Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Verkligen så himla kul även om det inte var en "riktig" tävling så är det första gången någonsin vi gör en omhoppning!!

Bilderna tagna från två olika klasser, därav utrustningsbytet ;)

Tack! :)

Fördelen med kimblewick är nog att både jag och hästen trivs bäst på det ;) Eller hur menar du?

Kul att ni var nöjda :)

KL

Igår hade vi en intern programridning i stallet. Jag red LB:2 på Gittan, och tja, det var väl OK ändå.
Men hon kändes ganska oengagerad, om man jämför med tidigare i veckan, så vi fick inte till de ökningarna något vidare alls, och formen var det lite si och så med. Tyglarna var ganska glatta, eftersom jag fått pälsglans på handskarna och tyglarna :wtf:, vilket gjorde att när hon försökte veva med huvudet (Gittan special), så gled tyglarna i händerna och jag tappade formen. Suck. :mad:
Har ni något tips på hur man får bort pälsglansen från händer, tyglar och handskar? Speciellt när man är "in action" så att säga.

Jag tycker att vi fått till formen hyffsat bra på sistone, så jag var lite förvånad, MEN hon fattade rätt galopp i båda varven, och det var ändå det stora målet, samt att hon stod still i halten, även om huvudet for fram och tillbaka en del. Stå still är inte hennes piece of cake.

Tack!! :)

Det är någon slags repnosgrimma. Hittade begagnad på Stockholm horse show i en fyndlåda för 50kr.

3-4 år senare blev det explosion på dessa när bl a Dyon började sälja liknande men betydligt dyrare :p

Men något märke finns inte på den. Repet är heller inte lika hårt som på de moderna sorterna... Jag tycker den är snygg, därför åkte den på. Men normalt rider jag utan den och den åkte av igen då jag upptäckte ett sår på hästen. Ville inte att den skulle ligga emot...

Gammal bild:

*KL

Vi promenerade idag tillsammans med en grupp som red ut. Är ganska mycket backar och sånt här vilket han inte är alls van vid så jag varvar uteritterna med promenader för att inte slita för hårt på kroppen på gamlingen.

970261_10151463328008391_551698161_n.jpg

Han blev smal (=normalhull ;)) av att vara ute hela dagen i vintras :p Det är verkligen varken ridmuskler eller ridkondis :o

Såg den på fb, sjukt sött :D:D:D Så himla härligt att de funkar så bra ihop!!

Åh han är så fin! Jag vill också ha en sån stor :)

kl
Här börjar det närma sig treårstestet. Börjar faktiskt bli lite nervös:nailbiting:
Har inga större förväntningar men man vill ju att det ska gå bra ändå och att ponnyn får en bra upplevelse. Hoppningen känns som den kan gå lite hur som helst, vi får se. Ni som visat ponny på treårstest, vad hade ni själva på er?

När jag visade ponnys förr hade jag svart t-shirt, svart hjälm, ibland svarta handskar och vanliga byxor antingen grå eller typ bruna (hade man bara en färg på ponnyerna kunde man ju ta de som passade till :D). Med Tiger hade jag alltså gråa byxor.

Med Keso hade jag vita jeans, vit tävlingsskjorta, svarta v-ringad långärmad, svarta handskar o svart hjälm, enligt LadyCovergirls önskmål :D

Det viktigaste är bra skor att springa i!!

Bra skor att springa i och snygga matchande kläder skulle jag säga.

När jag visade Gittan på premieringen i höstas hade jag gympadojjor, röda ridbyxor, grå polotröja (?) och grå fleeceväst om det skulle bli kallt.

Det är väldigt snyggt och ser proffsigt ut om alla som är med på löshoppningen har ungefär samma utstyrsel. Dvs samma/liknande färger på byxor och tröja och gympaskor.

KL
Nu har jag fixat hästpolare till Gittan i sommar, så nu blir det kollo i de småländska skogarna för henne och mig. Det ska bli så roligt.
Nu ska jag bara köpa ny transport så vi kommer ner :wtf: :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 410
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar