Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är okej! :heart

Jag var och är både rädd och arg. Men mest arg. :mad:

Vet inte om jag bör skriva ut vad som hänt. Iallafall inte innan anmälan är gjord. Ska ringa polisen idag och rådfråga och åka till närmaste polisstation på måndag när dom har öppet. En kompis pratade med dom igår också. Så dom har lite koll redan.

Ska även ringa familjerätten på måndag och berätta samt be om enskilda samtal istället för gemensamma. Frågan är om jag ska göra en orosanmälan till soc också? Kanske svårt att svara på för er när ni inte ens vet vad som hänt.
 
Vi är okej! :heart

Jag var och är både rädd och arg. Men mest arg. :mad:

Vet inte om jag bör skriva ut vad som hänt. Iallafall inte innan anmälan är gjord. Ska ringa polisen idag och rådfråga och åka till närmaste polisstation på måndag när dom har öppet. En kompis pratade med dom igår också. Så dom har lite koll redan.

Ska även ringa familjerätten på måndag och berätta samt be om enskilda samtal istället för gemensamma. Frågan är om jag ska göra en orosanmälan till soc också? Kanske svårt att svara på för er när ni inte ens vet vad som hänt.
Jag tänker att en orosanmälan borde gå att göra, för du är orolig. Finns säkert någon här som kan svara på det bättre än mig.

Kanske bra att försöka klämma åt den där förbaskade karln på alla sätt? Ring och gå till polisen, för jag antar att karl gjort ett rejält övertramp. Du får berätta om det efter att anmälan är gjord. Lycka till och gott nytt år. :)
 
Rådgör med familjerätten om en orosanmälan. De har också en skyldighet att själva anmäla om de får in sådan information att de blir oroliga.

Visst är det väl så också att Polisen har anmälningsskyldighet till socialtjänsten om de får information som gör dem oroliga för barnet? Tänker i och med att TS ska göra en polisanmälan.
 
Vet inte om jag bör skriva ut vad som hänt. Iallafall inte innan anmälan är gjord.

Säg inget om du är tveksam! Det enda vi "behöver" veta är att ni är OK. :)

Jag får erkänna att jag är lite glad att du faktiskt är så arg, det var lite på tiden (och en bra början på det nya året kanske), men givetvis är det inte bra att det tydligen hänt något hemskt. Jag hoppas verkligen allt är och fortsätter vara bra med er, och fundera några varv extra på @mandalaki s råd om att inte vara ensam hemma. Utan att veta vad som hänt så vill jag ändå säga att tiden innan (och strax efter) man gjort en anmälan kan leda till desperata och därför extra galna reaktioner från motparten, var hellre "för" säker än att ta onödiga risker... (Kanske särskilt såhär kring onykterhetens storhelger.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 733
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 799
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 681
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp