lättnad att det inte hände något. Du måste, måste, måste vara försiktig och rädd om er, han har helt klart gått över alla gränser nu och känner säkert att han inte har mycket att förlora.

*ryser*
"Inte hände något?" :crazy:
Känns inte direkt relevant.
Massor hände. Ts blev fysiskt och psykiskt misshandlad och hotad av exet.
Och bebisen blev utsatt för psykisk misshandel.

Jag förstår vad du menar, du vill väl, men formuleringen känns lite illa vald just nu. :crazy:

Ts, jag mådde fysiskt illa när jag läste vad du hade varit med om.
Jag saknar ord....:cry:
 
Hela tiden blir dottern mer och mer ledsen.

Han hotar två gånger att slå ett vedträ i huvudet på mig (kommer inte ihåg exakt när detta hände men någonstans mitt i denna röran). Jag säger till honom (i ett sista försök att få honom att ta sitt förnuft till fånga) att jag smsat en kompis att ringa polisen om inte jag hört av mig inom 5 min och fått åka med dottern. Då ska jag visst ut ur hans hus annars ska han kasta ut mig (fortfarande bär han runt på dottern). Jag går ut i hallen och börjar klä på mig för att han inte ska försöka slänga ut mig med dottern i famnen. Men går inte ut ur huset. Någonstans mitt i allt detta så talar jag om att nu är polis på väg.

Det kommer in en bil på gården (ej polisbil). Jag säger att det är nog min kompis då. Han säger till mig att han ska skjuta henne med en hagelbössa (som står innanför någon dörr eller nåt kommer inte ihåg exakt vad han sa). Det knackar på dörren. Han försvinner in i sovrummet med dottern. Jag går och öppnar.

Mycket riktigt är det min kompis (hon har även en kille med sig men han stannar vid bilen). Jag ber henne åka för han säger att han ska skjuta dig med en hagelbössa. Hon uppfattar inte riktigt vad jag sa så hon kommer in och frågar exet vad som händer. Han gapar och skriker på henne att om hon ska lägga sig i ska hon lägga sig i hela bråket. Hon talar om att polisen är på väg. Han blir galen och skriker att hon ska ut därifrån med mera. Hon går utmen säger att hon inte tänker åka förrän han gett mig dottern och vi fått åka (under tiden har hon polisen i örat. Det var dom som bad henne åka dit för dom hade ingen ledig bil just då!). Han går återigen in i sovrummet och ropar på mig. Sen säger han "det här är för dotterns skull". Då var hon hysteriskt ledsen och hade varit en bra stund. Sen får jag äntligen ta henne.

Så fort hon kommer till mig blir hon knäpptyst och helt apatisk. Sätter henne i bilstolen, virar in henne i filten jag har i där och tar hennes grejer (glömde hennes ytterkläder i paniken)för att gå ut. Under tiden går exet ut med ett basebollträ i metall och börjar vifta med mot min kompis och hennes killkompis. Jag går ut, hoppar in i bilen och lyckas precis låsa dörren innan han försöker öppna den utifrån. Sen ber han mig att "snälla prata med mig". Han står så jag inte kan köra utan att köra på honom. Jag vevar ner rutan 2 mm och säger till honom att flytta på sig så jag kan köra. Efter någon minut så får jag äntligen åka. Min kompis åker så fort jag åkt. Polisen hann aldrig dit.

Min kompis anmälde hotet om hagelbössan samma kväll. Jag ringde och anmälde allt dagen efter.

Vill bara tillägg att min kompis är inte obekant för exet. Vi lärde känna henne och hennes dåvarande man tillsammans. Så han vet mycket väl vem hon är.
Fy :devil: vad jag är glad att du och mini kom därifrån utan någon fysisk skada. :crazy: Träffa honom aldrig utan vittnen, spela in allt, låt honom aldrig någonsin hantera mini ens i sällskap med andra. Karljäveln låter helt fullkomligt sjukt jävla psykotisk, galnare än syrrans ex och jag hade inte litat på honom en sekund!

Snälla, snälla, snälla. Var väldigt försiktig, han verkar sakna spärrar och normalt sunt förnuft. Skit samma ev diagnos, han är en fara för er båda och ju mindre ni har med honom att göra desto tryggare och bättre. När mini är äldre, om 15 år, kan de kanske ha en nästan normal relation, men just nu så skulle jag inte lita på honom ens fem sekunder. :nailbiting:
 
"Inte hände något?" :crazy:
Känns inte direkt relevant.
Massor hände. Ts blev fysiskt och psykiskt misshandlad och hotad av exet.
Och bebisen blev utsatt för psykisk misshandel.

Jag förstår vad du menar, du vill väl, men formuleringen känns lite illa vald just nu. :crazy:

Ts, jag mådde fysiskt illa när jag läste vad du hade varit med om.
Jag saknar ord....:cry:

Du, när skjutvapen är inblandade anser jag nog att ordvalet var rätt. Och jag tror Bananen kan läsa rätt utan tolkning.
 
Farlig, farlig man!

Det spelar ingen roll vad som är fel på honom, det är tillräckligt tydligt att något är det. Jag håller inte med @kimmis87 om att han förmodligen är ofarlig för barnet om han inte har dig som publik, kanske är det så men det är inte någon liten risk att leka med. Han verkar inte ha utvecklat några faderskänslor för henne? Ser han henne som en person? Vad säger soc, polisen och övriga?

Jättehemsk fråga, men... Kan du flytta? Jag menar inte ta ditt pick och pack och dra ikväll, men är det en realistisk sak att jobba för eller vill du verkligen helst stanna på gården du bor nu? Och ja, det borde vara han som, osv. Men ibland får man vara praktisk.
 
Farlig, farlig man!

Det spelar ingen roll vad som är fel på honom, det är tillräckligt tydligt att något är det. Jag håller inte med @kimmis87 om att han förmodligen är ofarlig för barnet om han inte har dig som publik, kanske är det så men det är inte någon liten risk att leka med. Han verkar inte ha utvecklat några faderskänslor för henne? Ser han henne som en person? Vad säger soc, polisen och övriga?

Jättehemsk fråga, men... Kan du flytta? Jag menar inte ta ditt pick och pack och dra ikväll, men är det en realistisk sak att jobba för eller vill du verkligen helst stanna på gården du bor nu? Och ja, det borde vara han som, osv. Men ibland får man vara praktisk.
Fast att ta sitt pick och pack och dra ett tag tror jag skulle vara positivt.
Men då måste hästarna lösas självklart, men jag tror nog det kan vara bra att komma bort så inte exet har dem så nära till hands.
Kanske inte till familjen utan en vän som bor en bit bort.
 
Jag går emot strömmen lite här.

Jag tror absolut att du kan låta honom umgås med din dotter, men inte så länge du är i närheten.
Det är ju dig han vill ha uppmärksamhet av, det är dig han vill såra, och det kan han inte om du inte är där. Jag tror på en medlare, detta endast för att du inte ska hindra honom att umgås med dottern, så att rätten blir sura över det tänker jag.

Givetvis ska den ev medlaren vara med under helatiden, och har han inte tid exakt den tiden som sätts så ska givetvis medlaren åka därifrån. Satt tid gäller.
Medlaren får gärna vara en stor stark man som är mkt stresstålig och kan vara cool hur mkt exet än ballar ur.
Om minibananen kan lämna dig så länge att något sådant skulle vara aktuellt alltså. Hon måste ju även få en chans att lära känna medlaren.

Sedan vill jag understryka att jag absolut inte tycker att du ska åka dit med minibananen någonsin igen.

Jag tror att iomed en medlare så kanske dels hans intresse att träffa dottern minskar, eller så kanske han faktiskt får lite intresse för sin dotter på riktigt, och det vore ju inte fel.

Är du helt från vettet?
Hur kan du skriva som du gör?
Har du erfarenhet av män som denna?
Jag tycker krambanan ska helt ignorera vad du skriver och att du ska krypa tillbaka under din sten.

Från en mycket upprörd mupp som har en del erfarenhet av farliga män som förlorar kontrollen :-(
 
Sitter och kollar igenom vad som ska till polisen imorgon fm. Min kompis som är vittne följer med så kan dom prata med henne också direkt om dom vill.

Ytterglaset blev fixat igår (är 6 st smårutor på utsidan och ett stort på insidan) resten skulle fixas idag lovade dom igår. Vid 17 får jag ett sms att dom inte fått tag i glas idag. Så imorgon tar jag med fönstret till en glasmästare. Nu har dom haft sin chans!

Pratade med familjerätten idag. Hon jag pratat med innan är inte där förrän nästa vecka men dom skulle se till så hon ringer mig så fort hon kommer tillbaka. Fick prata med en annan iallafall. Hon tyckte jag gjorde rätt som inte låter honom träffa henne nu. Hon tyckte också det var bra att det var anmält till socialen och polisen.

Exet skrev på messenger innan att han pratat med både familjerätten och socialen idag. Och att jag inte kan hindra honom från att träffa minibananen. Hör han inget från mig innan imorgon bitti så ska han anmäla mig. Jag hoppas han gör det. Jag har inget att dölja och förhoppningsvis gör han bara bort sig själv.
 
Farlig, farlig man!

Det spelar ingen roll vad som är fel på honom, det är tillräckligt tydligt att något är det. Jag håller inte med @kimmis87 om att han förmodligen är ofarlig för barnet om han inte har dig som publik, kanske är det så men det är inte någon liten risk att leka med. Han verkar inte ha utvecklat några faderskänslor för henne? Ser han henne som en person? Vad säger soc, polisen och övriga?

Jättehemsk fråga, men... Kan du flytta? Jag menar inte ta ditt pick och pack och dra ikväll, men är det en realistisk sak att jobba för eller vill du verkligen helst stanna på gården du bor nu? Och ja, det borde vara han som, osv. Men ibland får man vara praktisk.

Alla säger att jag måste skydda mini och mig i första hand.

Ja om jag kan kommer jag att flytta "hem" till familjen. Älskar min gård, mitt jobb och mitt liv här nere men minibananen är viktigast!
 
Är du helt från vettet?
Hur kan du skriva som du gör?
Har du erfarenhet av män som denna?
Jag tycker krambanan ska helt ignorera vad du skriver och att du ska krypa tillbaka under din sten.

Från en mycket upprörd mupp som har en del erfarenhet av farliga män som förlorar kontrollen :-(

Tack och hej till personangreppet! Bra jobbat :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 733
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 681
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp