Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

*Kl*

Barnponnyn nummer 1! :D

1069192_10152016207921102_953621425_n.jpg

Mathilde var så lycklig så. Sa "Ptro" när jag bad henne stanna ponnyn och smackade glatt när jag bad henne sätta igång ponnyn. Dessutom sa hon att hon ville "Hoppa Cinna!" men det lyckades jag avvärja :p

Jättegulligt!
Tänk så snälla våra hästar är, ställer upp på det mesta när de tack vare sin tyngd lika gärna kunde strunta i oss.

Har ingen connemara-uppdatering men var igår och red dressyren i fjordhästSM på min sexåring Lester. Fick dryga 61% på öppna LB-klassen och drygt 59% på SM-klassen LA:1. Hästens första riktiga tävling, faktiskt, och med tanke på fyra timmar i transporten och en vansinnigt lång dag så tycker jag att han är en liten hjälte.
Besudlar tråden med en bild på Lester (ber om ursäkt).
1012838_488343717919979_1231111219_n.jpg

Visst är hästarna fantastiska varelser! Mathilde kan till och med leda Cinna själv :love:

Självklart får du lägga upp bild på Lester också. Han är ju åtminstone gul :D Kul att det gick så bra, lovande debut!

Igår skulle jag stila lite och galoppera barbacka på vår ärtstubb, i bara grimma och grimskaft. Det gick bra. Först. Sen gick det mindre bra :p

Hämta ponnyn gick bra.
1001761_10152020291716102_637499573_n.jpg

Åtminstone ponnyn ser glad ut :p
1002240_10152020291686102_1249901660_n.jpg

Vi galopperade fint.
1000736_10152020291706102_1184865789_n.jpg

Fortfarande lugnt och sansat.
970935_10152020292306102_1969943824_n.jpg

Sen skulle Cinna skoja lite och girade tvärt till höger samtidigt som hon ökade galoppen. Det innebär alltså att jag måste öva på mitt knäslut :p Tyvärr ingen bild på själva luftfärden utan detta får duga.
254221_10152020292276102_1951469068_n.jpg

Om jag orkar kan jag imorgon lägga upp bild på ett par blåmärken. (Blåmärke och skrubbsår på vänster axel och armbåge samt i svanken, blåmärke på höger arm och en sträckt nacke.) Jag landade egentligen bra och rullade undan fint men stubben tillverkade åtminstone skrubbsåren och blåmärkena kom nog av att det är såpass torrt ute som det är.
Hunden tyckte iaf att det var en kul lek och kom glatt galopperande när jag rullade runt på marken. Ponnyskrället ställde sig för att äta men lät sig snällt infångas av min pappa. Bara att klättra upp igen och galoppera lite mer städat.
Ska inte klaga dock. Har ägt ponnyn i mer än 14 år och det här var första avfallningen.

1004060_10152020292226102_1332616535_n.jpg

Den mycket svältande ponnyn!
206229_10152020292646102_1942896037_n.jpg

Senast ändrad:

Jag måste ju erkänna att det kanske var att utmana ödet lite med sådan form av ridning :p Men lite spännande måste även jag och evigt unga Cinna få ha ;)

I skritt? Vad hände, somnade du?

Jag tittade på en räv och Tiger såg ett rådjur :-D skämt o sido jag har alltid halsrem när jag rider barbacka han gör aldrig stora skutt men är svinhal så har jag inte en hand i den åker jag av direkt :-P denna gången hade jag inte remmen och han klev typ en meter åt sidan, hahaha! På kort tygel (eller ja, vi brukar oxå rida som du med ett grimskaft bara) är det ingen fara men sitter man i sin egna värld så ;-)

Haha, är ni inte ordentligt fokuserade? ;) Ni måste ju titta på samma saker!

Jag rider nuförtiden Cinna barbacka väldigt ofta. Orkar inte sadla :p Men jag får inte vara för kaxig för då får jag uppenbarligen bita i gräset :D

KL.
Igår var Briar och jag ute på westerntävling. Han skötte sig jättebra, trots en lång dag. Fick en skrutt-placering i western riding och det var inte så konstigt för det krävdes byten.
Kom tvåa i reining, och jag var lite förvånad men förstås glad. Känner domaren och tror att vi vann mycket på att det hela var kontrollerat och mjukt. Tror faktiskt att hästen satte ett av de två begärda bytena, måste kolla protokollet idag.

Ska skutta iväg på westerntävling med nordistravaren nu,

Vad roligt! Grattis! Kul med western, jag saknar det... nästan ;)

Själv kan jag komma med denna uppdatering: Z är friskförklarad sedan länge och det har nog växt ut kulor på honom såhär vid 15 års ålder?

Det är en HINGST jag har just nu!!

Efter all ombytnad med hästar i hagen senaste månaderna så har han blivit helsnurrig i huvudet och jag har var 10e minut lust att dräpa honom med mina bara händer!

Och ett av de nya stona skriker efter honom trots att dom går i hagar bredvid varandra. Och Z skriker tillbaka inifrån stallet och vi vet ju alla hur trevligt det låter.
Han står och verkligen SKRIKER... BRÖLAR!?!!

Han skulle även hålla på idag när jag skulle rida honom! Synd att jag aldrig rider med spö. Eller tur kanske, jag hade nog klappat till honom i huvudet med det om jag hade haft nåt.
Men tja, han blir ju iofs lite roligare att rida, han blir mer framåt och uppåt och man känner hur han tar i från tårna trots att allt känns så lätt och svävande!

Men ja, skrikandet skulle jag helst slippa... :banghead:

Lillponnyn gjorde fina piruetter i vagnen sista jag körde så selen gick sönder, har nu fått hem nya delar och ska försöka få honom i vagn i morgon igen, han är så j-a fet just nu så jag skäms!!
Men hur tusan motionerar man en ponny man inte kan rida på?

Tömkörning i all ära men han blir inte ens svettig på 40 minuter på ridbanan och jag vill inte vara där inne varje dag så han kanske tappar framåtbjudningen....

Får ta med honom som handhäst lite oftare men han är lite jobbig att ha med,,,

Men då kan du ju ställa ut honom i hingstklass :idea: vid nästa utställning. Det kan ju bli en ny utmaning. Knashästar.
Skönt att han är friskförklarad iallafall.

Hehe jaa! I början tyckte jag det var jättebra att det rullade in nya hästar hela tiden så Z kunde valla "de sina" = röra sig massor i hagen = Z var så himla fin i kroppen (och alltid mjuk och fin att rida, haha)

Zinzano är anmäld till utställning i Kumla! Det är internetanmälan dit så i alla fall ett litet gäng connemaror är anmälda hittills, bla Z's halvbror (samma mamma) så det blir roligt!
Största anledningen att vi åker dit är för att det är en domare jag inte ställt för innan. Det är det tråkiga med utställning tycker jag att det finns typ 2 olika domare och det är alltid nån av dom som dömer :meh:

Jag HOPPAS verkligen dom hittar "en ny" till norrtälje-utställningen i höst sen... Det är inget fel på den de brukar ha men roligt med nytt tycker jag! Jag vet redan vilka poäng Z får annars liksom ;)

Men va, i kumla? Det är ju nästan vid mig :) när? Såg även att det skulle vara mara-mästerskap i Hjo, men självklart jobbar jag den helgen:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 386
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon