Sv: Nya Connemaratråden!
INGET BLING!!! Det är nästan ok vid dressyr, visning never ever!
Min ytterst proffisionella kommentarer som självklart ger dig en godkänd hingst om de följs
*Kl*
Beslutsångest de luxe inför helgen. Mitt visningsträns är svart med mässingsspännen och mässingsclinchers på pannbandet. Men jag har inget mässingsfärgat bett så det skär lite i mig Är jag tvungen att åka och köpa ett mässingsbett för enbart detta tillfälle?
NEJ! Mässingsbett är fult! Jag har ett Sprenger mässing/rostfritt i 11.5 om du vill låna! Dynamic RS tredelat d-ringar. Men den lilla kanske har kostare?
På löshoppningen ska jag ha vanligt träns men ska det vara svart eller brunt? Aachen-nosgrimma eller utan nosgrimma? Eller Aachen-nosgrimma utan nosrem så det blir som en engelsk? (Men med den fula flärpen kvar )
INTE UTAN NOSGRIMMA! Hellre engelsk med flärp än aachen tycker jag oftast. Kanske undantag för maffiga, brötiga hingstar om man behöver dra dem i munnen (inte under löshoppningen alltså men innan o efter )
Till det bruna tränset har jag antingen vanligt slätt läderpannband eller ett med fyra rader guldiga Swarovskistenar.
Till det svarta tränset har jag vanligt slätt läderpannband, ett med en blingad stjärna, ett med fyra rader "vita" Swarovskistenar eller mitt blingade Sverige-pannband.
INGET BLING!!! Det är nästan ok vid dressyr, visning never ever!
Min ytterst proffisionella kommentarer som självklart ger dig en godkänd hingst om de följs