Sv: Nya Connemaratråden!
Vad roligt! Grattis! Kul med western, jag saknar det... nästan
Själv kan jag komma med denna uppdatering: Z är friskförklarad sedan länge och det har nog växt ut kulor på honom såhär vid 15 års ålder?
Det är en HINGST jag har just nu!!
Efter all ombytnad med hästar i hagen senaste månaderna så har han blivit helsnurrig i huvudet och jag har var 10e minut lust att dräpa honom med mina bara händer!
Och ett av de nya stona skriker efter honom trots att dom går i hagar bredvid varandra. Och Z skriker tillbaka inifrån stallet och vi vet ju alla hur trevligt det låter.
Han står och verkligen SKRIKER... BRÖLAR!?!!
Han skulle även hålla på idag när jag skulle rida honom! Synd att jag aldrig rider med spö. Eller tur kanske, jag hade nog klappat till honom i huvudet med det om jag hade haft nåt.
Men tja, han blir ju iofs lite roligare att rida, han blir mer framåt och uppåt och man känner hur han tar i från tårna trots att allt känns så lätt och svävande!
Men ja, skrikandet skulle jag helst slippa...
Lillponnyn gjorde fina piruetter i vagnen sista jag körde så selen gick sönder, har nu fått hem nya delar och ska försöka få honom i vagn i morgon igen, han är så j-a fet just nu så jag skäms!!
Men hur tusan motionerar man en ponny man inte kan rida på?
Tömkörning i all ära men han blir inte ens svettig på 40 minuter på ridbanan och jag vill inte vara där inne varje dag så han kanske tappar framåtbjudningen....
Får ta med honom som handhäst lite oftare men han är lite jobbig att ha med,,,