Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Här har ni min fina Connemara kille, född 2002 och har namnet Söstholm Russ. Knepigt namn, ja!
Dock kallas han för Tuss :angel:

own_pictures_viewpic.aspx

own_pictures_viewpic.aspx

Inte jag heller...

*kl

Idag så har sambons sons flickvän ridit Simba. Han är väldigt snäll men hemskt ostyrig. Hon kände sig dock trygg på honom och det är ju bra för en blivande ridskoleponny! Hon ska komma över fler gånger när vi är lediga samtidigt så ska vi nog få lite styr på honom.

Xanadu har i två dagar nu gått med tömkörningsgjord och tömmar och idag tränade vi lite på styrning också. Hon bryr sig inte om att tömmarna släpar mot benen eller om man "byter sida" över rumpan på henne osv. Ganska rolig för hon kan vara lite på tårna annars men sådana saker bryr hon sig inte om.

Ska fota med alla hästarna någon dag, de är ju lite olika i kroppen :angel:

Önnarps Simba

13020318_zpsa70896f2.jpg

Nattens Fiona (welsh cob)

13020302_zps30899604.jpg

13020303_zps1f196d4d.jpg

Och lilla Hold Xanadu Xibelle :love:

A2198906-90B7-4A86-BB98-F713836332E5-928-000001A187C8E2D1_zpsb82be91b.jpg

Xanadu är mindre än hälften så bred som Fiona och Fiona är helt platt över ryggen :rofl:

Xanadu är :love:

Däckeln ser ju helt toppen ut! Du får gärna pma om inköpsställe och pris :d

Hos oss är det väldigt lugnt igen. Tur för mej att Diamant går med på vissa lektioner, för jag lyckades halka och få en spricka i foten + skadade den innre menisken i v. knä. :mad::( Superkul verkligen, har jag tur så är det bara 6v tills jag kan belasta benet helt igen.. har jag otur så blir det opration och längre rehab.
Unghästen busar i hagen hela dagarna och mamma hjälper mej att iaf tömköra honom 1-2ggr i veckan.
Men det är supertrist att va skadad igen nu när vi skulle börja träna för tränare och tävlingar var inplanerade.

Det är en AE däckel från Tärnsjö :)

Och sviiindyr :D

Fast har man ett gäng (ung)hästar och använder sig mycket av tömkörning så finns det nog ingen bättre, jag är sååå avundsjuk :love:

Den lär ju dessutom hålla några livstider om man sköter den så det är nog välinvesterade pengar! Finns aldrig några på begagnatannonser heller så folk håller hårt i dom och värdet minskar nog inte heller....

En dag.... När jag blir riiik..... :D

Ser hur coolt ut som helst men för 17 ta bort det gräsliga ponnyschabraket! :D ;)

Idag kom jag på mig själv om hur mycket jag verkligen älskar min connemara... Han är verkligen mitt allt!

Jag vet inte hur många gånger jag har önskat livet ur denna, ibland conneSATmara men det räcker med en blick så smälter jag... Han är verkligen något alldeles extra där han går i hagen, lurvig, skitig och ihopsjunken. Ser inte mycket ut för världen just nu.

Men 12 år har vi "vart tillsammans" nu... Det är inte många vänner jag umgås med i dagsläget från högstadietiden liksom :D

Klart det blir bra ponnyer för barn! Det är verkligen rätt inställning hos honom. Han vill göra rätt och han vill vara till lags. Vi får väl se hur mycket hingsthormonerna kickar in nu när våren närmar sig...

Haha, han får stå ut med sådana schabrak så länge han fäller :p Vill inte ha ett 5 cm tjockt lager av gulbeige päls i de vanliga schabraken :angel:

Visst är det härligt att inse hur mycket en ponny kan betyda. Cinna är en sån ponny för mig. Älskade ponnytant! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 517
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar