Nytillskott!

Sv: Nytillskott!

Hahahahha.. :rofl: :rofl:
Det namnet var mer passande. Men finns d nån snigel som har så pass stort hus så det passar på en råtta? Dom ska ju gärna få plats ii huset oxå :angel:

Tja, det finns ju vattenlevande sniglar... Den största av de, trumpetsnigeln, blir 70 cm i skalet. Så det ska nog inte vara omöjligt att hitta! :angel: :D

Måste bara ställa en fråga. Hur känns det att hålla en snigel i handen sådär:cool:

ajdå.. hmm.. undra om man kan be nån typ i afrika eller nåt dyka ner å försöka hitta en stor snigel, å be dom skicka hit det. :D Blir lite dyrt att åka ner och leta själv :crazy: ;)

Det beror lite på.
Vissa är mest bara slajmiga, andra kittlas lite, en del tuggar (det är sååå skönt, som typ en stickande känsla liksom :love: ). Pannkakorna var klibbiga :D

Mulle: Annars vet jag en som har fångenskapsuppfödda tigrar till salu. Visserligen bara 5 cm i skallängd men man kan ju alltid göda de! :angel: :D

Är inte vinbergssnäckor såna som trädgården är full av jämt? :crazy:

Trädgården kan väl vara full av annat också :p

Jag har iaf aldrig sett vinbergsnäckor IRL förut. Här uppe har jag bara sett Arianta arbustorum och en massa "mördarsniglar" :crazy:

När jag var liten och fångade salmandrar så tog jag med ett par vattensniglar sniglar med - jisses vad de föräkade sig, det var slemklumpar me snigelägg på nästna vartenda sten,akvarietglaset och pumpen.

Hejsan!

Hmm..fina sniglar/snäckor? du har!:D

Måste bara fråga , vad har man dom till? ´*nyfiken*
har aldrig förut sett att någon har sniglar som husdjur...och SHIIIT :eek: vilken STOR snigel du har! (kollade på hemsidan):)

Det kommer du inte lyckas med, men ligger du i kanske du får den till 30 ;) Trumpetsniglarna blir 70 men tigrarna blir 30 bara :p

woozey: Tackar :)
Jag har de helt enkelt som husdjur. Som med fiskar, fast man kan gosa med de :D Och så är jag helt enkelt väldans fascinerad av de :)
Och så finns ju de som äter de, men det tänker jag inte göra :D (Lite ironiskt egentligen, tigrarna är största delikatessen, sen kommer marginata, sen fulica... Sen vet jag inte men vinbergsnäckor äts ju också. Och jag har allihop. Dolda motiv kanske?) :angel: :D

gul_zebra skrev:
Det kommer du inte lyckas med, men ligger du i kanske du får den till 30 ;) Trumpetsniglarna blir 70 men tigrarna blir 30 bara :p

Ahh... men 30 cm räcker nån vecka till ungen jag har nu :D
Ingen annan här på Buke som har en trumpetsnigel som vill skänka bort skalet? :angel: :D

Meh, kan du inte hitta någe vettigare djur än sniglar??? Finns tillräckligt med sånna ute i trafiken tycker jag.
Men skulle det vara så att det är tvunget så finns det gott om sånna svarta sniglar här ;)
Och nä, jag har inga fobier vad jag vet.

Mvh
Möller

gul_zebra skrev:
Trädgården kan väl vara full av annat också :p

Jag har iaf aldrig sett vinbergsnäckor IRL förut. Här uppe har jag bara sett Arianta arbustorum och en massa "mördarsniglar" :crazy:

Men är det inte såna där bruna...? Som kan vara vita också? Sen finns det ju sniglar utan skal (sniglar MED skal kallas väl "snäckor" och inte "sniglar"? Eller har jag fel?) och såna där randiga.

Allstå, kattungar är söta, hundvalpar är söta, jag kan även gå med på att bilar kan vara söta men sniglar??? Vad gör dom så söta???
Visst, du får ju tycka som du vill och skaffa vilka djur du vill men ändå, kan du inte skaffa fiskar eller nått sånt istället??? Typ lika sociala djur ;)

Mvh
Möller

Möller skrev:
Allstå, kattungar är söta, hundvalpar är söta, jag kan även gå med på att bilar kan vara söta men sniglar??? Vad gör dom så söta???
Visst, du får ju tycka som du vill och skaffa vilka djur du vill men ändå, kan du inte skaffa fiskar eller nått sånt istället??? Typ lika sociala djur ;)

Mvh
Möller

Söta bilar...?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar