Sv: Nya Connemaratråden!
Kul med föl även om namn inte är så enkelt.
Jättekul att Fiorano är ute och visar upp sig, jag blir sugen att testa dressyr med Briar men är för snål för att lösa hästlicens åt honom också. Har tre hästar som har licens för i år. Lesters är viktigast och skälet till att jag brydde mig om SvRF i år. Jenta behöver träna socialt och det finns massor av dressyrtävlingar på rimligt avstånd under hösten så det är enklare än westerntävlingar.
Man ska hinna med allting, också.
Jag tränar vidare med Briar. Nu under sommaren blir det mest ridning på ridbanan, och på vintern blir det mest uteritter. Jag rider som mest varannan dag på honom, resten av dygnet går han i hagen och rör sig tillsammans med sina kompisar.
Just nu jobbar jag mer med schwunget i traven, och styrketräning i galoppen genom fattningar ur skritt. Har också börjar med lite, lite galoppsluta för att sedan sätta honom mer på rumpan och förhoppningsvis i höst klara trevliga nedtagningar från galopp till skritt.
Han skulle ta sig igenom ett LA:1 utan att skämmas, vilket är helt OK för en femåring. Han går fortfarande i remont-form vilket ju är tillåtet på den nivån, men jag ska börja höja formen under hösten.
Foto från beteshagen.