Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag inte helt säker på att jag förklarar det här på korrekt sätt. Dessutom är det med största sannolikhet något du redan vet men jag tänkte att kanske någon annan läser och har liknande problem eller kommer få.

Umgänge och delad vårdnad är ju två olika saker. Delad vårdnad hänger mycket på hur ni som två föräldrar kan samarbeta omkring barnet. Med tanke på hur ditt ex har uppfört sig mot dig är det inte säkert att delad vårdnad är det bästa ur barnet synvinkel. Om man misstänker att den ena föräldern kommer att använda sin del av vårdnaden för att krångla så är det en orsak att bara tilldela en av föräldrarna vårdnaden. Det är därför det bla är viktigt att man polisanmäler allt och har så mycket som möjligt skriftligt. Tex mail där den andre föräldern krånglar till det och skall försvåra.

Att få rätt att träffa sitt barn (eller snarare barnet har rätt att träffa sin förälder) är en helt annan sak. Den påverkas inte om man man har delad vårdnad eller inte.

Ta det här med din advokat. En gissning är att man kan påpeka tidigare samarbetsproblem och trots att du har underlättat så har det inte fungerat.

Sen när det kommer till umgänget så hade jag krävt övervakat umgänge med hänvisning till tidigare polisanmälan med bla våld mot dig och bebis då du ammat. Även anmälan om hot med gevär då bebis varit i närheten. Ignorerande av att bebis visade rädsla mm.

Sen vet jag inte om din advokat tycker det tom helt kan vara läge för umgängesförbud med tanke på bebis säkerhet och hjälplöshet.

Men som sagt ta omgående kontakt med din advokat för fortsatt strategi.

Ja precis och det ska jag göra. Tack. :heart
 
Fick ett blomsterbud idag utan avsändare. Massa rosor och en nalle...

Efter lite luskande fick jag fram vem det var från... Jag behöver inte skriva ut det va? :banghead:
Man kan undra vad som egentligen försiggår i det där huvudet. :meh:
Det skulle vara spännande att veta.

Eller också inte.....:crazy:

Jag tycker hans beteende är lite läskigt faktiskt.
Var rädd om dig och din bebis Ts.
 
Idag låg blommorna i min brevlåda...
Han spelar ett spel och du spelar med. Om jag var du skulle jag slänga blommorna och aldrig kommentera dem. Om han själv frågade om dem, skulle jag bara säga Jag vill inte ha några blommor av dig.

Jag tycker inte att du ska ha NÅGON kontakt med honom utöver det nödvändiga kring barnet. Blocka honom överallt, ge inget gensvar på t ex blommorna. Han får bara ny energi när du t ex reagerat på blommorna genom att lämna tillbaka dem.
 
Han spelar ett spel och du spelar med. Om jag var du skulle jag slänga blommorna och aldrig kommentera dem. Om han själv frågade om dem, skulle jag bara säga Jag vill inte ha några blommor av dig.

Jag tycker inte att du ska ha NÅGON kontakt med honom utöver det nödvändiga kring barnet. Blocka honom överallt, ge inget gensvar på t ex blommorna. Han får bara ny energi när du t ex reagerat på blommorna genom att lämna tillbaka dem.

Samma här, släng och glöm och låtsas inte om.
 
Följt tråden i tysthet och har egentligen inget vettigt att komma med, men jag hoppas innerligt att karusellen snart är slut för dig ts och du får lite lugn och ro, och framför allt slipper ditt ex. Han verkar så in i helvete obehaglig.

Vilken otrolig kämpe du är!
 
I fortsättingen skulle jag vägra ta emot anonyma blombud och som flera andra sagt
" vadå ? vilka blommor ?" ge honom inte respons på sånt ....
 
Har följt din tråd i tysthet, men nu kan jag inte vara tyst längre. Imponerad av din styrka genom allt han utsätter dig för!

Jag känner oro för vad han kan hitta på den dagen han får för sig att du träffat ny man. Han har överskridit gränserna för länge sen och gud vet vad han kan ta sig till om han blir riktigt svartsjuk.

Var rädd om dig!!
 
Ena åtalet är nerlagt nu... Det är visst inte olagligt att hindra en mamma (med ensam vårdnad) att ta med sitt barn hem. :meh:

Åklagaren hade satt brottsrubriceringen som olaga frihetsberövande (av mig). Och eftersom jag hade fått åka (trots att jag sa att han visste att jag aldrig i livet skulle åka utan dottern) så läggs det ner...
 
Ena åtalet är nerlagt nu... Det är visst inte olagligt att hindra en mamma (med ensam vårdnad) att ta med sitt barn hem. :meh:

Åklagaren hade satt brottsrubriceringen som olaga frihetsberövande (av mig). Och eftersom jag hade fått åka (trots att jag sa att han visste att jag aldrig i livet skulle åka utan dottern) så läggs det ner...

Det där är juridik när det är som värst! Han hindrade inte DIG att åka nånstans, du valde själv att stanna. Jag har så sjukt svårt att förstå juridik som totalt tappar sunt förnuft och känslor. Att han tog dottern - räknas inte det som olaga frihetsberövande?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp