Nytillskott!

gul_zebra

Trådstartare
Mina vinbergsnäckor har kommit! :) Bill och Bull heter de, sjukt söta :D Ni skulle bara veta vad svåra de var att hitta, har letat som en halv idiot i en hel evighet! Men här är de iaf :)

Bill
1b5cbda60cfad351c6f40d61b08b8d37.JPG

1d4ee9abf323973bfafcfe50aef389aa.JPG

Bull
627a03178aae51904564eaa0fb93ecb3.JPG

12253f628c1262fcee4d1b5e329b4eaf.JPG

Båda
d281960866108e62cf9c5ea2d7c0a765.JPG

142831bf6554bc5087290c1c0d63da9f.JPG

ad52b4c1970b04a280c59c04c097e19e.JPG

Är de inte söta så säg, mina små tyskar :love: :D

Sv: Nytillskott!

Jo mycket sötare och vackrare än dina pankakor:D

Hur kommer det sig att dom har så pass stor skillnad på skalet?
Fast det kanske dom är, olika alltså:confused: Ska komma ihåg att kika på dom när sommaren kommer tillbaka.

Ännu mer sniglar? :eek:
Fast dom här var faktiskt rätt fina. :)
(hmm.. sa jag precis att snäckor e fina? :crazy: )

Beror på vad du menar. Menar du färgen så finns det visst ett par olika färger som jag förstått det, är inte sådär riktigt påläst på det så det vete sjutton.

Och om du syftar på nåt annat så kan jag ju säga att de är olika gamla från olika kullar med olika föräldrar (Bill är några månader gammal, Bull är ett år gammal). Ville ha ett par obesläktade ifall att jag kanske kan få lite smått i framtiden :)

Färre rent tekniskt sett iom att det är 11 sniglar som ska flytta också :p
Skulle egentligen inte ta de här men fick ta de ändå iom att jag letat så länge och de är så små och inte kräver nånting nästan :)

Däremot skulle jag iofs inte tacka nej till fler tigrar... Det kryllar av de nu! :eek: Taskigt värre liksom, när man letar finns nästan inget och när man väl inte kan skaffa fler så då jävlar är det en som har till salu, en som har en kull och en annan som har tre (!) kullar :crazy:

Du får helt enkelt hålla tummarna för att jag har pengar i vår när alla 4 kullarna ska börja säljas :angel: :D

Om det ändå vore så väl :D
Hade tänkt mig typ 2-3 småttingar eller nåt sånt då. Men det är dyyyrt, runt 75-100 kr/st kommer de kosta. Det är värt det, utan tvekan, men man ska ju ha pengarna också. Och så ska jag ha råd att mata de också :p

Nje.. vill inte ha några sniglar.. såvida du inte kan hitta en snigelsort som har 4 ben, lång svans, mjuk päls osv.. gärna i storlek som en råtta ;) :D :angel:

det vet jag inte ;) men om han är bilnörd så kan väl jag få bli snigeltönt? :angel:

Har han fobi för sniglar lr nåt? ormar? tell me, tell me ;)

Haha njae.. fast att limma fast ett hus på råttornas rygg kanske skulle funka? :D :angel: Snigåttor :rofl:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar