Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

kl

Så nu är lilla ponnyn löshoppad tre gånger. Hon ser ut att ha bättre teknik än helsystern men än sålänge mycket sämre bjudning. Storasyster blev som en liten racerponny i löshoppningsringen och April är mer som en ko....
Hoppas poletten trillar ner :D
Har även suttit på henne ett par gånger och nu har jag hittat en sadel som jag hoppas passar så vi kan komma igång med ridningen lite smått.
Målet för året är att hon ska gå treårstest och sedan får jag se om jag betäcker henne eller inte. Vill helst bli av med dem redan som 1-åringar och den marknaden är ju sådär.

Lånar sista knappen.

Idag fick mitt lilla hjärta somna in...

Var in på klinik idag med en misstänkt senskada/fraktur, efter hon rullat fast i vindskyddet, det visade sig vara en hovböld som gett en hovbensrotation utan denna värld...

Ett års boxvila var inte ett alternativ...

603089_10150911360164011_1890839296_n.jpg

Hur tänker våra skåningar här inne nu när det ser ut som att riksutställningen med ridklasser hamnar i skåne i år? :laugh:

Pfft, norra Skåne ;)
Jag får se vilka jag åker med. Förhoppningsvis är Peia såld. Keso kan få åka dit men det blir såklart bara utställning. Cinna beror ju på om hon är iväg på betäckning, är dräktig eller är i tävlingsform. Är hon hemma och i tillräckligt bra form så får hon gå WHP och hoppning. Utställning är inte lönt.

Skåne... Tripp nr tre ditåt i år då. Bah. Häntade släpet i Tomelilla, welshen står i Blekinge...

Kl

Idag ska jag och pållan iväg och träna. Jag ser verkligen fram emot det. Ända sedan jag satte igång henne igen efter nyår så har hon varit på helspänn och mycket pigg när vi varit ute, MEN inte när jag börjat ställa lite krav, så det ska bli intressant att höra vad tränaren har att komma med.
Jag ska också kolla tänderna på henne i veckan eftersom hon har börjat slänga med huvudet, så får vi se om det är någon liten tand som skaver.

Som tur är är det inga -32 idag som det var igår morse enligt den som morgonfodrade. Nu är det behagliga -4 och sol.

Vad roligt! Du får berätta hur det gick!
Jag ska nog åka med min lille till ridhus för löshoppning, dom kör tydligen varannan vecka i ett ridhus i närheten!
Men det är ju det där med bil och släp nu då... tusan också jag börjar nästan ångra mig med mitt bilbyte :p

Men men...

Kan bjuda på dagsfärska bilder på den vita! Vi gjorde två flugor på smällen idag när min kompis som har en skadad häst som hon promenerar med 20 min/dag satt upp på vit och tog sin som handhäst. Och jag gick med och tömkörde min lilla! Alla motionerade samtidigt! och jag fick ju pulsa en del med, bra bra!

DSC_0017_zps748e5ae2.jpg

DSC_0015_zps3131fe36.jpg

DSC_0018_zpse20c0ba1.jpg

Hade du köpt en ny? Förutom den där då, sen hade du en på lån med eller har den åkt hem? :)

Vi har Önnarps Simba hemma och han ska tillbaka i slutet av våren. Sen åker vi ner till Blekinge och hämtar Nattens Fiona på söndag, köpt men hon är welsh cob :)

Ahh det var så det var, vad kul!! Jag är väldigt nyfiken på welsh cob också :laugh:

Träningen gick bra. Pållan protesterade precis som hon har gjort den senaste tiden när man börjat kräva lite. Men det var bara att vara mer envis och till slut så gick hon tidvis riktigt fint. Vi fick också till höger galoppen ordentligt, så det finns nog hopp för denna vänsterhänta ponny.
Idag red jag också med sporrar, på inrådan av tränaren, för första gången och jag upplevde det som en stor skillnad.

Det är ju så tydligt att det inte är samma sak när man rider själv, som när man har ett par hökögon på sig hela tiden och som hjälper till och peppar så det blir bra och rätt.
Dressyrjobbet efter nyår har ju mest skett på vallarna och det blir ju inte riktigt samma sak som när man har fyra väggar att ta hjälp utav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 555
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 790
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025