Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

IMAG0168_zps5412b277.jpg

88878 och klassetta :)

Ja första. Hon skötte sig okej men vi hade med ena russet också och de är helt galet fästa vid varandra så när den ena var i ringen fick den andra frispel :mad: Nästa gång tar vi bara med Xanadu.
Vänta i transporten, lastas flera gånger samma dag och så gick bra :)

Grattis till fint resultat och vad kul att åka på utställning!

*kl*

Vi fick med en röd rosett hem även denna tävling:)
version-d5997e85d85a45ed5adf2c9f22d2d748

Grattis! Vad roligt :bump:

och Fiorano: Grattis till rosetten :)

KL
För oss är det sommarcamp som gäller nu innan det blir kollo.
I torsdag hade vi dressyrträning för en god vän och fd dressyrdomare och imorgon ska vi till ordinarie tränaren.
Gittan måste jobba på att korta galoppen och jag måste jobba på att inte sitta som en säck potatis. Hon har en ganska stor galopp och blir lätt så himla lång i kroppen, vilket innebär att t ex när vi hoppar blir det väldigt långa språng och mycket jobbigare för henne. Fast det kanske är bra om man ska hoppa vattengrav i framtiden O_o

Åh lilla Barbie hästen :love:
Ni är verkligen i tävlingstagna. Önskar att jag inte var så rackrans lång så jag kunde rida ordentligt på min lilla med.

kl
Nu är April hemma. Hon blev seminerad på tisdagen och torsdagen och i fredags fick jag ta hem henne. Räknade ut att hon åkt 65mil i transporten bara i juni. Från att ha åkt kanske 10mil i hela sitt liv innan:p

Mina connemara PBs har också varit ute och åkt.Denna gången valde jag dock en Rp-hingst eftersom de kunde skicka på fredagar. Lilla fölis tyckte att livet var pest och väldans otäckt när hon skulle åka transport. Lilla livet höll¨på att gå upp i atomer. Tur att hon har en stadig mamma som inte bryr sig om mycket och har åkt mycket transport i sina dagar. När vi åkte hem gick det mycket bättre. Behöver bestämma namn också. Har ni några bra namnförslag på ett ljusbrunt stoföl med stjärn. Ska vara Brasilientema på namnet.

Japp, vi tävlar bland stora hästar:).

Calvaro: Ja det har varit mycket tävling här i juni. Hela vår/sommarsäsongen på en månad:D. Men nu får hon två veckors vila att bara gå att dega:).

Jag som gillar namn på C föreslår såklart Copacabana :D Eller kanske Sepultura, om du gillar den typen av musik :p Damernas fotbollslandslag kallas bl.a. As Canarinhas och det kanske kan göras om till Canarinha? Tror det helt enkelt är singularformen. Eller kanske Tapioca?
Curitiba, Teresina och Fortaleza är namn på städer.
Jag har fler förslag om du vill :p

Capoeira-en brasiliansk kampsport, eller Bossa Nova-en barsiliansk dans är mina förslag. Sepultura betyder ju "grav"-det vill man väl inte att en barnponny ska heta:D.

Capoeira är kanonbra! Jag vet vad Sepultura betyder men gillar man musiken så :p

Bossa Nova funderade jag på men tänkte att förväxlingar kan vara dumt. Även om det andra är en hingst som har det utan mellanslag.

Jag ska känna på Capoeira ett par dagar. Passar ju bra när märren är efter Poetic Justice och fölis är lite kampsportsbenägen:D

Kul med föl även om namn inte är så enkelt.
Jättekul att Fiorano är ute och visar upp sig, jag blir sugen att testa dressyr med Briar men är för snål för att lösa hästlicens åt honom också. Har tre hästar som har licens för i år. Lesters är viktigast och skälet till att jag brydde mig om SvRF i år. Jenta behöver träna socialt och det finns massor av dressyrtävlingar på rimligt avstånd under hösten så det är enklare än westerntävlingar.
Man ska hinna med allting, också.

Jag tränar vidare med Briar. Nu under sommaren blir det mest ridning på ridbanan, och på vintern blir det mest uteritter. Jag rider som mest varannan dag på honom, resten av dygnet går han i hagen och rör sig tillsammans med sina kompisar.
Just nu jobbar jag mer med schwunget i traven, och styrketräning i galoppen genom fattningar ur skritt. Har också börjar med lite, lite galoppsluta för att sedan sätta honom mer på rumpan och förhoppningsvis i höst klara trevliga nedtagningar från galopp till skritt.
Han skulle ta sig igenom ett LA:1 utan att skämmas, vilket är helt OK för en femåring. Han går fortfarande i remont-form vilket ju är tillåtet på den nivån, men jag ska börja höja formen under hösten.
944170_287378351408783_1281850472_n.jpg

Foto från beteshagen.

Haha, tänkte också på det! Gemensamt verkar dom alla ha riktigt bra temperament:). Verkar mesta vara min Juno som har sämst arbetsmoral, men jag tror att den kommer att komma igång när han får börja hoppa lite:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 385
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30