Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi pratade inte så jättemycket om det. Jag var ju där i första hand för orosanmälan han gjort. Men hon tyckte iallafall att jag kunde ligga lågt och att ev umgänge får komma från honom och då via familjerätten (detta var innan hon från familjerätten ringde mig och återigen pushade för umgänge). Jag pratade med en annan på socialtjänsten precis när allt hänt och hon tyckte väl också att jag kunde ligga lågt och att umgänge inte är prio ett nu.

Jag har en syster som också jobbar inom socialtjänsten (och dessutom jobbat på en kvinnojour) och även hon säger att så länge jag kan motivera varför han inte får träffa henne så är risken väldigt liten att det hålls emot mig vid en ev vårdnadstvist.

Va det inte så att polisanmälan din vän gjort kommit bort? Tror det kan vara ganska viktigt att ha med en utomståendes polisanmälan...
annars tror jag med att både maila och prata med dem är en bra ide!
 
Va det inte så att polisanmälan din vän gjort kommit bort? Tror det kan vara ganska viktigt att ha med en utomståendes polisanmälan...
annars tror jag med att både maila och prata med dem är en bra ide!

Dom la ner den men min kompis ringde idag och dom har redan återupptagit den. Hängde inte riktigt med på vad som hänt mer än att den är aktuell fortfarande.

Fick brev från socialen idag. Dom ser ingen anledning att göra någon utredning på att jag skulle vara olämplig som förälder. Och dom anser att dottern är trygg med mig. :up:
 
Dom la ner den men min kompis ringde idag och dom har redan återupptagit den. Hängde inte riktigt med på vad som hänt mer än att den är aktuell fortfarande.

Fick brev från socialen idag. Dom ser ingen anledning att göra någon utredning på att jag skulle vara olämplig som förälder. Och dom anser att dottern är trygg med mig. :up:

Men betyder inte de att de även anser att pappan inte är någon fara för er?
Att du själv kan se till att han inte ställer till det för er?
 
Men betyder inte de att de även anser att pappan inte är någon fara för er?
Att du själv kan se till att han inte ställer till det för er?

Nä om jag förstår det rätt så är det bara att dom anser att barnet är tryggt hos mig. Att jag vidtar dom åtgärder som jag måste för att skydda henne. Dvs dom behöver inte omhänderta henne för att hon ska vara trygg.
 
Nä om jag förstår det rätt så är det bara att dom anser att barnet är tryggt hos mig. Att jag vidtar dom åtgärder som jag måste för att skydda henne. Dvs dom behöver inte omhänderta henne för att hon ska vara trygg.

Okey det är ju bra. Vi fick gå igenom samma sak. Men behövt trycka på ganska mycket för allt det andra. Så fortsätt att vara på dem!
 
Okey det är ju bra. Vi fick gå igenom samma sak. Men behövt trycka på ganska mycket för allt det andra. Så fortsätt att vara på dem!

Japp. Är lite peppad av kriscentrum med. Var där idag igen. Sitter och filar på mail till familjerätten som ska skickas i eftermiddag. Sen ringer jag dom imorgon. Hon på socialtjänsten har även pratat med henne på familjerätten skrev hon i brevet jag fick igår. Så jag hoppas hon på familjerätten är bättre underrättad nu.
 
Dom la ner den men min kompis ringde idag och dom har redan återupptagit den. Hängde inte riktigt med på vad som hänt mer än att den är aktuell fortfarande.

Fick brev från socialen idag. Dom ser ingen anledning att göra någon utredning på att jag skulle vara olämplig som förälder. Och dom anser att dottern är trygg med mig. :up:
Jösses, du har 100 likes på det där inlägget! Det måste vara all time high på buke :up:
 
Japp. Är lite peppad av kriscentrum med. Var där idag igen. Sitter och filar på mail till familjerätten som ska skickas i eftermiddag. Sen ringer jag dom imorgon. Hon på socialtjänsten har även pratat med henne på familjerätten skrev hon i brevet jag fick igår. Så jag hoppas hon på familjerätten är bättre underrättad nu.

Hur går det med detta? Har pappan hittat på någon mer skit eller har du ett andningshål just nu? Pepp till dig!
 
Hur går det med detta? Har pappan hittat på någon mer skit eller har du ett andningshål just nu? Pepp till dig!

Har inte fått tag på henne på familjerätten än. Blev aldrig något mail. Diskuterade det med min lillasyster och då familjerätten är frivilligt och socialtjänsten har alla fakta så kom vi fram till att jag ska sluta vara så rädd för att verka besvärlig. Jag har ju tusen bevis på att jag försökt samarbeta. Och nu är det upp till pappan att driva umgängesfrågan. Jag kommer stå på mig mot FR.

Pappan håller sig lugn än så länge. Men han blir nog delgiven vilken dag som helst och kallad på förhör. Så får se hur han reagerar då. Har fortfarande mamma här.
 
Senast ändrad:
Såklart funkar inte min telefoninspelning från när han hotade att slå in skallen på mig. Mailade ändå filen direkt efter till mig själv... Just för att det inte skulle bli fel.

Blandade ihop ett par datum på polisförhöret också. Så trött i huvudet och helt snurrig av allt detta. :(

Inte hört något mer från familjerätten. Hon skulle ringa i början på veckan när hon pratat med exet. Vet inte om jag ska ringa henne imorgon eller avvakta till hon hör av sig igen.

Vill bara att det här ska vara klart och över nu. :banghead:
 
Såklart funkar inte min telefoninspelning från när han hotade att slå in skallen på mig. Mailade ändå filen direkt efter till mig själv... Just för att det inte skulle bli fel.

Blandade ihop ett par datum på polisförhöret också. Så trött i huvudet och helt snurrig av allt detta. :(

Inte hört något mer från familjerätten. Hon skulle ringa i början på veckan när hon pratat med exet. Vet inte om jag ska ringa henne imorgon eller avvakta till hon hör av sig igen.

Vill bara att det här ska vara klart och över nu. :banghead:

Prova att öppna filen med VLC, de brukar kunna spela upp det mesta! Jag vet själv att min telefon spelar in i ett knepigt format, men VLC klarar av att spela upp det!
 
Prova att öppna filen med VLC, de brukar kunna spela upp det mesta! Jag vet själv att min telefon spelar in i ett knepigt format, men VLC klarar av att spela upp det!

Inte ens vlc kan spela filen. Den är dessutom misstänkt liten så har nog blivit fel redan vid inspelningen tyvärr. :(
 
Har du provat att öppna filen i lite olika program? Vad är det för typ av fil? En del filer är låsta till att fungera i bara quicktime t ex, innan de är konverterade :)

Det är en. amr fil. Men den är som sagt misstänkt liten så det är något annat som är fel. :down:
 
Inte ens vlc kan spela filen. Den är dessutom misstänkt liten så har nog blivit fel redan vid inspelningen tyvärr. :(
Kan du inte spela upp den via telefonen?? Min telefons inspelningar är supersmå, så det behöver inte betyda så mkt! Kan ju ha blivit fel i överföringen bara.
 
Såklart funkar inte min telefoninspelning från när han hotade att slå in skallen på mig. Mailade ändå filen direkt efter till mig själv... Just för att det inte skulle bli fel.

Blandade ihop ett par datum på polisförhöret också. Så trött i huvudet och helt snurrig av allt detta. :(

Inte hört något mer från familjerätten. Hon skulle ringa i början på veckan när hon pratat med exet. Vet inte om jag ska ringa henne imorgon eller avvakta till hon hör av sig igen.

Vill bara att det här ska vara klart och över nu. :banghead:

Det är ett lite speciellt format. Det krävs oftast rätt codec för att uppspelningen ska fungera någon annanstans än på apparaten den är inspelad på.

Vill du kan jag titta på den och se om jag kan få rätsida på den även om jag inte är expert på ljud (film är min grej).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp