Haha startar en ny tråd för den lilla spinoff på min andra
. Vi har idag varit och tittat på en lägenhet som är nyproduktion som känns suveränt fin. Men hur i hela friden törs man gå vidare när man inte ens kunnat se och besöka lägenheten man ska köpa?
@Sleepan mfl som köpt nyproduktion, vill ni berätta lite? Vad behöver vi tänka på?
Uppskattar tips och info från den som vill dela med sig
.
Alltså, att köpa den här lägenheten är typ det bästa vi gjort (utöver hundskrället då, men hon är inte riktigt lika bra ekonomiskt
). Vi älskar lägenheten och trivs som tusan!
Vi har nog bara sett fördelar med att flytta in i nytt i princip.
Allt är fräscht, går saker sönder så brukar det fixas pga garantin, man lär känna grannarna på ett annat sätt efter som alla är nyinflyttade och det är en go känsla att vara de första som bor i lägenheten!
Tycker som
@Tassetass säger att det är en bra grej att gå med i styrelsen (vi hade en "förvaltningskommité första året och så skötte Hsb styrelsegrejerna. Numera har vi en egen styrelse där en av medlemmarna är en representant från HSB som har bra koll - funkar jättebra!).
Och jo, jag fick hjälp av Tassens svärmor! Guld värt!
Tips om ni får göra tillval:
Vill ni ha golvvärme/takdusch/klinkers i hallen eller vad som - så ta det. Det är oftast lättare att lösa från början, än sen, även om det kanske är lite dyrare. Vi ångrar att vi inte gjorde vissa tillval pga snåla, som vi kan sakna i efterhand.
Och mitt allra BÄSTA tips - Glasa in balkongen! Iaf om det är med sådana glaspartier som går att vika bort helt. Vi gjorde inte det till en början men har gjort det i efterhand sen. Jävla projekt med bygglov och ritningar, trots att vi skulle göra exakt samma som alla andra. Och 20.000 dyrare.