Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ts, du är verkligen jättestark och kämpar på nästan omänskligt bra.
Jag beundrar dig så mycket!

Jag vill göra dig uppmärksam på att det inte är otroligt att du får någon slags reaktion när det mest akuta har lagt sig.
Du har varit så himla stark och gjort och gör allt för att skydda din dotter och dig själv.
Just nu handlar det bara om att du och din dotter ska vara i säkerhet.

Många som varit med om traumatiska händelser får en reaktion först när allt har lagt sig och man är trygg.
Så, om du blir erbjuden samtalskontakt, krisbearbetning eller liknande så tacka ja även om det inte känns aktuellt just nu.
Om du orkar, kolla redan nu vad det finns för möjligheter för dig att få den hjälpen.

Jag tänker på er. :love:
Går in och kollar tråden flera gånger varje dag.
 
Jag hade redan innan allt detta kontakt med kriscentrum (fast bara hunnit vara på ett samtal än). Har tid där på fredag morgon igen.

Fick ett sms av exets mamma igår. Hon tycker det är dåligt att jag inte hör av mig. Det är "ju du som dragit igång hela den här cirkusen med ensam vårdnad ". Och att hon inte förstår vad jag håller på med. :banghead:
 
Jag hade redan innan allt detta kontakt med kriscentrum (fast bara hunnit vara på ett samtal än). Har tid där på fredag morgon igen.

Fick ett sms av exets mamma igår. Hon tycker det är dåligt att jag inte hör av mig. Det är "ju du som dragit igång hela den här cirkusen med ensam vårdnad ". Och att hon inte förstår vad jag håller på med. :banghead:
Strunta i sånt, svara inte, ta inte ens in det. Du behöver din energi till det som är viktigt.

Det kanske klarnar för henne med polisens hjälp sen. :devil:
 
Jag hade redan innan allt detta kontakt med kriscentrum (fast bara hunnit vara på ett samtal än). Har tid där på fredag morgon igen.

Fick ett sms av exets mamma igår. Hon tycker det är dåligt att jag inte hör av mig. Det är "ju du som dragit igång hela den här cirkusen med ensam vårdnad ". Och att hon inte förstår vad jag håller på med. :banghead:
Strunta i sånt, svara inte, ta inte ens in det. Du behöver din energi till det som är viktigt.

Det kanske klarnar för henne med polisens hjälp sen. :devil:
Jag hade nog inte kunnat låta bli att svara henne att hon kan börja med att fråga sin son varför han hotar dig med hagelgevär och slår sönder dina fönsterrutor. Och om hon själv tycker att sånt beteende är trevligt.
Men förmodligen är det bäst att låta bli...
 
Jag hade nog inte kunnat låta bli att svara henne att hon kan börja med att fråga sin son varför han hotar dig med hagelgevär och slår sönder dina fönsterrutor. Och om hon själv tycker att sånt beteende är trevligt.
Men förmodligen är det bäst att låta bli...
Jag tror absolut inte att man ska inbjuda till dialog med henne. Det tar bara ännu mer energi att ha henne i soppan också. Hon har ju faktiskt inte heller med detta att göra.
 
Jag hade redan innan allt detta kontakt med kriscentrum (fast bara hunnit vara på ett samtal än). Har tid där på fredag morgon igen.

Fick ett sms av exets mamma igår. Hon tycker det är dåligt att jag inte hör av mig. Det är "ju du som dragit igång hela den här cirkusen med ensam vårdnad ". Och att hon inte förstår vad jag håller på med. :banghead:
Gilla på det första, inte det andra. Exets mamma borde du inte behöva bry dig om.
 
Jag hade nog inte kunnat låta bli att svara henne att hon kan börja med att fråga sin son varför han hotar dig med hagelgevär och slår sönder dina fönsterrutor. Och om hon själv tycker att sånt beteende är trevligt.
Men förmodligen är det bäst att låta bli...

Jag svarade efter mycket om och men. Skrev om det ett antal gånger. :angel: Skrev inget om vad som hänt mer än att det inte är ok och att det inte är första gången han går över gränsen. Och så fick hon lite ren fakta om allt jag gjort för att exet och dottern skulle få en bra relation. Var ett sansat sms men som ändå förhoppningsvis fick henne att tänka till en extra gång. Inte hört något mer från henne. :p
 
Mamman har ju diskvalificerat sig redan för många år sen. Man fostrar inte söner till sånt här. Hon kan läsa polisrapporten när den kommer.

Nja, det är knappast hennes fel att han är som han är. Det har han ansvar för själv.

Problemet som jag ser det är att hans mamma är sinnessjukt konflikträdd(blev förvånad att hon hörde av sig igår faktiskt men är antagligen exet som piskar på henne så hon vågar väl inte trotsa honom). Så det var hans pappa som "fostrade" honom genom att psyka och misshandla honom. Mamman la sig inte i trots att hon visste hur pappan var. Pappan var elak mot henne också. När dom skilde sig lät hon exet bo kvar hos sin pappa. Då var han 11-12 år. Sen han var 14 har han bott och klarat sig själv.

Mamman lägger sig aldrig i hur dum han än är (han kan vara lika elak verbalt mot henne). Dom har mycket konflikter i familjen mellan exet och hans syskon. Hon försöker aldrig medla där heller utan håller sig bara undan.
 
Jag svarade efter mycket om och men. Skrev om det ett antal gånger. :angel: Skrev inget om vad som hänt mer än att det inte är ok och att det inte är första gången han går över gränsen. Och så fick hon lite ren fakta om allt jag gjort för att exet och dottern skulle få en bra relation. Var ett sansat sms men som ändå förhoppningsvis fick henne att tänka till en extra gång. Inte hört något mer från henne. :p

Starkt jobbat! Du ser vart jag finns, om du behöver något!!
 
Jag hade redan innan allt detta kontakt med kriscentrum (fast bara hunnit vara på ett samtal än). Har tid där på fredag morgon igen.
Vad bra! :)
Åter igen, det är helt otroligt hur bra du styrt upp allt.
Jag fattar inte.....nyförlöst och allt. :heart
Jag hoppas att du kommer få snabb hjälp nu efter helgerna som varit.

Och exets mamma, jag säger bara :eek:.
Exets uppväxt förklarar ju en hel del. Låter helt sjukt.
Men, man kan inte skylla hans beteende på det. Varje vuxen människa har ansvar för sina egna handlingar.
Men det kanske är lättare att förhålla sig till honom om man tänker att han förmodligen har både en och fler allvarliga psykiska störningar.
För det är ju vid det här laget helt uppenbart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 735
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp