Sv: Nya Connemaratråden!
Vilken fin typ hon har! Kommer att bli en riktig pingla den där
.
Pancakes och Gesska; Hoppas också innerligt att det "bara" är en lätt förkylning eller nåt. Han har dock ingen feber och är sitt vanliga jag. Får se om jag longerar idag eller om han får vila ytterligare en dag eftersom jag sen är ledig i en vecka
. Har jobbat så mycket de senaste två månaderna att hästarna mest är på lite halvfart. Men det kvittar ju ändå eftersom underlaget är crap. Töande snö är ingen höjdare.
Barbies ägare och därmed uppfödaren till båda djuren var här och hälsade på igår. Med sig hade hon transporten som jag fått av henne
! Så jag längtar så tills våren är här på riktigt med bra underlag så vi kan börja träna och tävla!
Juno och Barbie har dessutom börjat få gå i hagarna bredvid varandra nu för att kunna släppas ihop om nån vecka (el kanske tidigare). Det fungerade sååå mycket bättre än jag trodde att det skulle! Barbie är en riktigt liten häxa som surar men Juno bryr sig inte utan ser lika glad ut för det
. Han är dessutom inte så hingstig som jag befarade. Han hummar och låter lite men hänger inte ens ut dasen
. Vid utsläppet i morse hälsade dom lite hastigt över staketet och sen ställde sig både och åt sin frukost
. Yey! Barbie älskar dessutom sin nya hage som erbjuder lite mer kvistar och annat att fixa med.
Som det ser ut nu kommer dom att få gå tillsammans på lösdrift efter sommaren. Tror det blir toppen!