Nya bilder på hästarna (del 5)

Suddig bild tagen ur film men fin är hon i vilket fall :love:

Hon är inte ens 2 år gammal och har denna sommaren åkt på både eksem och fång :cry:
Nu är hon helt klart på bättringsvägen och busar gärna med matte i hagen :D

10384533_10204144161740355_4595417796763071606_n.jpg


Filmsnutten är hennes första bus sedan hon blev dålig i Maj och jag blir lika lycklig varje gång jag ser min lilla trollunge som hon brukar vara :love:

 
Tack så mycket! Hon börjar växa till sig lite och börjar se riktigt fin ut. :love: Även om hon inte rör sig i närheten av vad hennes föräldrar gjorde. :p Får hoppas på att hon kan hoppa. ;)

Hon är verkligen ett charmtroll. Vuxit till sig en del i kroppen med:)

Fick du se blyertsteckningen jag gjorde på henne?
Är ju rätt länge sen.
 
Varken jag eller min gamla ponny har hoppat (inte ens en bom på marken) de senaste 10 åren men igår började vi med att hoppa ett terränghinder i skogen på typ 60cm och sen gick in på banan o körde detta på Max 70 ;) alldeles lagom höjd om ni frågar mig, men inte ponnyn som gärna hade hoppat högre

imagejpg1.jpg
 
Lite vinäger finns det i henne! Hon är en självständig kvinna. ;)

Hennes mamma var verkligen en dröm. Saknar henne otroligt mycket!



Tror att det är lite lika för mig. Jag vet inte om jag skulle haft en häst kvar om det inte vore för att Storm är Stellas dotter. Men ja, kan inte tänka mig att sälja henne tror jag. Hon är ju Stellas.

Liten är hon ju dock. :p Maxad C-ponny, så vi får väl se om jag känner mig bekväm med att rida. Har åkt några meter och hon är sockersnäll det lilla djuret! Får banta lite mer så att jag känner att jag kan sitta på henne med sadel i trav och galopp nästa år.

Var ute och tittade till henne igår. Mina fina kom överens när det gällde att leka lite i alla fall. :love:

reecestorm_by_erehsidne-d7twzdz.jpg

men hon är ju bara 2 år? maxad c redan hon kommer ju lätt bli en D-ponny som sin mor, kanske ingen maxad men d-ponny lätt de tror jag alla gånger=)
 
men hon är ju bara 2 år? maxad c redan hon kommer ju lätt bli en D-ponny som sin mor, kanske ingen maxad men d-ponny lätt de tror jag alla gånger=)

Mamma var supermaxad d-ponny. Det är stor skillnad på liten d och stor d. Men luffa i skogen kan vi ju göra! Men det kommer ju troligen inte se estetiskt vackert ut. Men så länge min vikt inte är för tung så går det ju bra. Jag har bra balans, eller ja, hade bra balans. Vet inte om det sitter kvar. Har inte ridit sedan i våras. :p
 
Min lilla diesel drog vagn för första gången i måndags, då en tur runt äppelträden på gården. Idag spände jag på han vagnen för andra gången och åkte. Inkörd å klar, snabbare kan de inte gå :D Var som han aldrig gjort något annat :love: Å han tyckte det var jättekul, spetsade öron hela färden!
10349877_10203651464665937_1133702522076672391_n.jpg

10346533_10203651460625836_4053621129990669003_n.jpg
 
@Lovise Tack! blev finemang både inkörningen å vagnen :D brorsan kan ju fixa vagn åt dig, fast var beredd på att hämta ut vagnen när han pensionerats haha
 
Mamma var supermaxad d-ponny. Det är stor skillnad på liten d och stor d. Men luffa i skogen kan vi ju göra! Men det kommer ju troligen inte se estetiskt vackert ut. Men så länge min vikt inte är för tung så går det ju bra. Jag har bra balans, eller ja, hade bra balans. Vet inte om det sitter kvar. Har inte ridit sedan i våras. :p

Som sagt du ser INTE stor ut på hene idagsläget= du kommer se PERFEKT ut för henne när hon är äldre.

2 hästar på 145 cm kan ändå se otroligt olika ut med samma ryttare på.
En smäcker smal fyller inte ut och benen åker längre ner under magen.
Medans en annan är grov fyller ut och gör att samma ryttare ser kort ut ist:)


Som sagt min jorunn är bara ca 134 cmhög och jag hela 175cm lång och tycker inte jag ser groteskt lång ut på henne.
Du kommer kunna rida träna och tävla din utan problem i framiden så oroooooa dig inte:D

Jag barbacka på min lilla c-ponny=)

10458431_10152775927409179_4927291647267494031_n_zps1d333626.jpg


Barbacka på en häst på 163 cm.. fötterna dinglar lika långt ner under magen även här..
Men detta hbl var mkt ädelt och fyllde inte ut mina ben.

Ridbildergazella282.jpg


Såå storleken har ingen betydelse för om man ska va för lång eller för liten för en häst=) och du är inte för stor eller för tung för din vackra storm.. så deee så=):p:D
 
@Speedway
Äh, det går inte alltid bra för mig heller. Vägrade ut oss förra tävlingen. Han är bussig men jag kommer inte undan med hur kass ridning som helst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 645
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 475
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp