Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena åtalet är nerlagt nu... Det är visst inte olagligt att hindra en mamma (med ensam vårdnad) att ta med sitt barn hem. :meh:

Åklagaren hade satt brottsrubriceringen som olaga frihetsberövande (av mig). Och eftersom jag hade fått åka (trots att jag sa att han visste att jag aldrig i livet skulle åka utan dottern) så läggs det ner...
Skum åklagare, h*n borde ju ha insett det där :wtf: kan h*n inte ändra åtalspunkt till olaga frihetsberövande av barnet eller egenmäktighet med barn?
 
Ena åtalet är nerlagt nu... Det är visst inte olagligt att hindra en mamma (med ensam vårdnad) att ta med sitt barn hem. :meh:

Åklagaren hade satt brottsrubriceringen som olaga frihetsberövande (av mig). Och eftersom jag hade fått åka (trots att jag sa att han visste att jag aldrig i livet skulle åka utan dottern) så läggs det ner...

De där e jättesvårt. Eftersom du visste vart barnet var så är de lixom inte brottsligt. Hade själv ett liknande "ärende" i somras. Å sen vårdnad de är ju typ "inget" egentligen å inget som styr umgänget.
 
Ena åtalet är nerlagt nu... Det är visst inte olagligt att hindra en mamma (med ensam vårdnad) att ta med sitt barn hem. :meh:

Åklagaren hade satt brottsrubriceringen som olaga frihetsberövande (av mig). Och eftersom jag hade fått åka (trots att jag sa att han visste att jag aldrig i livet skulle åka utan dottern) så läggs det ner...
Jag tror ändå att det är bra att du anmäler så han ser att du menar allvar.
 
Egenmäktigt med barn verkar ännu svårare att få dömt efter vad jag läst... Kanske därför åklagaren inte valde den brottsrubriceringen.
 
Man skall anmäla allt. Även om man tror det blir nedlagt.

Alltså så här tänker jag med...därför jag kommer göra några anmälningar till så fort jag sammanställt allt. Även om jag tvivlar på att han kommer bli åtalad pga bristande bevis. Skulle egentligen gjort det denna veckan men har mitt i allt detta en dålig hund som jag ska avliva i början på nästa vecka. Han skulle blivit 13 i vår och har haft honom sen valp. Så luften gick ur mig lite...
 
Alltså så här tänker jag med...därför jag kommer göra några anmälningar till så fort jag sammanställt allt. Även om jag tvivlar på att han kommer bli åtalad pga bristande bevis. Skulle egentligen gjort det denna veckan men har mitt i allt detta en dålig hund som jag ska avliva i början på nästa vecka. Han skulle blivit 13 i vår och har haft honom sen valp. Så luften gick ur mig lite...
Bra att du tänker så.
Usch den där sista tiden är den riktigt jobbiga biten som hundägare :(
 
Alltså så här tänker jag med...därför jag kommer göra några anmälningar till så fort jag sammanställt allt. Även om jag tvivlar på att han kommer bli åtalad pga bristande bevis. Skulle egentligen gjort det denna veckan men har mitt i allt detta en dålig hund som jag ska avliva i början på nästa vecka. Han skulle blivit 13 i vår och har haft honom sen valp. Så luften gick ur mig lite...
Ja, det är nog bra att det finns anmälningar på honom även om det inte leder till något, tänker att det är nog bra för framtiden. Ta det när du har ork, ibland får man faktiskt ta saker när man orkar och det är helt okej, vissa saker måste få gå före. Hoppas hunden får ett bra avslut, skickar en styrkekram till dig. :heart
 
Någon som har koll på sjukskrivning när man är föräldraledig? Kan det gynna exet på något sätt om jag blir det?
 
Någon som har koll på sjukskrivning när man är föräldraledig? Kan det gynna exet på något sätt om jag blir det?
Mja, om du blir sjukskriven så får du väl inte ha huvudansvaret för barnet har jag för mig :confused: men, jag tror också att det räcker att din mamma tar hand om mini, det måste inte vara pappan. Skriv och fråga FK på fejan?
 
Mja, om du blir sjukskriven så får du väl inte ha huvudansvaret för barnet har jag för mig :confused: men, jag tror också att det räcker att din mamma tar hand om mini, det måste inte vara pappan. Skriv och fråga FK på fejan?
Kanske dumt med fb? Jag skulle ha ringt eller mailat i ts fall. Eller bett någon annan fråga.
 
Någon som har koll på sjukskrivning när man är föräldraledig? Kan det gynna exet på något sätt om jag blir det?

Om du är sjukskriven så måste någon annan sköt om ditt barn undertiden. När jag blev det så fick min mormor hjälpa mig med sonen och detta var jag tvungen att uppge till FK. MEN det är typ 15 år sedan!

Ring och fråga dom vad dom säger om det hela!
 
Någon som har koll på sjukskrivning när man är föräldraledig? Kan det gynna exet på något sätt om jag blir det?
Din mamma kan sköta VAB:en, det är både lagligt och helt ok att någon annan än föräldrarna tar det. Jag hade mkt väl kunnat tänka mig att VAB:a åt syrrans ungar när de var yngre, trots avståndet på 50 mil. :D
 
Läst till sidan 18 och pratade precis med en mycket kär vän till mig och det hon beskrev lät PRECIS som det du berättat här. Så jag länkade tråden till henne, (sorry buke för utomsockneslänk) och hon sa direkt att hon kunnat skriva exakt detta. (Länkade för några minuter sedan). Så imorgon skriver jag ut hela tråden (när jag läst ikapp) och åker ner dit (om jag får ihop det) med tråd, överstrykningspennor, planering och handskarna på. Hon har tagit sig ifrån hushållet (tillfälligt) men katterna är kvar hos idioten. (JÄTTEFÖRLÅT för trådlapning utan att ens läst ikapp! Men alla era råd är så värdefulla även för andra i liknande situationer.)
 
Läst ikapp. Själv lugnat ner mig en smula, och då hade jag dessutom redan lugnat mig en del sen samtalet. Ja, jag kedjerökte två cigg efter varann efter samtalet innan jag kunde gå in.

Beklagar hunden :( och
Nedlagt åtal. Nu har jag petat i mig mer
Sömnmedeciner så jag lyckas få ngn sömn.
 
Din mamma kan sköta VAB:en, det är både lagligt och helt ok att någon annan än föräldrarna tar det. Jag hade mkt väl kunnat tänka mig att VAB:a åt syrrans ungar när de var yngre, trots avståndet på 50 mil. :D
Det går tyvärr inte att ta VAB för barn under 8 månader. Då går det bara att ta FP. Så TS behöver kolla med Försäkringskassan hur det fungerar när hon är ensam vårdnadstagare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp