Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag smyger med mina centimetrar :p Riks i Eskilstuna var nog 2008, ja. Det känns som en halv evighet sen :eek:
Om vi väljer att behålla honom så hoppas jag att Mathilde en vacker dag vill tävla honom. Som första-ponny är nog gamla Cinna bättre :D

Jag har funderat på att köra in honom men det är ett senare projekt. Tyvärr har jag ingen utrustning att låna och det är ju rätt dyra grejer att köpa :crazy:

Kl

Blev massa snö och plus men Tiger var så snabb idag så inget hann fastna trots avsaknaden av snösulor :-P

Gesska: ryck av manen bara :-D hingstar kan få ha lång, resten tycker jag (som älskar att rycka manen ;-)) kan ha kort om det inte är väldigt, väldigt fin man.

Vilka fina hästar ni har allihop?

Vad tror ni, finns möjligheten att hitta en stor connemara?
Alla fall inte under 160?
De största jag träffat hitills har varit 155.

Min är ju iofs korsning med fullblod men hon är 158 cm och bär upp en lång ryttare väl. Känns mycket större än hon är när man sitter på.

Min är (var?) 156cm i tävlingskondition, nu har han nog sjunkit ihop lite sedan vi slutade och bara promenadrids sporadiskt!

Tror att Holmtebo Aran är närmare 160 eller över! Bara en gissning men han är stoooor!

Jo det är ju tyvärr inte billigt med sele och vagn...

the _connemara: Rycker gör jag inte, kan inte det med mina trasiga fingrar... ev letar jag upp trimkniven och om jag inte hittar den så klipper jag manen på honom i veckan.

Seabaz: Men ni har väll tävlat ett par gånger till efter det?

Jag tippar på att min grabb hade lekt med de andra buspojkarna i hagen igår när jag kom ut. Grimman hängde om halsen, ena bukgjorden var öppen och halsen var både öppnad och bakdragen. Mycket spring i benen fanns det med :p och ändå fanns det massor av energi när vi tränade.
Livet är bra just nu!:love:

480470_10151299948959843_2013795315_n.jpg

575602_10151299948659843_664730240_n.jpg

542585_10151299948584843_1822879118_n.jpg

407583_10151299949029843_1590707600_n.jpg

KL

Nu har jag åkt av Gittan för första gången. :o

Trav i uppförsbacke och kramsnö, dvs styltvarning, var ingen bra kombination. Båda var lika förvånade kan jag tillägga. Jag landade mjukt, men blev blöt på ryggslutet, det var inte skönt....

Jag tycker ändå att det är ganska bra att inte åkt av tidigare, inte för att hon har varit besvärlig på något sätt och vis, men med en unghäst så förväntar man sig kanske att det ska hända tidigare?

Ni får ha en fortsatt bra fredag!

Min var 4 när jag köpte honom, är 10 nu och jag har inte åkt av en enda gång :D men då är jag superfegis som aldrig tar några risker:o

Jag leder ;) Vi köpte Cinna 14 maj 1999. Idag, 5 019 dagar senare, har jag fortfarande inte trillat av henne :D
Tilläggas ska då att jag hoppat Msv hoppning, ridit terränghinder upp 1* nivå, galopperat på öppna fält, ridit jakt, hoppat upp till 1,20 m barbacka osv :p

Däremot har jag trillat av Peia två gånger. En gång när hon var 3 år gammal och vi galopperade längs med en å. En fågel flög upp och Peia flög åt sidan och jag flög ner i en lerpöl. Den andra gången var för snart två år sen. Hon flög åt sidan och min gravidmage var ivägen så jag kunde inte kravla mig upp från mitt sidohängande läge. Det är dock egentligen mer en avsittning eftersom jag valde att klättra av från den prekära situationen :rofl:

Kl
Fjärde gången vi löshoppade idag och äntligen trillade poletten ner. Märkte redan när vi lastade att hon var taggad. Skönt, det blir nog häst av henne med!

Härligt! :-D

Ang trilla av så har Tiger inte lyckats tappa mig. Men mamma och hon slog sig jättemycket :-o i skritt, haha. Har haft Tiger 7 år och 5 månader lite drygt. Inkl all inridning och sånt tjafs. Men jag är feg så jag lär mina hästar vara rädd om mig direkt :-D och åker alltid av nya hästar en gång innan jag kommer på att det inte funkar som de jag rider mer regelbundet :-P

Sedan jag fick Diamant för 16år sedan så har jag åkt av 4gånger..
Alla gånger har varit mitt fel.
Första gången blev det fel i anridningen mot en oxer modell större och vi krashade - blev blåljustaxi därifrån..

Andra gången somnade jag på hästryggen och vaknade av att Diamant nosade mej i ansiktet, då låg jag i diket - att rida med hög feber är inget jag rekomenderar..

Tredje gången har vi med oss elever som skall få galoppera på ett fält för första gången. Jag rider först och för att hålla koll på eleverna bakom så gav jag Diamant långa tyglar och hade dom i ena handen. Andra handen hade jag på bakvalvet och blicken helatiden bak på eleverna - för Diamant är ju så snäll :o:p! Nästan längst upp på fältet fanns det en majbrasa, jag styrde jättefint mot den och snälla Diamant försökte hoppa snett över majbrasan. :cool: Jepp jag landade i den..

Sista gången var i höstas... Hoppning i paddocken med ett gäng elever som publik.. 4språng från hindret vänder jag uppmärksamheten mot barnen som busar bakom oss och tycker att de skall sluta med springandet... Det ledde till att jag i nästa sekund kramade ett av hinderstöden..

Min unghäst har jag inte åkt av hittills även om det varit nära ett par gånger :p Han är 4år nu...

LadyCovergirl: Ja det är underbart när man ser att dom är så glada :love:

*kl*

Jag har haft Tingeling i två år och två månader och jag har ramlat av tre gånger...

Lär ju bli fler gånger misstänker jag men det är bara vid en av dessa gånger som hon blivit riktigt rädd och jag därför inte hängde med och med min dåliga balans så var det inte ens värt ett försök att sitta kvar... :D

Hmm, det är 12 mil till Björbäck. Och jag gillar att rida ridklasser :-D

Dessutom är de två bröllopen jag fått reda på andra helger. Får nog se om vi skaffat släp tills dess :-P

Hmm, det är 12 mil till Björbäck. Och jag gillar att rida ridklasser :-D

Dessutom är de två bröllopen jag fått reda på andra helger. Får nog se om vi skaffat släp tills dess :-P

Vilket datum är egentligen riks? Har en förhoppning om att ta med mig ponnisarna till Skåne några veckor i juli i sommar och hade varit superkul att vara med! Men det är förstås mycket som ska klaffa för att vi faktiskt tar oss ner..

KL

Jag tycker ändå att det är ganska bra att inte åkt av tidigare, inte för att hon har varit besvärlig på något sätt och vis, men med en unghäst så förväntar man sig kanske att det ska hända tidigare?

Ni får ha en fortsatt bra fredag!

Jag förväntar mig inte att åka av mina unghästar alls.

Enda avåkningen från Briar var lastbilsolyckan härom veckan när hästen ramlade och landade ovanpå mig, om det nu räknas som en avåkning.

Rödluvan har tagit av sig sin grimma någonstans i hagen och med tre decimeter snö har jag ingen lust att gå och leta efter den.
Egentligen borde han ha en ny grimma på sig, eftersom han är lite huvudskygg och inte gillar när man drar saker över öronen på honom.
Å andra sidan brukar han vara väldigt angelägen att få komma in (antar att det är havren och inte ridningen som lockar) så det kan ju vara dags att träna honom på daglig grimma av och grimma på vid det här laget.

Jag åker inte med min till riks. Jag siktar ju på att betäcka henne (inte bestämt mig till 100% dock) och då vill jag inte ut och åka med henne.
Men det vore kul att åka ner och kolla om jag har möjlighet.

Det börjar ramla in lite platser för treårstest på ungponny.se nu. Det som ligger närmast oss kommer vara i slutet av augusti vilken ite funkar alls för oss. Antingen är hon tidigt i dräktigheten eller så lär hon vara jäkligt sommarfet, troligtvis både och. Hoppas det dyker upp lite fler platser annars lär vi få åka långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 520
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 789
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar