Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Nej vad tråkigt!!!!
Så blev min -07 när hon gick treårstestet. Tvärdog och jag blev helt paff så jag visste inte hur jag skulle hjälpa henne. Innan hade hon varit som värsta räcern. Håller tummarna för att ni räcker fram ändå!

Lite konstigt för när vi varit iväg och löshoppat så har han haft bra fart på tassarna.

Sitter och väntar på kritiken nu.

Han fick 77886. Galopp 6. Hoppning 5-5 så det prickade jag ju in.

Kommer inte ihåg kritiken i huvudet men det var iaf bra rastyp, maskulin, lång rygg (han som är så kort? :p ), välbenad från sidan och vackert huvud. När kritiken skickats hem kan jag lägga ut det här.
Logiskt nog kommer jag mest ihåg det positiva :p

I hoppningen fick han beröm för teknik, både fram och bak, samt sin spänst. Avdrag såklart för bristande (läs obefintliga) framåtbjudning

Han ska gå treårs. Sen hoppas jag spara honom några år till. Vill ju helst att han ska tävla men jag är själv för lång och det vimlar inte av duktiga C-ponnyhingstryttare. Vi får väl se.

Tycker du ska visa igen nästa år om han gör ett bra treårstest:). Det är så mycket för dom när de kommer till en visningsplats att dagsformen verkligen spelar in. Är dock nyfiken på varför han bara fick en 7 på typ. Är det så att dom vill ha connemarorna väldigt korta i ryggen? Min är ju alldeles för kort i mitt tycke, men det är alltså så de ska se ut kanske. Han har en 8 på typen.

*kl*

Lite bilder på åsnan från idag.

536550_10200269265966213_1461675184_n.jpg

150410_10200269267366248_1560052913_n.jpg

408978_10200269270846335_1595187963_n.jpg

269200_10200269265086191_1008102408_n.jpg

Fina bilder och vilket härligt väder! :cool:

Keso ÄR jättekort! Jag vet inte riktigt var de ser den långa ryggen :p
Han är visad två gånger tidigare, med 9 på typ. Jag hade idag tippat på 88777 så jag hade inte ett enda rätt. Gissningsvis drar de en poäng på typ och en på HHB för att han är så liten. (Trots att han är inom rasens höjdmått. Jag är tveksam till en sådan bedömning...)
Visar jag inte nästa år så kanske om två år :laugh:

Här är en kapad mobilbild från idag:
803388_10151364552216045_804985225_n.jpg

Senast ändrad:

Såg att resultaten kommit upp på Connemarasällskapets hemsida och tyckte spontant att det var väldigt snålt med poäng. Du borde helt klart spara honom och göra ett nytt försök :) Nästa gång har han förmodligen bättre chanser att visa sig från sin bästa sida, med lite ålder och erfarenheter i bagaget.

kl

Fina bilder på Juno och fina Keso :bump:

Inte lika snygg bild på Tiger i hage :p
wpid-dsc_1236.jpg

Tog en massa bilder för att få bukehjälp att välja storlek på täcke (i min alldeles egna uppgivna täckestråd :D). Öronen är framåt för att få honom ifrån det spirande gräset (visst syns det va??? Finns bara i Tigers fantasi....) mha sambo och morot så man kunde se hur täcket satt förutom när han betade, hahaha.

Synd att han kom av sig på hoppningen, men det är ju bara dagsformen de bedömmer så man ska nog inte hänga upp det för mycket på bara det. Du har ju fler planer för honom som kommer ge en bättre helhetsbild så småningom. Jag tycker han är jättefin i alla fall :love: Synd jag inte bor i Skåne och är aningens mindre ;)

Av det jag såg igår så var det i många fall rättvisande poäng. Jag har dock inte sett ordentligt mer än en i löshoppning och en i exteriörbedömning. Sen har jag såklart sett alla hingstar när de gått omkring utanför ridhusen.

Nästa uppgift är treårstest 5 maj, på Bollerup. Sen får jag se hur jag gör med premiering 2014 eller 2015.

Tänkte på det här med att de sa att han var lång i ryggen. På de två senaste bilderna du la ut nu tycker jag att man får väldigt olika intryck av honom. Den första tycker jag inte han ser megakort ut, medans på den andra bilden ser han kort ut på. Och jag tror det är fotovinkeln som spelar en ett spratt.

Vet ju ifrån utställningsringen inom hund att färg och vinkel kan dölja/framhäva i stort sett det mesta ;) Ibland blir ögat lurat utan man ens märker det.

Hade han varit sisådär 10 cm större hade jag lagt ett saftigt bud på din fina guling :D Där finns inga planer på "småsyskon" till honom, som kanske blir liiiite större? ;) För i så fall är jag först att ställa mig i kö :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 416
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar