Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Vad skönt för dej att kunna ha dom ihop :)

kl

Idag har vi hoppat för första gången i år :banana: super kul och både jag och Diamant hade riktigt kul!
Han laddade från andra sidan paddocken och försökte sticka mot hinder, pep och ville hellre galoppera än att skritta (även när vi red fram).
482331_10151400246664843_1432846015_n.jpg

524629_10151399806124843_909211076_n.jpg

529248_10151399805904843_2060609971_n.jpg

Alva: Vad kul, det ser jättefin ut!! :)

Gesska: Roligt när dom är så taggade och tycker det är roligt! Jag längtar tills vår ridbana är ridbar inom kort förhoppningsvis!!

Här kommer en ny bild på Z, stackarn så han ser ut.... Men men, han ska jobbas upp igen när ridbanan blottas från snötäcket!

DSC_0065_zps2ffd9208.jpg

Kl

Någon som vill gissa upplägget på riksen? Funderar på att kanske jobba mot att ta sig dit (man behöver ett kördugligt ekipage :-P). Iofs brukar väl ridklass och whp alltid gå rätt samlat? Det är typ det som hade vart intressant, kanske ställa ut oxå. Får kolla upp med överhöjdare och anmälan till scs oxå.

Tidigare år har det varit utställning för valacker, ridklasser och WHP på fredagen, mästerskap dressyr och hoppning och utställning för unghästar, ston och hingstar på lördagen och söndagen. Även klasser i dressyr och hopp för överhöjdare/vuxna har förekommit. :)

Så har det varit på riks i Norrköping. I Eskilstuna 2008 var lite annat upplägg...

*KL

Jag är så galet kär i min häst :love: Har varit ifrån honom i två veckor p.g.a. jobb men igår och idag har vi ridit lite. Igår red vi ut en sväng och idag tog vi westerntränset och red i paddocken. Kommer att flytta honom till jobbet igen inom en snar framtid så jag slipper åka 11 mil för att rida honom. Tycker han blivit finare i kroppen också, smalnat av lite :) Tyvärr har jag ingen bild på det, men vi såg tussilago idag:

164688_10151406177948391_1826458154_n.jpg

(ja han äter på de torra pinnarna...)

Kl

Jag har klantat till det(igen) :o haft lösenordet här sparat så jag aldrig behövt skriva in det. Gjorde en vårstädning på datorn och då försvann det ju och kan fasen inte komma på det och mejlen har jag ej kvar. Menmen, ville ändå byta namn och lite så jag gråter inte :)

Idag var jag och Zacke på ridbanan igen eftersom isen på våra ridvägar fortfarande inte smält trots 2 dagar med 15 plusgrader :mad:
Vi gick även in två vändor i transporten och det funkade faktiskt. :) Har tänkt att försöka ta en sväng till ridklubben med honom någon dag för att testa av så lastningen sitter, är dock rädd att jag inte får med honom hem igen :eek:

Håller tummarna att det går bra med träning och utställning :)

*KL

Gedion flyttar på torsdag ner till min stad, ska stå på fullservice på jobbet. Tre ridhus, paddock, fina ridvägar och bra backar, ska bli så skönt att komma igång efter att ha skrittat på is hela vintern och större delen av våren...

Ja, nu kommer han vara några kilometer bort istället för elva mil. Man vill ju vara nära sitt hjärta :love:

Vi provade vårt nya pannband idag:
558062_10151413405093391_291861883_n.jpg

Tack :) Jag är supernöjd själv :D

Vi har kört blingat pannband ett tag, men har inte tyckt det var jättefint på fluffig vit panna, han ser ju smutsig ut i allt som är vitare än honom.

Snyggt!

Zinzano har ett blå-gult plastpannband :p

Och Kotten har detta:

Smyger in en film på lillen från förra helgen :D Nu till helgen ska vi vara med på en trail-in-hand westerntävling och busa runt lite bland massa olika "hinder" så som bommar, slalom-koner, grind och bro

http://www.youtube.com/watch?v=jmRqzPe8wyM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 414
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar