Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

*KL

Idag har G varit så dyyyyr :love: :love: :love:

Vi red ut med en kompis till mig, Gedion sackade efter massor i början, men efter första galoppen piggnade han till och tyckte det var riktigt roligt. Vi hoppade några små stockar också, han var oerhört tveksam först men var duktig sen :p På vägen hem sen vågade han till och med gå först en bit!

Med Keso hade jag vita jeans, vit tävlingsskjorta, svarta v-ringad långärmad, svarta handskar o mörkblå hjälm, enligt LadyCovergirls önskmål :D

Det viktigaste är bra skor att springa i!!

Citerar svaret men ändrade till mörkblå hjälm :D

Har tidigare visat även i svarta jeans, vilket onekligen är mer praktiskt, men har fastnat för de vita byxorna :)

Håller verkligen med om skorna! Jag tog mina jobb-i-fängelse-skor = bekväma, sitter bra på foten och tål mycket springande.

Btw, Tiger ser verkligen jättetjusig ut! :banana:

Han är så fin!

Kl

Diamant har varit på pay and cross :)
Tyvärr inte med mej som ryttare mitt knä inte läker som det ska och jag fortfarande inte får belasta det så mycket som hoppning.
Men som tur är har jag duktiga elever som gärna vill hjälpa till :)
Diamant va jätteduktig och skötte sej fint. Blev 2 fina rosetter med hem.
947037_10151483908214843_486856926_n.jpg

397426_10151483905669843_424582101_n.jpg

941540_10151483903789843_726721079_n.jpg

946833_10151483901424843_178003862_n.jpg

+ Lady C

Tack!!
Ja visst är han :love:

Nästa gång så SKA jag rida själv :p och en terrängbana skall byggas på fältet hemma så vi kan ha pay and cross på ridskolan :D

KL.
Har just druckit en halv kopp te, och är på väg ut för att lasta Briar och en häst till för en sväng till Örebro med Briars andra tävling. Får se om han är lite lugnare än sist. Anmäld till tre ridgrenar och en "grimskaftsgren" som förberedelse.

Lillasyster lastas också om några timmar för färd mot Örebro och treårstest.

Kl
Efter två nätters fölvak så lyckades Brazil lura mig igen. Ett brunt litet stoföl med stjärn låg i hagen strax efter fyra. Kort kommer senare från både test och föl.

Knapplånar mig själv.
Gårdagens tävling gick bra. Briar var fortfarande lite bekymrad över trailbanan, och vi gjorde en del missar så placeringen blev inte mycket att skryta över. Men han var mycket lugnare än förra tävlingen, och vågade vänta på mig. Grinden, som var "omöjlig" sist, klarade vi. Visserligen lite väl mycket justeringar för att hitta placeringen för att ta oss igenom, men ändå. Jag var förstås nöjd.
I reiningen kom vi trea, vilket är helt OK, och western ridingen vann vi.
Jag tävlar ju Briar på klubbnivå, vilket är den lättaste "officiella" nivån, vilket känns helt rätt på en unghäst.
Vinsten i WR var det sista Briar och jag gjorde innan hemresan igår.
Med kompisen Lukas, den andra hästen, gick det ännu bättre.
Två vinster på B-nivå som är nationell nivå där även SM går!!! Och så en andraplats i trail på C-nivå (regional nivå). Klart godkänt facit från en tävlingsdag.

*kl

null_zps25a0e096.jpg

Efter lite diskussion om huruvida en viss fröken skulle åka låda eller inte så åkte vi iväg och premiärlöshoppade :) Klart godkänd bebishoppning!

Bilder kommer nog senare.

Vad kul att det funkade bättre denna gången! Halvsyskonen verkar trivas i Örebro.

kl
Började dagen med att få en fölunge (två vaknätter) så jag var allt annat än pigg när jag började bada April. Halv elva begav vi oss mot Örebro och tre timmar senare var vi framme. Jätte fint ridhus och mycket trevligt bemötande från både dommare och funktionärer. Ponnyn skötte sig kalas bra trots den tryckande värmen och jag kunde verkligen inte önskat mig något mer utav henne.

Hon kammade hem 98787 889 och fick dubbla utmärkelser.

Svetten som rann ner i ögonen i kombination med att jag faktiskt blev lite rörd över vilken härlig inställning hon har gjorde att jag var tvungen att fälla en liten tår när vi kom ut:D
Tji fick jag som skrattat åt hennes hoppförsök. När det verkligen gällde så fanns det där.

Nu får vi ta oss en funderare på hur vi ska göra med betäckning och finalen.

Bild efter testet;

treårstest 012 by Calvaro, on Flickr

Bild på Brazzi's fölunge e. Kewin

Fölungen 2013 002 by Calvaro, on Flickr

Härligt! :banana:

Vi får se om vi ses på finalen helt enkelt. Du ska ju dessutom välja gren, om du nu bestämmer dig för att anmäla henne till finalen :)

Kul att det gick så bra för dig också!
Nu har jag inga inplanerade tävlingar för Briar. Det kommer att gå en tävling "på hemmaplan" i mitten av juli men jag har inte tänkt färdigt gällande anmälningar dit. Det är gott om tid kvar innan anmälan ska vara inne, så jag får träna både Briar och Jenta, mitt fyraåriga fjordsto som är den andra unghästen jag har börjat tävla i år.
Lukas, kbl-travaren, är given men jag har inte bestämt om jag ska satsa på KM och DM eller om jag ska jobba på B-nivå. Eller om det blir alltihop men då blir det väldigt dyrt för anmälningsavgifterna är ovanligt höga på den tävlingen. Antagligen C-nivå för hela slanten och jag får med mig två hästar i transporten så det vill till att kunna välja.

Det blir ju trippelgrattis då :-D

Tiger o jag är anmälda till en dressyrträning om två veckor. Ska bli så sjukt kul! Vi har inte tränat dressyr på 2-3 år och sätter såklart ribban direkt med en inhyrd tysk som kostar mer på 45 min än vad Tiger äter på en månad :-o men jag gillade hans träning direkt, har verkligen saknat min gamla i Halland och trodde inte det fanns någon mer liknande så vill testa. Måste bara låna släp oxå :-P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 410
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar