Sv: Nya Connemaratråden!
Ja, vintern tog ett omtag här också.
Denna veckan har jag inte ridit lika mycket som jag brukar. Det har kört ihop sig lite här och där, så som det kan göra i livet. Briar fick dock en tur i torsdags, och var trevlig som vanligt.
Igår flexade jag i och för sig ut tidigt men det blev ingen ridning ändå, för jag var in till stan och shoppade. Hämtade min nya bil (en -12 subaru som gått ca 2000mil) och passade på att shoppa ett par reatäcken på Hööks. Hade lite för få täcken i storlek 115 - har tre hästar som drar den storleken just nu och ytterligare ett par som kommer att växa i den storleken, och då är ett täcke lite för lite. Inte för att jag använder täcken så mycket, men det händer ju att vädret är så surt att man "måste" till de lite mer tunnhåriga typerna. utegångskillarna behöver strängt taget inga täcken eftersom de har en ligghall att gå in i om de vill, men araben är ju lite tunnhårig och om det är blött flera dagar i rad vill jag ha på honom täcke ändå. De som är inne på natten, har ingen ligghall i hagarna. Det kan ju bli otrevligt för en korsning quarter/vbl-travare när det är två plusgrader, blåst och nederbörd...
Jaja, med bilhämtande och shopping så hann eftermiddagen förstås gå innan jag var hemma, och därför ingen ridning.