Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag hade nästan tänkt att åka och kika, men Ljungby blir för långt bort, och dessutom får jag roa mig med att försöka laga hage i helgen... Jag räknar med mycket bilder istället ;)

Laga hage är väl också skoj ;)

Jag vet inte hur mycket jag kommer kunna uppdatera här. Större chans på Facebook så varsågoda att lägga till mig som vän där :idea: (Jannicke Nyqvist)

Jajemen, det ska han :D På lördag visas connemarorna. Om du kommer dit får du komma fram och hälsa på oss :laugh:

Men absolut! :D Får ser om schemat tillåter en trip till Ljungby, men blir det av så får systemkameran åka med, så då kanske det blir några trevliga bilder du kan få sen :)

Jag håller tummarna! :D Jag har självklart systemkameran med men vi får väl se om det blir tid att fota särskilt mycket :p

Så himla spännande! Lycka till!

Du får mer än gärna uppdatera på FB om du får reda på fler pållars resultat om du hinner förstås!! :laugh:

Så var det klart.

Jag kommer ner till Ljungby och kikar på er, och alla andra ponnymaror såklart :).
Jag tar med mig min lilla kompaktkamera, så vi får se vad det blir för bilder, men helt klart bättre än med mobil iallafall :D

Vi ses!

Kl

Idag har vi haft "lära oss förstå varandra"-kurs i hagen. Deltagare var en misstänksam Tiger och en oförstående sambo. Trots det gick kursen bra och jag hoppas Tiger slutar springa rundor så fort sambo kommer in i hagen utan äpplen :-P Skämt o sido, den där vildhästgenen från morsan sitter nog fast där inne, men den är lätt att komma runt. Även om jag såklart hoppas den märks direkt om någon obehörig går in i hagen.

De lär sig fort vem som har godis!

Gittan ser mitt husband som en godisautomat, och när han kommer in i stallet så åker huvudet ut direkt över boxkanten. :love:
När jag kommer brukar hon stå med rumpan mot dörren och se ut att halvsova för att sedan låångsamt vända sig när man pratar med henne. :angel:

De lär sig fort vem som har godis!

Usch, ja. Jag har haft med morotsbitar till mina killar i ett par dagar.
De är alltid sällskapliga och kontaktsökande, nu är de jobbiga.
Men OK, det är mysigt att gå ut i hagen och få en flock hästar omkring sig som alla vill ha (godis) uppmärksamhet.

Min kompis, som är med och rider en dag per vecka, och jag är eniga om det svåra i att hämta hästarna i hagen här.
Det svåra är att undvika att hämta den man inte hade tänkt ta med sig.

Här har ni min fina Connemara kille, född 2002 och har namnet Söstholm Russ. Knepigt namn, ja!
Dock kallas han för Tuss :angel:

(la in ett inlägg för någon månad sen, men då försvann bilderna. Testar igen och hoppas jag förstår hur man gör nu ;) )

20132271613122460_sbig.jpg
2013228109116680_sbig.jpg

http://pics.nattstad.se/4/900000/850000/845363/pics/2013122204267950_sbig.jpg
20132271612558350_sbig.jpg

2013122204267950_sbig.jpg

*Kl*

Nu är vi hemma hos Johanna. Keso klev rakt in i stallet och tyckte att det gick bra att bo där. Dessförinnan hade han stått fint i släpet hela resan. (Tog 2,5 timme.)
Dock inledde han eftermiddagen med att hoppa över hagstaketet (1,20 m +) :crazy: Sen blev han sparkad på bogen och har fina rispor där. Syns fint på en gul ponny :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 416
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023