Nya bilder på hästarna (del 5)

:love:

Det är ju inte så att jag tyckt att hästar är läskiga eller så. Men allt har varit så himla tråkigt och intetsägande. Att enbart sitta på fröken Troll har varit en större upplevelse än alla hästar som jag ridit efter att Stella dog. Snart är det två år sedan.

Så himla härligt.
Du behöver inte vara ett dugg orolig för att hon skulle bli för liten iaf.
 
:love:

Det är ju inte så att jag tyckt att hästar är läskiga eller så. Men allt har varit så himla tråkigt och intetsägande. Att enbart sitta på fröken Troll har varit en större upplevelse än alla hästar som jag ridit efter att Stella dog. Snart är det två år sedan.

Så himla härligt.
Du behöver inte vara ett dugg orolig för att hon skulle bli för liten iaf.
 
:love:

Det är ju inte så att jag tyckt att hästar är läskiga eller så. Men allt har varit så himla tråkigt och intetsägande. Att enbart sitta på fröken Troll har varit en större upplevelse än alla hästar som jag ridit efter att Stella dog. Snart är det två år sedan.

Förstår dig... klart att Stella lämnade ett stort hål efter sig.. vilken tur ändå att du har din fina lilla trollunge :)
 
Vi har ju skuttat en hel del också den sista tiden. Mestadels över stock och sten och det är SÅ roligt! :D







Och så hamnade det ett alldeles vanligt hinder i vägen också. ;)

 
Vi har ju skuttat en hel del också den sista tiden. Mestadels över stock och sten och det är SÅ roligt! :D







Och så hamnade det ett alldeles vanligt hinder i vägen också. ;)


Åh, jag längtar tills höstens terrängträningar startar :D förhoppningsvis kommer vi ut på en pay&cross i augusti :D

kl

Såhär blir det om man plötsligt kommer på att det står ett hinder i vägen (jo, vi ska löshoppa lite mer framöver är tanken han har inte hoppat de här höjderna tidigare).

c8_53d3ccc5ddf2b325bb2e7a07.jpg


c9_53d3ccdf9606ee737fd0ad50.jpg
 
Det låter kul! Vart åker du då? :)



Hehe, du menar typ 2,10? Jäklar vad han hoppar!! :D

Ska vara något på Karlslund i augusti så det blir där :) tränar gör vi på lite olika banor här i länet...

Haha, ja, jag trodde han vuxit ifrån det där men tydligen vet han inte riktigt hur högt han behöver hoppa än :)
 
Detta var min knasfia idag, enligt tidigare ägare skulle hon inte bry sig om andra hästar och att det inte märks när hon brunstar... jo tjena. Märks att det är en märr jag har.
Hon är stört förälskad i sin hagkompis (ett yngre sto som dessutom bestämmer) och blir alldeles till sig när kompisen försvinner. Vi var ute och red idag, hon gnäggade nästan hela rundan och ville hela tiden vända tillbaka till stallet till kompisen, inte hjälpte det att kompisen gnäggar tillbaka.

Sen släppte jag ut henne, den andra hästens ryttare skulle komma och rida lite senare så den hästen var kvar i rasthagen utanför stallet.

Det första tokfian gör när hon släpps är att rusa runt som en tok och gnägga efter sin kompis. Trots att vi först skrittat en tur och sen ridit lite hårdare på banan.

07.jpg


10535690_788260584538123_6629324940752991956_o.jpg


08.jpg


09.jpg


Så här stod kompisen i rasthagen vid stallet och kollar bort mot skogen som gnäggandet kommer från och svarade.

10.jpg


Det roligaste är att båda hästarna är importerade från Polen och troligen är min så kär nu för att hon brunstar och det andra stoet ska börja brunsta. Skönt att de hinner "bonda" lite innan nya hästar ska in i deras lilla flock. :)
 
Så himla härligt.
Du behöver inte vara ett dugg orolig för att hon skulle bli för liten iaf.

@tindra Vilken härlig frambensteknik skimmeln har. :)

@Springsteen Ååå vad härligt!! Nu blev jag jättesugen på att börja hänga/sitta på min :):banana:

Förstår dig... klart att Stella lämnade ett stort hål efter sig.. vilken tur ändå att du har din fina lilla trollunge :)

Tack vad gulliga ni är! :love:

Två bilder till, hon har faktiskt sin mammas gamla grimma på sig! Även om den är lite stor.
sss_by_erehsidne-d7sgxmf.jpg


sugar_ii_by_eldfuxen-d4uw8n3.jpg


Ibland blir man lite busig!
sssss_by_erehsidne-d7sgxqr.jpg
 
Idag så fick trollet bada!
w_by_erehsidne-d7srkuz.jpg


Snyggaste frillan i stan! Surtroll!
yiggiug78768_by_erehsidne-d7srlf5.jpg


Det var PEST att bada! Men i hemlighet så njöt hon av en svalkande dusch när det är 30 grader varmt ute.
234324_by_erehsidne-d7srl24.jpg


För när man väl hade badat så blev hon jättepigg. :)
w5_by_erehsidne-d7srljz.jpg


w6_by_erehsidne-d7srlwt.jpg


När hon ansåg att det var klart med springet så visade hon vart grinden var.
w4_by_erehsidne-d7srljm.jpg


Sen blev det lite promenad för att få ner flåset igen.
w7_by_erehsidne-d7srm27.jpg


Och här tar hon husse på en promenad. Se så lydigt han går bakom henne.
w8_by_erehsidne-d7srm6p.jpg


Hans åsikt om Storm, är att hon skiter högaktningsfullt i alla utom mig. :o :rofl:
 
Jag tror jag dör, stallägaren delade den här bilden på våra hästar för att se så det var lugnt i hagen efter ihopsläppet med den nya hästen (skäcken).

Tycker nästan det ser ut som stona försöker ligga på varandra. :laugh: Min är den utan täcket. Snacka om att stona lyckats bonda ihop sig riktigt bra. Detta är början på andra veckan de går ihop (inte med skäcken räknat då).
Känns väldigt bra. :D

10557402_10202552783396151_8050972088129536701_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 090
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 640
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 475
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp