Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

kl
Måste säga att jag är grymt avundsjuk på er som fortarande kan rida ponny utan att det ser helknasigt ut!
Tog en busrunda barbacka på Brazil idag och vi tyckte nog att det var lika skoj båda två. Toppen psyke på den ponnyn! Inte riden på två år och har gått med föl i år. Han sprang dessutom i hagen brevid och tyckte att det var väldans konstigt att mamma var ute med någon på ryggen. Men henne bekom det ingenting hon tyckte bara det var super kul! Hoppas alla hennes ungar kommer ärva det.

2013-02-09 12.14.54 by Calvaro, on Flickr

*Kl*

Peia var duktig idag :D
Det kommer förhoppningsvis fler bilder ikväll. LC:n är filmad men jag red så dåååååligt (tycker jag åtminstone själv) att den inte lär visas här :p

563116_10151693195431102_1752473656_n.jpg

KL

Här kommer en dagsfärsk bild på Gittan och undertecknad. Red förbi hemma och maken kom ut med kameran, och godis till Gittan så klart. Det blev en härlig snögalopp efter det att bilden togs :)

CIMG7115.JPG

Från idag:
IMG_1511_zps16802b3a.jpg

Första snön:
IMG_1297_zps70493cb7.jpg

Sista ridturen utan snö:
IMG_1133_zpsbab430a3.jpg

Här är det is ÖVERALLT... Litar inte ens på broddar. Finns ett knöligt gärde att skritta på. Behöver jag säga att jag längtar till våren? :D

Snyggt westernträns!

:rofl: jag som precis tänkte skriva "vilket gräsligt fult westernträns, ser verkligen billigt ut"
Tur att smaken är som baken :p Men gammal westernryttare i grunden som man är så kan man ju inte låta bli att förfasas över alla fula billiga westernprodukter som kommer ut i "vanliga hästsportbutiker" :D

Däremot, det övre tränset är :d, jag är inte alls partisk :D:D

Fina Zacke, jag älskar hans färg också!!

Fast det köptes på High chaparall för 2500:- :p jag har ju noll westernintresse, köpte det till uterittsträns för att det var så fint läder :D
Men det andra är ju helt klart stor favoriten :love:
Jag skulle vilja måla om honom :D

VA!! Är det sant?! Det hade jag verkligen inte trott! Tycker dock fortfarande det ser ut som billigt skräp men det är kanske annorlunda när man ser det i verkligheten :p :D

Ja det skiljer nog en del på bild :) men det är ju som sagt bara skogsmulletränset och det är riktigt fint läder :D det som du såg till att jag köpte är ju helt underbart! Fattar inte hur du kunde pricka in så exakt som jag ville ha!! Till det priset dessutom :eek:

Och jag som tycker att Keso är för ljus och att Cinnas sommarfärg är perfekt :p Iofs har Keso mörknat lite så det är lovande ;)

*KL

Jag får också dras med en något gul connemara, men jag vet inte om jag är så nöjd med det...

551337_10151315122793391_91797801_n.jpg

Nästa gång ska jag nog skaffa mig en som är gul på riktigt :love:

Lång historia men jo, det stämmer. Hingsthållaren skickade aldrig iväg betäckningsrapporterna så samtliga föl (4 st) har stått utan pass tills nu. SCS ska ha skickat ut någon info om det i höstas om hur stoägarna skulle göra. Den infon har dock inte nått vare sig mig eller mina föräldrar.
Jag har alltså haft konturdiagram, chipmärkningsrapporter osv klart i mer än två år.
Vi får se om det hinner lösa sig men jag är tveksam till det.

För att diskutera fenomenet så anser jag att den hingsthållaren ska bli avstängd av samtliga avelsförbund under en viss period, säg två år. Därefter livstids avstängning om nya fel uppstår. (Lite som dopningsregler för t.ex. friidrottare.)

Usch vad jobbigt!

Precis samma sak hände en vän till mig fast det var ett halvblod. Löste sig också tillslut men det var ju inte så kul under tiden. Hoppas du hinner få passet iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 515
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar