Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Ni är så himla fina!

Ja. De är verkligen fina - och duktiga!

Jag åker inte till RIKS. Det kunde vara kul något år, men i år ska jag på ett par andra "mästerskap". Ska rida dressyren (LA:1) på fjordhästSM med min sexåring, Riksfinalen i Westernallsvenskan division I med min kallblodstravare, så det får räcka för ett år.

Briar jätteduktig på senaste träningspasset. Jag hade lagt ut sex st travbommar på ca 130-140 cm avstånd (skulle träna traven på kbl-travaren som ska starta MSV C dressyr i midsommar) och Briar sträckte sig fint över bommarna i traven. Trevligt att han kan länga sig så pass, blir till att träna så han sedan gör det utan bommar.

Tack så mycket alla:)!

Nu har vi tävlat igen i helgen. Igår red vi L:B3 på 65.6% och fick en röd rosett hem:). Hade jag ridit rätt väg hade rosetten varit blå istället:p. Idag red vi L:A3 och trots trött ponny, kass ryggning och ett omslag i den ena förvända galoppen fick vi 62.2% och var 6a av 16 startande. Supernöjd med ponnyn!

L:B3

L:A3

Fina lilla Barbie!!

Idag var Tiger iväg utanför gården för första gången i skåne, eller ja, vi rider ju en bit bort såklart :D Han som bara åkt i ett enda släp sedan han var bebis kikade nyfiken på det vi fått låna och knallade sedan in. På plats var han måttligt imponerad, ville mest äta gräs :p På träningen var han en lite pärla som vanligt och matte kunde helt ägna sig åt att försöka rätta till sin sits efter engelsk-tyska instruktioner. Han var faktiskt inte ens sådär jättetrött, har nog fått bättre ork än jag trots trott :)

Min vän som tog typ en miljon bilder igår har lagt ut några på sin blogg. Jag säger bara SUCK på min värdelösa sits och så undrar jag hur f*n min fina lilla snälla häst står ut med matte :love:

Skrattar åt tränarens kuliga kommentarer (och känner mig hopplös :p):
dsc_0404_51bc9434e087c302fedaad08.jpg

Stirrar på mina dumma armar/händer som inte är de ska vara:
dsc_0351_51bc939f9606ee79b8977e84.jpg

Försöker titta mig omkring för att inte sitta o spänna hela överkroppen (sjukt bra tips!). Sjukt svårt! (och glömmer såklart totalt bort armar/händer). Hästen ser ut som den boll hans känns att galoppera på :p
dsc_0041_51bc8fd7e087c301ccc175ed.jpg

Hyperfokuserad på mina armar/händer (som ändå inte är bra...) och glömmer bort allt annat :angel::
dsc_0307_51bc933addf2b30e43097037.jpg

Min lilla änglahäst :love:

Här är förresten svansen faktiskt tvättad! För första gången på några år. Lite snabbt i mörkret med något vanligt billigt schampo. Och enbart för att det regnat två dagar och han lekt i leran. Annars hade det inte behövts :p Bra skimmel!

Bilder, från maran :eek: ;)

Han ser fin ut Tiger! Läste på bloggen att du var nöjd med tränaren, hur kul som helst :)

Ja, nu bor ju häst och fotograf i samma ände av Sverige :D Hon tog över 400 st och jag har bara sett de hon lagt ut på sin blogg än, o någon snutt film idag.

Ja, jag gillade tränaren! Gillar när man får rida framåt helt okomplicerat. Däremot inser jag efter att ha fått bild på eländet att det verkligen är dags att leta upp någon sitsfacist att få mer kontinuerlig hjälp av. Och gå regelbundet till sjukgymnasten även om det är sjukt långt bort. Letar ny närmre men har inte hittat någon vettig alls än, de säger att jag inte är så sned och så klämmer de i bästa fall lite på den mest spända muskeln för dagen. Tror jag ska ta med en filmsnutt till nästa jag testar och visa vad fan jag försöker förklara för uppenbarligen går det inte fram :(

Jag har inte hängt med i svängarna riktigt, Xandu (stavning?), en stor welsh och ett russ har jag läst om. Men också om 4 ponnyer tror jag? Hur många har ni :D

*KL

Idag har Gedion agerat följeponny på terrängbana :D

Det är fälttävlansläger på klubben där han står så jag hakade på dem ut för att slippa rida ut själv med allt stå emot, bli asrädd och allt vad det innebär med liten vit. Det händer att jag fuskar och hoppar lite stockar och så i skogen utan säkerhetsväst, men jag kunde inte med att göra det idag när det var mer "officiell" träning även om alla deltagarna var vuxna.

Istället var vi följeponny. Vi följde med hästar som inte vågade gå ifrån flocken, agerade infångare på några hinder och sådär. Jag peppade deltagarna också när de tappade modet lite (särskilt efter den första avramlingen). De var jätteduktiga, några av dem hade bara hoppat stockar en gång tidigare! Okej att det varken var högt eller tekniskt svårt på något vis, men de gjorde ett kanonjobb! Jag blev sjuuukt sugen på att hoppa själv, så jag får väl åka till mamma och rota fram min väst nån gång.

Haha, nu har några filmer orkat upp också :D

Mest trav: http://www.youtube.com/watch?v=-37oY-WArEU

Mest galopp: http://www.youtube.com/watch?v=-KaIkHNLh3c

Precis som jag skrev i fälttävlanstråden så är det verkligen inte jobbigt att rida även om det ser så (!!!) ut. Det är min brist på sits öht. Jag kanske är mjuk och följsam eller något istället (även om det fick styrka på foten när jag hade skitsvårt att försöka hålla ordning på allt tränaren sa, och att titta utåt när man rider på volt var INTE min grej :D).

Jag förstår inte varför du håller på sådär ang din sits osv. Alla som rider har varit med om jobbiga dressyrpass. Det kan vara jättejobbigt att rida, för de allra flesta något pass ;)

Men ser du inte? Jag är skitsned och är faktiskt väldigt svag i bålen. Är ju inte så konstigt eftersom jag inte ridit ordentligt på typ 2 år förrän det senaste i vår :p

Självklart kan det vara jobbigt. I detta fallet är det ju dock jag som inte sitter still utan är som en geleråtta däruppe :D Jag syftade på att hästen ser tungriden ut som attan, just eftersom jag inte bara sitter rakt upp o ner pga bristande styrka hos mig. Sjukt nyttigt att bli filmad :idea:

Jo, jag ser :) Och nu förstår jag lite mer vad du menade, att hästen ser tungriden ut fast han inte är det.

Jag tolkade det först som att du höll på och förklarade ditten och datten, fast ingen egentligen har några förväntningar på oss ;) Lite martyraktigt :nailbiting:
Samt att ni ser jättefina ut dessutom.

Jag är bara realist :-D inser ju att något bra gör jag eftersom hästen har varit totalt okomplicerad hela sin uppväxt :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 404
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar