Sv: Nya Connemaratråden!
Tack.
Jodå, det gick väl OK.
Lille Briar bestämde sig för att grinden var det värsta som över huvud taget finns, vilket gjorde att vi diskades ur båda trail-försöken. Lite synd faktiskt.
På C-trailen, som var första grenen vi red, var han rädd för bron och rädd för domaren och spänd och forcerad i största allmänhet men gick och sprang ändå dit han skulle i rätt gångart på rätt ställe. Och så då grinden på slutet
nästa gren blev B-trail vilket var ganska tufft av mig.
B-nivå är SM-nivå...
Där skötte han sig exemplariskt ända fram till grinden. Fick plus för bron, plus för trånga serpentiner mitt framför domaren (eftersom han insett i första trailen att domaren bara satt i en stol och inte gjorde något farligare, och han hade insett att bron var en bro precis som hemma i paddocken), plus för hur vi tog oss igenom bommarna. En del i slag i ryggningen men det gör inget alls eftersom det var ett svårt moment där vi skulle rygga genom ett smalt L begränsat av bommar och det har vi testat en gång här hemma.
Och så grinden då där vi diskade oss. Om det inte varit för grinden, hade vi antagligen placerats trea...
men det gör inget ändå, jag är nöjd med insatsen.
I reiningen kom vi tvåa, helt OK. Straffen kom för att vi gjorde enkla byten, vilket jag var fullt medveten om.
Horsemanshipen gick inget vidare men jag är ändå nöjd. Mönstret var helt OK fram tills stoppet ur galopp där Briar siktade mot utgången där kompisen stod. Railworken var halvkatastrof men det är inget att säga om eftersom Briar aldrig tidigare utsatts för att springa tillsammans med ett gäng andra hästar inne på ridbanan och hantera den situationen.
Fin liten gosse som gjort ett tillräckligt bra jobb och som faktiskt var imponerande på B-trailen.-
Som tack fick han en egen showfilt i present...