krambanan
Trådstartare
Du behöver nog en advokat ASAP.
Japp är på G med en annan advokat. Men allt är ju så segt nu med alla helgdagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du behöver nog en advokat ASAP.
Om jag var du skulle jag nog isåfall skylla på just helgerna och inte göra upp med honom på någon av punkterna du räknade upp.Japp är på G med en annan advokat. Men allt är ju så segt nu med alla helgdagar.
Jag håller helt med!Du behöver nog en advokat ASAP.
Svara att din advokat återkommer om det efter helgerna.Och avdraget på underhållet. Ska jag låta honom göra det? Tänker att det kanske gynnar mig i längden? Är trots allt max en 500-ing det handlar om. Sen att jag har haft merkostnader (fått åka fram och tillbaka för att ta in- och ut hästar bl a) och inte han får väl vara så. Orkar inte bråka om det också. Men sen så känns det som varje gång jag ger efter lite så försöker han utnyttja det sen. Men kan ju inte ta varenda liten fight.
Om han utnyttjar allt och vill ha mer och mer kanske det är bättre att inte göra avdrag om nu inte advokaterna säger annorlunda. Jobbigt en tid men om du inte viker dig en mm kanske det avtar lite framöver?Och avdraget på underhållet. Ska jag låta honom göra det? Tänker att det kanske gynnar mig i längden? Är trots allt max en 500-ing det handlar om. Sen att jag har haft merkostnader (fått åka fram och tillbaka för att ta in- och ut hästar bl a) och inte han får väl vara så. Orkar inte bråka om det också. Men sen så känns det som varje gång jag ger efter lite så försöker han utnyttja det sen. Men kan ju inte ta varenda liten fight.
Jag undrar vem det är som är dum ...@mandalaki Åh tack!
Han hade ett förslag till mig igår. Han ger mig 1000 kr/månad så länge jag har ensam vårdnad istället för att vi tar underhållet genom Fk. För mer än så kostar inte en bebis enligt honom. Att underhållet är uträknat som ett minimibelopp och att det ligger på samma belopp när barnet är större och kostar betydligt spelade ingen roll. Och att viss "bebisutrustning" ingår i underhållet första året trodde han inte på. Tydligen har han inte råd att betala mer och han tyckte jag kunde vara schysst mot honom. Han har ju fått en inbetalning på tre månader åt gången nu men han har också vetat att den kommer komma.
Så först vill han ha avdrag för umgänge trots att det inte kostat honom ett öre. Sen vill han prata om att en bebis "kostar egentligen inte så mycket" som du får. Behöver jag ens nämna att under hela graviditeten har han föreläst för mig om hur dyrt det är med barn och hur ska du ha råd. När jag inte tog hans förslag rakt av utan började ifrågasätta var jag oresonlig och dum.
Roligt förresten att han inte har råd med underhållet men han har råd att anlita en advokat.
Släpp aldrig att underhållet skall gå via FK, vill han diskutera storleken så hänvisa honom dit.@mandalaki Åh tack!
Han hade ett förslag till mig igår. Han ger mig 1000 kr/månad så länge jag har ensam vårdnad istället för att vi tar underhållet genom Fk. För mer än så kostar inte en bebis enligt honom. Att underhållet är uträknat som ett minimibelopp och att det ligger på samma belopp när barnet är större och kostar betydligt spelade ingen roll. Och att viss "bebisutrustning" ingår i underhållet första året trodde han inte på. Tydligen har han inte råd att betala mer och han tyckte jag kunde vara schysst mot honom. Han har ju fått en inbetalning på tre månader åt gången nu men han har också vetat att den kommer komma.
Så först vill han ha avdrag för umgänge trots att det inte kostat honom ett öre. Sen vill han prata om att en bebis "kostar egentligen inte så mycket" som du får. Behöver jag ens nämna att under hela graviditeten har han föreläst för mig om hur dyrt det är med barn och hur ska du ha råd. När jag inte tog hans förslag rakt av utan började ifrågasätta var jag oresonlig och dum.
Roligt förresten att han inte har råd med underhållet men han har råd att anlita en advokat.
Ringde för att erbjuda honom juldagen hos hans mamma. Fick en lång monolog innan jag till slut la på luren.
Han har fått rättshjälp via någon annan försäkring än hemförsäkringen. Hans advokat rekommenderar honom att söka enskild vårdnad och ge mig umgänge. Men han ska vara snäll och bara söka gemensam. Han ska yrka på att ha henne på halvtid redan nu. Hon kan äta mjölkersättning istället för bröstmjölk. Och han ska förklara precis för dottern hur mycket jag bråkade och förstörde deras relation. Och jag kommer få betala tillbaka underhållsstödet jag fått av FK då han ej ville betala underhållsbidrag. Skönt att han sätter dotterns bästa i första hand...
Ringde för att erbjuda honom juldagen hos hans mamma. Fick en lång monolog innan jag till slut la på luren.
Han har fått rättshjälp via någon annan försäkring än hemförsäkringen. Hans advokat rekommenderar honom att söka enskild vårdnad och ge mig umgänge. Men han ska vara snäll och bara söka gemensam. Han ska yrka på att ha henne på halvtid redan nu. Hon kan äta mjölkersättning istället för bröstmjölk. Och han ska förklara precis för dottern hur mycket jag bråkade och förstörde deras relation. Och jag kommer få betala tillbaka underhållsstödet jag fått av FK då han ej ville betala underhållsbidrag. Skönt att han sätter dotterns bästa i första hand...
Du spelade in det samtalet hoppas jag?