Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Det tror jag han blev :-P

Haha som trasslar in pisken i ringen :-P men jag körde iaf barnvagn med barn i ganska bra :-D

Äh, såna plastband är knepiga ihop med långpisk :p
För att aldrig ha kört barnvagn så var det ju alldeles utmärkt körning :D

Men vad roligt, grattis!

Kl

Igår var Gittan och jag på utflykt till Grän och gammelmattarna. En riktig heldag blev det och ett bra lastträning och åka transporttillfälle. Lastningen hemma var relativt problemfri, medan när vi skulle hem tog det lite längre tid, men vad gör inte en ponnyhäst för lite havre? Inte för att det var något jättekrångel, nu måste vi öva på att stå still inne i transporten och inte backa så fort man kommit in.

På Grän så red vi ut och hade med oss Gräns Chili Surf med matte som sällskap. Det blev en skogstur, med diken av olika storlekar och sedan tränade vi lite upp och ner-hopp. Gittan tyckte det var roligt. "Pinnarna" i skogen var lite för stora för oss för att våga oss över. Hon tog också högergaloppen på rakt spår för första gången :p

Väl hemma var det en lycklig ponny som fick komma tillbaka till sina kompisar, och kompisarna tycktes säga "där är du, vart har du varit hela dagen?"

I sommar är det tänkt att Gittan ska få följa med på semester till stugan i Småland, norr om Nybro. Sammanlagt blir det nog 6 veckor. Men för att det ska funka så letar jag nu hästkompis under den tiden. Har ni några tips så kan ni väl PMa.

Grattis till så fint resultat :bump:

*KL
Vi tränar vidare på nya anläggningen. Herrejösses vad skönt att alltid ha någonstans med bra underlag att rida på. Upptäckte ett mycket underligt fenomen också nu med flytten. Hela vintern har han puttat baken till höger och inte trampat under sig med höger bakben. Det är inte så ovanligt att baken åker in lite i båda varven, men nu var den till höger hela tiden. Eftersom underlaget varit så dåligt (bara utomhus) har jag fortsatt skritta honom utan att ta ut veterinär eftersom inget annat var ovanligt.

När vi flyttade nu fick vi tillgång till ridhus med speglar. Känslan av att han satte ut höger var dock helt borta och jag började undra hur det var med min ridkänsla egentligen... Döm av min förvåning när han var helt rak och fin oavsett hur jag red mot speglarna. Efter snart tre veckor har det inte hänt överhuvudtaget att baken åkt till höger.

Titta, ni har väckt tråden, vad kul (eller så är det bara jag som inte gått in tillräckligt ofta).

På lördag ska Briar göra sin tävlingsdebut, ska bli spännande.
Vi åker till Fagersta en sväng.
Jag har glömt vad jag egentligen har anmält honom till men det blev väl åtminstone trail och reining på C-nivå.

När det händer saker skriver jag :p

Tidningen Ridsports bild från i lördags:
InvCastleknock.jpg

Gillade att de skrev
Fyra ponnyer var av utmärkelsekvalitet, tre av dem i hoppning, där det var de större ponnyerna som gjorde bäst ifrån sig.
med tanke på att Keso är hela 133 cm hög :D

Så himla härligt med revansch sen visningen i Ljungby! Din kille har alldeles klart kvalitéer för att bli godkänd:).

*kl*

Här puttrar vi på med båda djuren. Barbie har jag börjat träna ordentligt med och rider för tränare två dagar i veckan. Blir tävlingsdebut 1/6 och rakt ut i en L:A3. Kanske lite väl saftigt men det är ju inte så att tävlingarna växer på träd här...

Juno har mognat massor på senaste vilen. Äntligen! Han har varit igång nu i en veckan och känns riktigt trevlig. Är bara dom där galoppfattningarna som måste sättas.

Det var väldigt skönt att se att det inte bara är i min hjärna han kan hoppa :p Dock är hans trav viktig att jobba på för den är inte optimal.

Så roligt med tävling snart! Det är ju bara att prova att se hur det känns. När det inte finns så många tävlingar är det ju inte mycket att göra åt saken.

Grattis!! :)

Kl
Har börjar det gå framåt, ska rida för tränare med zacke idag, får se hur det går:) har varit lite sur på honom det senaste. När vi ridit ut tillsammans med andra så beter han sig så himla mysko.. När jag red med grannen så funka det skitbra tills vi skulle försöka oss på galopp, då blir han super stressad och bockar som en tok men jag får absolut inte fram honom! Står bara och hoppar jämfota.
Nu senast hade jag med en kompis som körde min shettis samtidigt som jag red. Funkade jättebra tills vi skulle trava på lite snabbare, då kände jag direkt att han blev spänd, inte svarade framåt och började på att skutta..
När jag rider själv är det aldrig några problem! Galoppen funkar jättebra. Känns så himla tråkigt för under alla åren som jag haft honom så har jag längtat efter ridsällskap och nu när vi flyttat och äntligen fått det så funkar det inte :( och feg som jag är så blir jag livrädd när han börjar sådär så nu undviker jag sällskap...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 412
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar