Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag hittade faktiskt sådär 20 meter att trava på idag med :bump: Nej jag är inte det minsta avundsjuk, jag tycker det är jättekul att skritta dag ut och dag in :grin:

*kl

Visst brukar unghästklasserna vara på söndagen?

Måste lägga om semestern om vi ska kunna åka dit och det behöver jag göra typ innan den 18e.

*Kl*

Idag har Peia tävlat i Trolleholm och hon uppförde sig mycket bättre än förra helgen :banana:

Stundtals höll vi på att blåsa iväg för jäklar var vinden tog i! Men banorna var trevliga och gynnade ordentligt och planerad ridning. Roligt!
Ingen film för där vet jag inte vad Carro sysslade med. Allt är bara suddigt. Jättesuddigt! I första klassen, Lätt C, fotade hon istället och även om bilderna är suddiga så ser man åtminstone vad det föreställer. Tyvärr missade Carro att sätta kameran på sportläge och då är det svårfotat i ridhus.

Peia nollade både Lätt C och Lätt C+5 så det var kul. På årets sex starter har hon fyra nollor (LD, LC, LC och LC+5) och en runda med 4 fel (LC). Den sjätte rundan (LC+5) kan vi glömma :angel:

480129_10151761207041102_1069975919_n.jpg

74470_10151761206791102_211163123_n.jpg

Ehrm ja alltså jag menar naturligtvis på riks :D

Xanadu har haft sadel idag, inget att bry sig om... Är tömkörd innan därav allt krafs på huvudet (husse leder fortfarande och jag har bett i munnen för att hon ska vänja sig tömmarna sitter i kapsonen).

13030901_zps4dbea364.jpg

13030902_zpsb6b84638.jpg

Jag förstod det men jag minns tyvärr inte :crazy: Något säger mig att unghästarna kan vara lördagen också även om de kanske borde vara på söndagen.
Nåja, jag var inte mycket till hjälp :crazy:

Det ser ju för övrigt lugnt och sansat ut :D

Hon är sjukt cool! Bryr sig inte om någonting.
Tydligen så har uppfödaren selat henne några gånger på stallgången och även haft med henne på släp efter travarna, det visste jag inte :D

Bra mentalitet, suveränt!

Handhäst är sjukt bra träning! Jag har åtminstone någon gång per vecka en häst på släp. Hade gärna haft Keso på släp men har ingen lämplig valack att själv sitta på då :(

Jag är alldeles övertygad om att de skulle göra jättesnälla små connemaror tillsammans, så han får se till att leverera ;)

Ska försöka ställa ut Xanadu en massa också, man är ju lite partisk :angel:

Det tror jag också. Keso är så vänlig att han inte ens blir irriterad på mitt yrväder till hundskrälle :p (Nio månader ung golden retriever-tik med energinivå i stil med Sean Banan :D ) De brukar pussas och är otroligt söta :love:

Utställningar är nyttigt. Både för ponnyn och för att få (iaf hyfsat) objektiva bedömningar :laugh:

Grattis :-D

På tisdag ska jag rida igen, då ska det ha slutat blåsa tydligen :-P när man typ blåser omkull och hästen argt springer lovar mellan frenetiskt betande de få stunder han är utanför ligghallen känns det faktiskt inte vidare lönt :-P jag/vi som gillat att busa i blåsten!

Du måste ha bilden uppladdad någonstans på Internet först :) Jag har bilderna på min blogg, innan hade jag dem på Photobucket.com :) Facebook tror jag funkar om du inte har dem privata/för vänner.

KL

Puffar lite tråd och lägger in en bild på mina pållar...

DSC_0104_zps8ff186bd.jpg

Här händer inte så mycket på hästfronten. Rider och tömkör på helgerna och i veckorna blir det mest tillsyn och mys i hagen... Motivationen sjönk lika snabbt som det blev kallt här igen! Vägarna frös på så lillhästen är det ingen idé att göra något mer avancerat med då han är oskodd och den store... ja... jo visst kan jag rida men alltså... näää :p

Det råder i alla fall frid i hagen, bonusbild på stallägarens hage (mina går i en privathage med baaara 6st i ;) )

DSC_0134-1_zps3b03666f.jpg

Här har motivationen inte heller varit på topp nu när det blev kallt och halt igen, eller halt överallt igen är det kanske snarare. Helt rent har det inte varit än.

Så det var med sådärmycket motivation jag red idag. Så det blev en stund i paddocken barbacka (jag rider typ aldrig barbacka) iklädd gympaskor, mysbyxor och vinterjacka. Jäklar vad roligt det var :love: Idag är han sådär ovärderlig ponnyskrället :love: :love: Han är min sån där once in a lifetime. Filmade lite men har inte bestämt om jag vill visa det än, det är inget vackert ekipage direkt som rider omkring. Jag har startat upp projekt manen-på-samma-sida igen så han är flätad och för att slippa bli hårig rider jag med ett gammalt ulltäcke på :p

Det kanske jag kan gå med på :D Jag har dock dryga 600 minuter kvar innan mitt klipp ens är uppladdat på youtube så jag ska tänka lite till ;)

KL

Igår var det första gången på fyra dagar som jag var ute med Gittan.

I söndags var jag på Connemara Östs årsmöte. Det verkar bli en del trevliga aktiviteter under året, detta år med fokus söder om Mälaren. Bland annat en WE kurs. Den var jag riktigt sugen på, men tyvärr jobbar jag den helgen.
På kvällen bar det av till svärföräldrarna på middag, så där rök den dagen. Sedan har ju denna is inte varit kul att stappla sig ut på i mörkret efter jobbet. Månen har ju lyst med sin frånvaro.

Men igår iallafall kom vi äntligen ut tillsammans med stallets andra skimmel. Ni må tro att jag hade en piggelin pålla. Det var mycket energi i den kroppen, så hon hoppade undan för saker hon absolut inte brukar reagera på, bara för att kompisen gjorde det. Det var rådjur och skidåkare på mycket långt håll, som sagt var, inget hon i vanliga fall bryr sig om. Knasponny. :love:

I morse hade vi -20C, nu är jag trött på is och kyla, jag vill ha vår!

Ja, vintern tog ett omtag här också.

Denna veckan har jag inte ridit lika mycket som jag brukar. Det har kört ihop sig lite här och där, så som det kan göra i livet. Briar fick dock en tur i torsdags, och var trevlig som vanligt.

Igår flexade jag i och för sig ut tidigt men det blev ingen ridning ändå, för jag var in till stan och shoppade. Hämtade min nya bil (en -12 subaru som gått ca 2000mil) och passade på att shoppa ett par reatäcken på Hööks. Hade lite för få täcken i storlek 115 - har tre hästar som drar den storleken just nu och ytterligare ett par som kommer att växa i den storleken, och då är ett täcke lite för lite. Inte för att jag använder täcken så mycket, men det händer ju att vädret är så surt att man "måste" till de lite mer tunnhåriga typerna. utegångskillarna behöver strängt taget inga täcken eftersom de har en ligghall att gå in i om de vill, men araben är ju lite tunnhårig och om det är blött flera dagar i rad vill jag ha på honom täcke ändå. De som är inne på natten, har ingen ligghall i hagarna. Det kan ju bli otrevligt för en korsning quarter/vbl-travare när det är två plusgrader, blåst och nederbörd...

Jaja, med bilhämtande och shopping så hann eftermiddagen förstås gå innan jag var hemma, och därför ingen ridning.

*Kl*

Beslutsångest de luxe inför helgen. Mitt visningsträns är svart med mässingsspännen och mässingsclinchers på pannbandet. Men jag har inget mässingsfärgat bett så det skär lite i mig :p Är jag tvungen att åka och köpa ett mässingsbett för enbart detta tillfälle? :crazy:

På löshoppningen ska jag ha vanligt träns men ska det vara svart eller brunt? Aachen-nosgrimma eller utan nosgrimma? Eller Aachen-nosgrimma utan nosrem så det blir som en engelsk? (Men med den fula flärpen kvar :eek: )
Till det bruna tränset har jag antingen vanligt slätt läderpannband eller ett med fyra rader guldiga Swarovskistenar.
Till det svarta tränset har jag vanligt slätt läderpannband, ett med en blingad stjärna, ett med fyra rader "vita" Swarovskistenar eller mitt blingade Sverige-pannband.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
5 417
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar