Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jo de har jag koll på, men de är tyvärr svårt för en liten ponny att mäta sig med dem stora hästarna på dressyrbanorna när man kommer uppåt i klasserna, han har tyvärr väldigt mark bundna rörelser så de kommer nog bli svårt. Ev. blir vi reserver till klubbens lag i hästdressyr, och enligt TR´s nya regler får man ju hoppa lite som man vill mellan ponny och hästklasserna med samma ponny from iår.

Det är så kul med de där första inlärningssakerna! och man blir så glad för minsta lilla framsteg :)

*KL

Det var visserligen fruset i backen, men med solen i ansiktet kunde man nästan inbilla sig att det var vår idag. Åtminstone tills tårna blev kalla :p

644355_10151295950058391_209332388_n.jpg

Hahaha snacka om skillnad, denna bild tog jag i lördags :D

samo_zps7f64bfb4.jpg

Visade bilden på facebook och har fått förslag på djur allt från samojedhund, Hobbit-ponny och alpacka till Falkor (draken i Den oändliga historien)

Senast ändrad:

*kl
En bild från förra veckan på mig och min guling när vi var i ridhuset och tränade, lägg märke till dem guldiga bootsen...xD

redigerad_kopia_510f7559ddf2b3548606103b.jpg

Fiorano: Är de såpass? bor ju utanför sthlm mot kusten så tävlar oftast i sthlm där brukar de ju vara mycket duktiga hästar. Men då behöver jag ju isåfall inte behöva sluta tävla honom när jag blivit för gammal för ponnytiden;) ett plus i kanten att man är rätt kort.

Hur stor är han? :) klart du ska tävla bland storhäst! Om jag och min kuse kommer i gång någon gång så har jag inget imot att tävla mot storhäst och då är ju han bara C :)

Han är 147,5 cm hög, men när han går i bra form och har bra på skjut i bakkärran får han en storhästs känsla att rida;)

Vilka fina hästar ni har allihop?

Vad tror ni, finns möjligheten att hitta en stor connemara?
Alla fall inte under 160?
De största jag träffat hitills har varit 155.

Vad stor och snygg han har blivit!!

Ponnymupp: Klart ni skall ut och tävla bland de stora! Det skall jag nu i vår/sommar med min gamling och han är jämnstor med din gula.

Fiorano: Första bilden var superfin! Hon verkar vara en riktigt mysig ponny!

Mirre: Jag har träffat 2st renrasiga connemaror över 160cm men jag tror inte dom är speciellt lätta att hitta.

Här har snön och isen äntligen försvunnit och ridbanan är riktigt ridbar igen :banana:
Diamant är på ett ständigt bra humör och tycker att allt är toppen sålänge matte är i närheten :love: Det passar honom att bli gubbe! Han är ju 20år nu men det vet han inte...
Nu håller jag tummarna att jag får vara skadefri i minst 6månader så vi hinner komma i form tillräckligt för att ta oss ut på tävlingsbanorna i sommar :p
734282_10151292864564843_171260686_n.jpg

485058_10151163048974843_57441831_n.jpg

Vad stor och snygg han har blivit!!

Här har snön och isen äntligen försvunnit och ridbanan är riktigt ridbar igen :banana:
Diamant är på ett ständigt bra humör och tycker att allt är toppen sålänge matte är i närheten :love: Det passar honom att bli gubbe! Han är ju 20år nu men det vet han inte...
Nu håller jag tummarna att jag får vara skadefri i minst 6månader så vi hinner komma i form tillräckligt för att ta oss ut på tävlingsbanorna i sommar :p

Visst är han snygg men inte stor ;) Han är bara 133 cm i mankhöjd så han är verkligen en liten ponnyskrutt. Trist bara att jag inte kan rida honom själv :crazy:

Här har snön och isen försvunnit sen en tid tillbaka men se inatt kom det mer snö. Tyvärr av det blöta och blaskiga slaget så nu är allt äckligt och blä.

Jag håller också tummarna för att ni kan ta er ut i sommar. "Di gamle" vill också vara med och visa upp sig :D

Oj! Trodde han var större! Men han växer väll lite till och du är ju inte så stor...
Annars har han ju lagom storlek för din dotter om ett par år :p

Skulle inte sagt att det var borta... Kom mer snö inatt och nu är det sådär underbart blött och halt överallt! Snö här blir ju oftast slask och is...
Men det är bara att bita ihop och fortsätta träna. Lillkillen skall sättas igång mer ordentligt nu oxå.

Funderar på att kapa av Diamants man, vi skall ju inte ställa ut mera..

Nog växer han mer men han kommer ju inte bli större än C-ponny iaf. Liten? Jag? Jag är hela 171 cm lång så C-ponny är lite för litet ;) Men till Mathilde är han såklart lagom vartefter :D

Kapa manen du. Då ser han ut som en riktig ridhäst istället och inte som min vilding till unghingst :angel:

Ah, kom inte ihåg att du va så lång!
Hade för mej att du var i min storlek... Men det är ju 4?år sedan vi sågs en snabbis på riks i Eskilstuna.
Men Mathilde får en riktigt fin ponny att rida när hon blir större :)
Ska du köra in honom? Då kan ni ju njuta av vilden hela familjen :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 520
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 789
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar