Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver lite snabba synpunkter. Berättar mer imorgon. Fått en ruta inslagen idag av exet. Polis var här. Vi är ok och min familj är här (dom var redan på väg).

Nu har två av mina grannar (en är snickare och en har målarfirma) erbjudit sig att fixa rutan imorgon. Fast det kröp också fram att det är det exet som bett dom (antagligen för att han vet att han inte kommer undan och att det ska se bra ut). Tydligen ska dom använda hans glas.

Det enklaste och smidigaste för mig är ju att låta dom göra det. Är rätt kallt här inne nu trots att vi satt för med en tjock frigolitbit så länge. Att hitta en glasmästare imorgon som kan fixa det känns ju rätt omöjligt och på måndag kommer jag ha fullt upp med besök på polisstationen, ringa familjerätten och antagligen få ett samtal från soc. Men känner också att exet kommer väldigt lindrigt undan i så fall. Jag har iallafall gjort väldigt klart för dom att exet sätter inte sin fot här. Vet inte hur jag ska göra. :(
 
Är det vettiga grannar hade jag nog låtit dem fixa det. Mest för att det ska ju bli kallare ute nu och att bo i ett utkylt hus med en bebis blir väl tufft. Inte så lätt att få tag på en glasfirma på en söndag gissar jag, samt att även grannarna kan få känna sig nyttiga, snacket kommer ju att gå... Och sist men inte minst att du ska slippa och stå där med en räkning som exet kanske får för sig att vägra betala, och då får du strul med det också...
Jag måste säga att jag och många fler verkligen beundrar dig!
 
Innan du bestämmer dig för om grannarna ska få fixa rutan så ring ditt hemförsäkringsbolag. De har journummer du kan ringa till. Det kan vara så att fb har kontakter så att rutan kan bli fixad imorgon iallafall och då lär exet få en fin räkning sen :devil:

Jag hoppas verkligen att han lugnar ner sig och inser att loppet är kört för hans del. Jag lider verkligen med dig och skickar massor med styrka och hopp om en fin framtid för dig och mini.

Kramar :heart
 
Behöver lite snabba synpunkter. Berättar mer imorgon. Fått en ruta inslagen idag av exet. Polis var här. Vi är ok och min familj är här (dom var redan på väg).

Nu har två av mina grannar (en är snickare och en har målarfirma) erbjudit sig att fixa rutan imorgon. Fast det kröp också fram att det är det exet som bett dom (antagligen för att han vet att han inte kommer undan och att det ska se bra ut). Tydligen ska dom använda hans glas.

Det enklaste och smidigaste för mig är ju att låta dom göra det. Är rätt kallt här inne nu trots att vi satt för med en tjock frigolitbit så länge. Att hitta en glasmästare imorgon som kan fixa det känns ju rätt omöjligt och på måndag kommer jag ha fullt upp med besök på polisstationen, ringa familjerätten och antagligen få ett samtal från soc. Men känner också att exet kommer väldigt lindrigt undan i så fall. Jag har iallafall gjort väldigt klart för dom att exet sätter inte sin fot här. Vet inte hur jag ska göra. :(
Jag tycker absolut att du ska följa @TinyWinys råd och ringa försäkringsbolaget direkt i morgon bitti, jag tror nämligen samma sak att de har kontakter som kan fixa det här omgående och då kommer han inte lika lätt undan. Skit ska skit ha. :mad:

Sätt upp en tjock filt, om du har, innanför frigoliten så hjälper den till att isolera lite bättre tills fönstret är lagat.
 
Kolla bara med försäkringsbolaget att du inte åker på en sänkning av bonus eller höjning av premie pga detta om det faller inom ramen av din försäkring.
 
Kolla bara med försäkringsbolaget att du inte åker på en sänkning av bonus eller höjning av premie pga detta om det faller inom ramen av din försäkring.

Det har jag aldrig hört talas om att man riskerar när det handlar om hemförsäkringen? Jag har iallafall aldrig fått några höjda premier eller liknande när hemförsäkringen har behövt utnyttjas. Vilka bolag har det så?
 
Behöver lite snabba synpunkter. Berättar mer imorgon. Fått en ruta inslagen idag av exet. Polis var här. Vi är ok och min familj är här (dom var redan på väg).

Nu har två av mina grannar (en är snickare och en har målarfirma) erbjudit sig att fixa rutan imorgon. Fast det kröp också fram att det är det exet som bett dom (antagligen för att han vet att han inte kommer undan och att det ska se bra ut). Tydligen ska dom använda hans glas.

Det enklaste och smidigaste för mig är ju att låta dom göra det. Är rätt kallt här inne nu trots att vi satt för med en tjock frigolitbit så länge. Att hitta en glasmästare imorgon som kan fixa det känns ju rätt omöjligt och på måndag kommer jag ha fullt upp med besök på polisstationen, ringa familjerätten och antagligen få ett samtal från soc. Men känner också att exet kommer väldigt lindrigt undan i så fall. Jag har iallafall gjort väldigt klart för dom att exet sätter inte sin fot här. Vet inte hur jag ska göra. :(

Se till att få ett besöksförbud snarast! Så här kan du inte leva.:nailbiting:
Och försäkringsbolag brukar väl ha ett journummer? RING!
 
Jag ser att du redan fått väldigt bra råd, så jag går vidare till tanke 2: Herregud att vara den grannen... "Tjena, jag har krossat en ruta i huset där mitt ex bor med vårt spädbarn, mitt i smällkalla vintern. Eftersom jag är ett as. Kan ni ta och fixa det lite pronto?", vilken sits... Nekar man puckot så säger man samtidigt att nä, tänker inte hjälpa bananerna att slippa frysa ihjäl. :crazy:

Jag vill hoppas att de inte erbjöd sig att hjälpa egentligen för att stötta aset, utan för att de har något slags medmänsklighet och verkligen ville hjälpa dig och lillbananen. De måste ju rimligen se hur totalt galen han är!? Erbjuder de sig att hjälpa på något annat sätt, som inte handlar om att få aset ur hetvattnet, vore det förmodligen en bra idé att tacka ja. Att ha folk i området "på din sida" är värdefullt, för allt från praktiska problem till eget välmående. Plus att det kanske gör asets möjligheter att komma åt er lite snävare. (Men piper det ur dem minsta lilla om att "man måste förstå honom" så klappa till dem med en stekpanna och släng ut dem med huvudet före. :cautious:)

Enormt skönt att höra att din familj är hos er nu! Hoppas du får värme och styrka från dem, förutom att de även håller aset borta. Och att även huset blir varmt snabbt igen!
 
Kolla bara med försäkringsbolaget att du inte åker på en sänkning av bonus eller höjning av premie pga detta om det faller inom ramen av din försäkring.

Vilket märkligt tips.
Försäkringen är till för att användas och jag har aldrig varit med om att en hemförsäkring har påverkats av något, skulle tippa på att om risken ens finns så är den antagligen allra minst när det gäller polisanmäld skadegörelse...
 
Har Folksam och frågade när sonen hade spräckt skärmen på min nya iPhone om det påverkade premien och de sa att om man inte nyttjar den i parti och minut så påverkar det inte. Dvs att man använder hemförsäkringen ngn gång spelar ingen roll ur premiesynpunkt.


Krambanan snacka om att karlsloken gör det lätt för dig att veta att du tänkt rätt. Vilken jubelidiot och det enda som är bra nu är att han faktiskt spelar dig rätt i händerna för besöksförbud mm.


Tur familjen är hos dig. Bor i Umeå om du behöver hjälp med något och finns i närheten pm:a.
 
Hade If, har det inte längre...
IF har inget bonussystem för hemförsäkring. Däremot får du in pengar på ett självriskkonto varje år du är utan skada. De pengarna används alltså för att hjälpa till att betala skada när det sker en. Det man däremot går miste om är det årets inbetalning till självriskkonto vilket inte är så märkligt. .
 
IF har inget bonussystem för hemförsäkring. Däremot får du in pengar på ett självriskkonto varje år du är utan skada. De pengarna används alltså för att hjälpa till att betala skada när det sker en. Det man däremot går miste om är det årets inbetalning till självriskkonto vilket inte är så märkligt. .
Kommer inte ihåg alla detaljer längre, men vet att jag blev otroligt besviken på dem då det var en massa strul. Det var ett ex som ställde till det och det var en massa krångel att få hjälp genom hemförsäkringen, så det blev till slut att jag inte orkade krångla... Exet fick flytta och jag bytte bolag i samband med att jag sålde.
 
Nog pratat om mitt krångel med ett försäkringsbolag. Jag gav TS ett dåligt råd pga egna dåliga erfarenheter.
Fokusera på TS nu istället så att hon får den hjälp hon behöver.
 
Efter att ha pratat med båda grannarna och försäkringsbolaget och en glasmästarjour så blev det snabbast, smidigast och billigast för mig (men även tyvärr för exet) att låta grannarna fixa fönstret. Vill ju inte att minibananen ska frysa!

Fick för övrigt ett väldigt märkligt bemötande av försäkringsbolaget?!

Fick iallafall reda på att när han kom hit igår var det för han sett min kompis köra härifrån så han visste att jag var själv. Och jag har även hört en del om vad han sagt och inte om situationen. Och jag är rätt irriterad just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 733
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 681
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp