Oense om vårdnaden aka fortsättning på oense om bodelningen-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bor du? Kan du sätta upp en vägbom, grind eller spärr av något slag? Han ska inte kunna gå och komma som han vill:rage:

Skulle kunna sätta bom men går ta sig in ändå men gör ju det lite krångligare i alla fall.

Kan du sätta upp en kamera som spelar in när nån kör in på gården? Så du har bildbevis? Det är väl inte olagligt att ha på sin egen gård, eller?

Ja jag ska kolla lite på det. Verkar vara rätt dyrt bara om man vill ha en 3g-kamera som går att ha utomhus.
 
Skulle kunna sätta bom men går ta sig in ändå men gör ju det lite krångligare i alla fall.



Ja jag ska kolla lite på det. Verkar vara rätt dyrt bara om man vill ha en 3g-kamera som går att ha utomhus.
Har du kollat webhallen?

Det finns vissa regler att följa så kolla upp det först. Jag hade satt upp någon enstaka på taktiskt ställe och förstärkt med attrapper så man känner sig övervakad.
 
Lås dom utrymmena han tar sig in i så han måste gå genom dig eller låta en vän kontakte dig om du ställer det som krav,eller be någon hjälpa dig med att tömma ut hans saker och köra över dom till honom.

Ja jag har låst där jag kan och ska byta extra hänglåset som sitter på garaget. Sen kommer han bara in i stallet och där har han inga grejer. Och allt som är hans och ligger på andra ställen än i garaget kommer jag flytta in där så allt finns samlat. Så får han bestämma en dag när han vill hämta allt. Den dagen kommer inte jag vara där utan någon vän får släppa in honom i garaget.
 
Det bästa sättet att bli av med honom tror jag är att inte reagera överhuvudtaget på hans "besök". Han VILL att du ska reagera. Om du inte gör det blir det till slut inte roligt längre.

Ja kanske men samtidigt måste jag ju på något sätt markera att det han gör inte är okej. Han har ju noll respekt för mig.

Kolla efter en åtelkamera/viltkamera de är gjorda för att sitta utomhus och kostar från typ 700kr beroende på vad man vill ha för funktioner.

Ska jag göra. Exet har en sån men den kostade 5000 kr så trodde inte det fanns så billiga.
 
Har skickat ett mail till exet med uppdatering om dottern. Lite om senaste bvcbesöket och att hon börjat få smaksensationer. Så kan han inte säga att jag inte håller honom informerad.

Väntar på att advokaten ska ringa också.

Imorgon är det samtal på kriscentrum igen. Ska höra med henne om sjukskrivning i ett sånt här fall. Kan ju inte vara jätteovanligt. På onsdag blir det avsked till hunden. Han kommer få somna in här hemma i lugn och ro. :heart
 
Ja kanske men samtidigt måste jag ju på något sätt markera att det han gör inte är okej. Han har ju noll respekt för mig.

Det här inlägget kan du slänga i papperskorgen om du vill, än en gång, du gör som du vill :) - jag ska bara förklara hur jag tänkte.

Jag TROR att ditt ex får en massa näring och energi av ALLT du gör som respons på honom. Det brukar halvgalna människor få. Han gör en massa saker för att hålla dramat mellan er igång, och när du svarar med en reaktion så känner han YES, hon fortsätter att kommunicera med mig, jag betyder något, jag kan fortfarande påverka henne.

Därför skulle jag - men du gör som du vill - svara så lite som möjligt. BARA det som behövdes när det gäller barnet. I övrigt skulle jag moltiga. Slänga blommor i papperskorgen utan kommentar, gnissla tänder men inte visa det om han hämtar grejer på fel tider. Det typ SISTA jag skulle jag göra var att börja joxa med kameror och grejer, det skulle kännas helt uppåt väggarna för mig. För jag kan bara se hur nöjd han skulle bli över att han påverkar dig så mycket. Jag ser ingen anledning till att spana på honom med kameror, han kommer ju inte i smyg. Att du börjar bygga fort omkring dig skulle vara en stor seger för honom, det skulle visa hur stor betydelse han fortfarande har i ditt liv.

Ja, han har dålig respekt för dig. Men ett sätt att sätta sig i respekt tror jag är att visa "Du betyder shit för mig. Jag bryr mig inte".

Så tänker jag. Men som sagt, släng det i papperskorgen om du vill. ;)
 
Jag håller med @mandalaki, jag tror bara att du ger honom mer ved i brasan och håller den igång om du visar honom några känslor överhuvudtaget.

Han verkar få en kick av att se att han kan framkalla reaktioner från din sida och ju mer du visar honom det destå mer kommer du att få utstå.

Skulle han däremot bli hotfull så ska du självklart anmäla det men lägg ingen energi på att lägga blommor han skickat i hans brevlåda mm låt det bara rinna av dig.
 
Jag håller med @mandalaki, jag tror bara att du ger honom mer ved i brasan och håller den igång om du visar honom några känslor överhuvudtaget.

Han verkar få en kick av att se att han kan framkalla reaktioner från din sida och ju mer du visar honom det destå mer kommer du att få utstå.

Skulle han däremot bli hotfull så ska du självklart anmäla det men lägg ingen energi på att lägga blommor han skickat i hans brevlåda mm låt det bara rinna av dig.
Just det, det glömde jag - alla former av hot ska naturligtvis anmälas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 736
Senast: Lingon
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 800
Senast: vallhund
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 682
Senast: Brandgul
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp