Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Kesos registrering är klar och han kommer visas i Vetlanda. Tjohej! Nu ska han bara klippas och friseras i håret, boende och uppstallning ska fixas och vi ska finslipa på uppställning och löshoppning.

Va härligt! :bump:
Han är ruskigt söt och de mörka benen är :d

Förstår precis vad du och Seabaz menar, marorna lockar fram :love:känslor!
Har ju haft Diamant i 16år (dvs mer än halva mitt liv :eek: ) och jag har svårt att tänka mej ett liv utan honom!

Synd att han är så himla liten bara! :p Nåja, hoppa ska han ju kunna iaf. Resten får vi se.

Jag har också haft Cinna mer än halva livet. När vi köpte henne var jag 12 år gammal :eek: Nu är jag 14 år äldre och har ett eget barn. Det är helt galet! Jag hoppas få ha kvar Cinna länge-länge och definitivt så att Mathilde kan lära sig rida på henne :D

Vad kul och skönt att det löste sig.
Om allt går som planerat kommer jag dit och tittar. Ska bli kul med utflykt.

Jag har nu anmält mig till en grönt kort-kurs, så om allt går som planerat kanske jag och Gittan vågar visa oss ute under året. Vi ska bara finslipa högergaloppen, hmprh..., om vi vågar oss på en dressyrbana i vår hoppinriktade sadel. När jag tävlade förra gången, typ 1988,89? Så fanns inga sådana modernigheter.

Men imorgon ska vi hoppträna på riktigt för första gången. Det ska bli riktigt kul. Förut har vi mest skuttat något hinder på hemmaplan, diken i skogen och ett minihinder i samband med vanliga dressyrträningen.

Lite snabbt byte av skrivämne, men jag kom precis hem från en konsert med First Aid Kit. Fasen vad bra de är!

Senast ändrad:

Lite snabbt byte av skrivämne, men jag kom precis hem från en konsert med First Aid Kit. Fasen vad bra de är!

Ja!
Hade tänkt gå på deras konsert i Karlstad men virrade till mig och glömde köpa biljetter. Surt.

Var ute med Briar igår, han var lite överladdad och hade lite för bråttom för min smak. Han blir dock aldrig okontrollerbar, utan jag bara önskar lite mer slow motion och vila i stegen för att bli nöjd.
Men det är OK att en nybliven femåring har lite bråttom eller gör andra spännande saker.
Får kolla av dagsformen idag, om det kan vara en bra dag att träna galoppfattningar. Eller om det ska jobbas i trav, gärna med steglängdsskillnader om han är lagom mentalt "med".

Nu dyker jag in här som inte ens har connemara (längre...). Hade varit jättekul att se bild på Briar nu när han är lite äldre -kul att se vad gamla mamma lämnar.
Hur är det, är han kastrerad eller fortfarande hingst?

Kesos registrering är klar och han kommer visas i Vetlanda. Tjohej! Nu ska han bara klippas och friseras i håret, boende och uppstallning ska fixas och vi ska finslipa på uppställning och löshoppning.

Yey vad skoj! Blir mycket tumhållning härifrån;).

*kl*

Här kämpar jag på med Juno som visserligen har blivit mycket snällare sen kastreringen, men han är en tuffing och varje pass börjar med en maktkamp. Han står ite på bakbenen och drar mot utgången osv. Men igår kändes han toppen när vi kom ur det:). Jättefin bjudning och nu börjar ridkänslan komma:).

Barbie känns lte sådär. Underlaget är för slirigt och hon trivs inte på det. Hon rör sig så stort ffa i galoppen att hon inte alls kommer till sin rät. Plötsligt har det blivit vår och allt töar här. Misstänker att vi har en månad is och kasst underlag framför oss:(. Mutter. Blir till att skritta skritta och skritta lite till.

Kjerulfia: Vad avis jag är på dig som var på First Aid Kit! Jag precis äääälskar deras skiva the Lions Roar och den är mycket vällyssnad på det senaste året:love:. Blev dessutom så där tramsig glad över att deras Emmylou är med i ett avsnitt av Nashville:D.

Nu dyker jag in här som inte ens har connemara (längre...). Hade varit jättekul att se bild på Briar nu när han är lite äldre -kul att se vad gamla mamma lämnar.
Hur är det, är han kastrerad eller fortfarande hingst?

Får försöka fixa bilder.
Jag köpte honom som treårig valack. Tydligen kastrerades han våren han fyllde tre.
Mycket trevlig, ganska grov kille. Lite fånig för han ser riktigt lidande ut när man tar på grimma eller träns men det är bara spel för galleriet. Han öppnar munnen för bettet alldeles av sig själv, men gillar inte när man drar saker över öronen.

Om du kommer och tittar så får du gärna komma fram och hälsa på oss. Keso hälsar säkert på alla :D

Hur gick dagens hoppträning?

Synd att det inte funkade att ha Juno kvar som hingst. Skönt ändå att det verkar ha hjälpt med hans beteende.

Jag håller med om väglaget! Usch och fy för is och knöligt underlag. Snö är okej men nu kan iofs våren få komma :idea:

Smyger in även om jag inte har en Connemara (men ponny iaf:)) själv, bor ju i Vetlanda så jag måste komma och kolla på fina Keso! När är det?

Ja med den stammen borde han ju hoppa hus :p och de bilder du visat när han hoppat ser ju lovande ut.

Fast tror du han blir så liten? Hur ser det ut bland de svenska connemarahingstarna höjdmässigt? Finns det någon annan mindre gul connemarahingst med liknande stam? Annars borde han ju vara attraktiv för både färg och storlek :laugh:
Tycker mest jag sett stora skimmelhingstar och har man redan ett stort sto och inte vill ha en skimmel så är ju Keso perfekt :)

Hos oss händer det inte jättemycket, kan ju säga att kryckor är ivägen när man försöker jobba med hästen... Jag längtar efter att rida!!
602018_10151335542279843_427141045_n.jpg

63245_10151335542129843_1410947560_n.jpg

406215_10151335542224843_1952231184_n.jpg

419265_10151335542704843_1850866786_n.jpg

Läste ridsport precis, såg du att de har kvarka i Vetlanda? Jag antar att det är där som premieringen kommer att vara... om det nu går? Det är ju bara en månad kvar och kvarka är ju inget man vill ha med sig hem eller får bort på en månad väl !

Träningen gick bra. Det blev inte så mycket hopp. Tränaren red Gittan och blev jätteförtjust! :) så när jag skulle hoppa upp igen så hade jag en väl genomriden ponny. :p
Med var ockå Gittans boyfriend, stallets stora (drygt 170) fuxvalack på nyliga 4, så vi hade unghästhoppning. Gittan hoppade jättfint i både trav och galopp inte en tvekan.

Efter mig så kom det en annan ponnymara som skulle träna, och jag pratade lite med mamman.

Jag rider ju till ridhuset. Det är längs en smal, krokig landsväg med bra sikt (den går över fälten) och jag är så nöjd med att går jättebra när man möter diverse fordon. Denna gången testad vi att bli omåkta av en hästtransport, och inga problem det heller. Skolbussen ska jag försöka undvika tror jag...
Däremot tyckte Gittan att asfaltsfläckarna som töat fram var hemskt otäcka att gå på. Så helst skulle hon gå i snövallen. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
5 454
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar