Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte spela upp den via telefonen?? Min telefons inspelningar är supersmå, så det behöver inte betyda så mkt! Kan ju ha blivit fel i överföringen bara.

Funkar inte av någon anledning. Står att det kan bli så om minneskortet blivit ersatt (det jag hade i innan har crashat så bytte nyligen).

Det är ett lite speciellt format. Det krävs oftast rätt codec för att uppspelningen ska fungera någon annanstans än på apparaten den är inspelad på.

Vill du kan jag titta på den och se om jag kan få rätsida på den även om jag inte är expert på ljud (film är min grej).

Gärna! Mailar över dom till dig.


Vill du ändå försöka dig på att öppna filen i datorn så borde Audacity fixa amr. Gratisprogram, bara att ladda ner!

Tack för tipset. Ska testa.
 
Åhh så irriterande. Filerna från tre dagar senare funkar perfekt. Och alla efter det. Men inte just dom jag behöver så klart. :(
 
Håller på att sammanställa massa han gjort. Fan vad mycket jag förträngt. Har mailat utredaren som vidarebefordrat till åklagaren vad för bevisning som "krävs" för att det ska vara någon idé att anmäla och hur gamla saker jag kan anmäla.

Han skickade ett hjärtan på messenger till mig idag. Vad tror han? :wtf: Han vet ju att han är polisanmäld... Han hade tydligen ringt utredaren förra veckan och frågat vad som händer.
 
Håller på att sammanställa massa han gjort. Fan vad mycket jag förträngt. Har mailat utredaren som vidarebefordrat till åklagaren vad för bevisning som "krävs" för att det ska vara någon idé att anmäla och hur gamla saker jag kan anmäla.

Han skickade ett hjärtan på messenger till mig idag. Vad tror han? :wtf: Han vet ju att han är polisanmäld... Han hade tydligen ringt utredaren förra veckan och frågat vad som händer.

Men alltså, vilken planet lever han på??
Jag tycker att det är hög tid att blocka honom!
 
Håller på att sammanställa massa han gjort. Fan vad mycket jag förträngt. Har mailat utredaren som vidarebefordrat till åklagaren vad för bevisning som "krävs" för att det ska vara någon idé att anmäla och hur gamla saker jag kan anmäla.

Han skickade ett hjärtan på messenger till mig idag. Vad tror han? :wtf: Han vet ju att han är polisanmäld... Han hade tydligen ringt utredaren förra veckan och frågat vad som händer.
Det är nog bra du har trådarna att gå tillbaka till för att se vad han gjort.

Jag hoppas verkligen att du får rätsida på allt och slipper ha honom i ditt och dotterns liv framöver.
 
Håller på att sammanställa massa han gjort. Fan vad mycket jag förträngt. Har mailat utredaren som vidarebefordrat till åklagaren vad för bevisning som "krävs" för att det ska vara någon idé att anmäla och hur gamla saker jag kan anmäla.

Han skickade ett hjärtan på messenger till mig idag. Vad tror han? :wtf: Han vet ju att han är polisanmäld... Han hade tydligen ringt utredaren förra veckan och frågat vad som händer.

Du kan anmäla saker som hänt för flera år sen.
Läst trådarna i tysthet, och fy fan, vad du är bra!
 
Fick ett blomsterbud idag utan avsändare. Massa rosor och en nalle...

Efter lite luskande fick jag fram vem det var från... Jag behöver inte skriva ut det va? :banghead:
 
Skicka tillbaka dom,eller släng dom synligt.


Nallen var till dottern så den behåller jag tills vidare. Blommorna kommer han få levererade i sin brevlåda senare ikväll. Kan tyvärr inte låtsas som ingenting då vem som skickat var sekretessbelagt så dom ringde avsändaren och frågade om dom fick berätta vem dom var ifrån.

Fick även stämningsansökan i brevlådan idag. Han vill ha gemensam vårdnad och umgänge två gånger i veckan, två timmar varje gång. Undrar vad som hände med halvtid?

Kombinationen är rätt festlig. Stod bara kram på kortet med. Inte ens förlåt.
 
Nallen var till dottern så den behåller jag tills vidare. Blommorna kommer han få levererade i sin brevlåda senare ikväll. Kan tyvärr inte låtsas som ingenting då vem som skickat var sekretessbelagt så dom ringde avsändaren och frågade om dom fick berätta vem dom var ifrån.

Fick även stämningsansökan i brevlådan idag. Han vill ha gemensam vårdnad och umgänge två gånger i veckan, två timmar varje gång. Undrar vad som hände med halvtid?

Kombinationen är rätt festlig. Stod bara kram på kortet med. Inte ens förlåt.
Nu är jag inte helt säker på att jag förklarar det här på korrekt sätt. Dessutom är det med största sannolikhet något du redan vet men jag tänkte att kanske någon annan läser och har liknande problem eller kommer få.

Umgänge och delad vårdnad är ju två olika saker. Delad vårdnad hänger mycket på hur ni som två föräldrar kan samarbeta omkring barnet. Med tanke på hur ditt ex har uppfört sig mot dig är det inte säkert att delad vårdnad är det bästa ur barnet synvinkel. Om man misstänker att den ena föräldern kommer att använda sin del av vårdnaden för att krångla så är det en orsak att bara tilldela en av föräldrarna vårdnaden. Det är därför det bla är viktigt att man polisanmäler allt och har så mycket som möjligt skriftligt. Tex mail där den andre föräldern krånglar till det och skall försvåra.

Att få rätt att träffa sitt barn (eller snarare barnet har rätt att träffa sin förälder) är en helt annan sak. Den påverkas inte om man man har delad vårdnad eller inte.

Ta det här med din advokat. En gissning är att man kan påpeka tidigare samarbetsproblem och trots att du har underlättat så har det inte fungerat.

Sen när det kommer till umgänget så hade jag krävt övervakat umgänge med hänvisning till tidigare polisanmälan med bla våld mot dig och bebis då du ammat. Även anmälan om hot med gevär då bebis varit i närheten. Ignorerande av att bebis visade rädsla mm.

Sen vet jag inte om din advokat tycker det tom helt kan vara läge för umgängesförbud med tanke på bebis säkerhet och hjälplöshet.

Men som sagt ta omgående kontakt med din advokat för fortsatt strategi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp