Sv: Nya Connemaratråden!
Delvis kl
Har det alltid varit hopp o dressyrmästerskap i samband med Riksen? Sedan när? Jag har bara röriga minnen från alla utställningar när jag var yngre men kan bara på rak arm komma ihåg att vi red dressyr o hoppning i Ängelholm, då måste jag varit max 18 (10 år sedan) med tanke på ponnyn. Ridklasser o WHP har det dock varit "alltid" vad jag kan minnas.
Oavsett så var det ju fortfarande väldigt få anmälda i utställningsklasserna på söndagen med unghästar (som inte rids) och avelsston mfl som jag inte heller tror brukar ridas i stor utsträckning (på Riksen alltså).
Tiger var en pärla som vanligt
Och manen låg på en sida efter tvätt, najs
Inledde med att tycka visning för hand var hyfsat kul, det tycker han aldrig när vi tränar hemma = vi tränar inte alls
Fick 87789 = 39 p o silver med kommentarerna:
God rastyp. Ngt långsträckt.
Vackert huvud. Ngt rak hals. Bra bogläge och manke. Ngt lång rygg. Välmusklat bakparti.
Ngt tåvid fram. Välbenad från sidan.
Vägvinnande. Naturlig.
Rörlig, luftig.
Det regnade, men det var najs att springa i. Mindre najs att rida i i efterföljande ridklass. Och jag hinner alltid glömma av hur svårt det är att rida lätt i min kavaj, haha. Tiger var iaf glad även om matte totalt missade det där med att stämma av och hålla ihop hästen, det är så lätt att bara liksom åka med när man rider runt runt på led. Efter en jäkla massa dividerande bestämde de sig iaf för att sätta Kulan Kavat som första och enda placerade (väl värd, fina!) förstod jag i efterhand. Väljer att se Tiger som en värdig tvåa
Sen regnade det lite mindre och var dags för WHP. Tiger är numera klassad som hobbyponny och får lov att följa med på vad som bjuds. Vilket innebar att vi inte hoppat något annat än vår pyttelilla (!) stock hemma i år, inget alls förra året och förrförra året tror jag vi hoppade miniterräng hemma hos tränaren typ 2 gånger. Jag var faktiskt lite orolig att han skulle tycka det var lite skumt men det var ju helt obefogat. Visserligen var hindren 60-70 men de hade fått till en kul bana med bla en knallröd, smal mur. Tiger var iaf GLAD och busade sig runt, kom fel på typ alla hinder utom sista men var antingen snabb i tassarna eller tog tigersprång (haha) och bockade, bushäst
Vi fick dock bara trava på ärevarvet för det var några yngre ponnyer med, men det var kul att rida först ändå