Nyårsafton

glimmer

Trådstartare
Hur firar ni som har hund/ar? Bjuder hem folk till er? Tar med er hunden/arna bort på fest? Eller gör ni som jag gjort de alla år jag ägt hund, dvs stannat hemma,tagit det lugnt och kollat film?

Och har ni berörda hundar som reagerar på fyrverkerier?

Har bjudit in mig själv till mina föräldrar som bor i en liten ort där det smäller mindre än hos mig. Har valp så jag vet inte hur hon reagerar. Vanliga skott är inga problem (bor inom hörhåll från en skjutbana).

Har gjort olika. Min äldsta hund fyller 5 år nästa år, det blir hennes fjärde nyår.
Hon är helt oberörd. Har varit hemma med familj alternativt vän de två första åren. Hon har fått märgben en stund innan. Tredje året var vi på Häringe Slott och hade det lyxigt, de välkomnar hundar överallt på slottet och halvön där slottet ligger har fyrverkeriförbud. Förra året var vi ensamma hemma, hade TV på hög volym och hundarna fick köttben.
I år kommer jag att fira med en kompis och hennes släkt, hundarna följer med. Det kommer inte vara fest utan god middag, spel och trevlig stämning. Det smälls lika mycket där som här men hörs mindre i den lägenheten. Sen åker vi hem när det lugnat sig efter tolvslaget.

Båda hundar är oberörda, hennes pudel är tycker att det är jobbigt vid tolvslaget men har fått Sileo utskrivet.

Jag har helt oberörda hundar.
Vi kommer börja dagen med en rejäl långpromenad, därefter blir det ett rejält mål mat. Ena tiken får en kalkonhals, den andra får... något.

Resten av dagen stannar vi inne. Jag kommer städa, äta gott, måla i målarböcker och spela bingolotto :p Hundarna kommer få en något längre rastningsrunda precis innan det blir mörkt, därefter bara ut och kissa utanför dörren. De kommer få ett fånigt, onyttigt tuggben till middag också. Jag har köpt sådana som de älskar men som de inte får i vanliga fall pga bedrövligt innehåll. Kan jag vräka i mig glass och bakelser så kan de få sådana ben tänker jag :angel:

Varje gång vi är ute så kommer hundarna ha på rymningssäkra selar och reflexväst, förutom när de är lösa under långpromenaden (på ett ställe där jag vet att det inte smälls). Det har annars varit väldigt(!) lugnt med fyrverkerier i år. Det är egentligen först nu ikväll som jag hört många smällar, annars har det bara varit någon enstaka här och där.

Jag har bara haft oberörda hundar som inte brytt sig om fyrverkerier, men det har ändå blivit så att jag mest stannar hemma och tar det lugnt på nyår.

Jag har helt oberörda hundar.
Vi kommer börja dagen med en rejäl långpromenad, därefter blir det ett rejält mål mat. Ena tiken får en kalkonhals, den andra får... något.

Resten av dagen stannar vi inne. Jag kommer städa, äta gott, måla i målarböcker och spela bingolotto :p Hundarna kommer få en något längre rastningsrunda precis innan det blir mörkt, därefter bara ut och kissa utanför dörren. De kommer få ett fånigt, onyttigt tuggben till middag också. Jag har köpt sådana som de älskar men som de inte får i vanliga fall pga bedrövligt innehåll. Kan jag vräka i mig glass och bakelser så kan de få sådana ben tänker jag :angel:

Varje gång vi är ute så kommer hundarna ha på rymningssäkra selar och reflexväst, förutom när de är lösa under långpromenaden (på ett ställe där jag vet att det inte smälls). Det har annars varit väldigt(!) lugnt med fyrverkerier i år. Det är egentligen först nu ikväll som jag hört många smällar, annars har det bara varit någon enstaka här och där.
Hahaha! Jag ska också spela Bingolotto! Och den här gången ska jag banne mig vinna allt!:rage::D! ( Eller någon vinst vore ju roligt :angel::idea:)

Ammo ska få fira hemma hos @LadyCovergirl eftersom jag tänkte festa. Han har varit hemma hos dem fler gånger och avgudar dottern så han kommer nog trivas. Han är hittills helt oberörd av smällare och jag gissar dessutom att det kommer låta mindre hemma hos dem då de inte blir bland massa höghus där ljudet kan studsa.

Ska till brukshundsklubben och träna imorgonfm dock så han blåser ur sig lite energi inför kvällen.

Vi ska äta middag hemma hos sambons vänner och hon följer givetvis med dit. De har en ny välisolerad lägenhet och hon har hittills varit helt obrydd så jag hoppas hon fortsätter med det. Har köpt ett helstryp som hon får ha när vi går ut dessa dagarna utifall att..

När det lugnat sig efter tolvslaget så åker vi hem och sover eftersom jag börjar jobba kl 06. Ska ut en riktig långrunda i skogen med henne efter att jag slutat imorgon.

Lång skogsrunda när det är ljust, nosework, lång skogsrunda mitt ute i skogen på eftermiddagen och sen ut och köra bil vid flygplatsen strax innan/under midnatt. Har en helt förstörd hund här hemma redan :cry: Jävla idioter som skjuter redan!!!

Labben är inte rädd. Vi kommer vara hemma, mamma kommer på besök. Det blir bingolotto och gott att äta. Vid 12-slaget får han ett tuggben.

Vi är alltid hemma. För jobbigt att släpa med alla hundar (ändå ingen som vill ha in 4 Schäfrar och en Dvärgschnsuzer i huset)
Firar med sambon, barn och svärmor+ make.
De har en uråldrig Collie som är mycket skotträdd. Numera är han döv. Här skjuts dock inget så det är en av anledningarna till att de brukar fira med oss. Våra egna bryr sig inte alls om skott och smällare.
I år har vi även en fodertik hemma med valpar.
Så...4 människor och 6 hundar+ barn och valpar :p

Vi ska hänga med @prallan i Halmstad och köra nyårsagility. Tiken är vad jag märkt helt oberörd men hanen har börjat visa obehag senaste två åren, droppen var nog Göteborgs Postens nyårsfyrverkeri förra året och för hans skull väljer vi att åka bort. Det brukar visserligen gå bra inomhus med lite hög volym på TV:n (här har det redan smällt i flera dagar nu) men helt allvarligt, på nyårsnatten låter det som tredje världskriget utomhus och det skallrar i fönsterrutorna.

Lång skogsrunda när det är ljust, nosework, lång skogsrunda mitt ute i skogen på eftermiddagen och sen ut och köra bil vid flygplatsen strax innan/under midnatt. Har en helt förstörd hund här hemma redan :cry: Jävla idioter som skjuter redan!!!

Ni har inte övervägt ångestdämpande?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 035
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur