Nya bilder på hästarna (del 5)

Ena dagen kan man se ut så här:
10488374_10153035977852538_8617161516007060824_n.jpg


Och nästa så här:
10403035_10153049290527538_8067339779556065365_n.jpg


Har hört att det är bra med varierad träning för hästen :D ;)
 
:love:

Det är ju inte så att jag tyckt att hästar är läskiga eller så. Men allt har varit så himla tråkigt och intetsägande. Att enbart sitta på fröken Troll har varit en större upplevelse än alla hästar som jag ridit efter att Stella dog. Snart är det två år sedan.
Förstår helt vad du går igenom
När min Gazella dig så dog också allt med hästar bort. Jag lånade till å med ut Jorunn på foder då för jag ville inte se en häst just då.
Men hästsuget kom tillbaks och jag var i samma sits som du, Jorunn var unghäst och skulle inte ridas vilket var perfekt för just då var suget borta för all form av ridning. Jag böjde mig med att bara pyssla.
Men när inridningen kom så påbörjade man och med inridningen och jorunns utveckling vart allt roligt igen.
Hade jag inte haft Jorunn är Gazella dog hade jag nog inte haft häst idag.

Måste kännas skönt att hon inte vart så liten så du trodde när hon föddes, du är ju inte på långa vägar för lång för henne och då är hon ju bara 2 år och har många år kvar att växa=)
Som sagt jag torr det där kan bli en otrolligt fin kör och dressyrponny i fraktiden=) eller bara sockersöt att se på i hagen=) Hästen är lika glad för de=)
 
@Springsteen: Penntrollet är en sötnos (med lite vinäger ibland misstänker jag ;)) och hennes mor var en dröm :love:

Lite vinäger finns det i henne! Hon är en självständig kvinna. ;)

Hennes mamma var verkligen en dröm. Saknar henne otroligt mycket!

Förstår helt vad du går igenom
När min Gazella dig så dog också allt med hästar bort. Jag lånade till å med ut Jorunn på foder då för jag ville inte se en häst just då.
Men hästsuget kom tillbaks och jag var i samma sits som du, Jorunn var unghäst och skulle inte ridas vilket var perfekt för just då var suget borta för all form av ridning. Jag böjde mig med att bara pyssla.
Men när inridningen kom så påbörjade man och med inridningen och jorunns utveckling vart allt roligt igen.
Hade jag inte haft Jorunn är Gazella dog hade jag nog inte haft häst idag.

Måste kännas skönt att hon inte vart så liten så du trodde när hon föddes, du är ju inte på långa vägar för lång för henne och då är hon ju bara 2 år och har många år kvar att växa=)
Som sagt jag torr det där kan bli en otrolligt fin kör och dressyrponny i fraktiden=) eller bara sockersöt att se på i hagen=) Hästen är lika glad för de=)

Tror att det är lite lika för mig. Jag vet inte om jag skulle haft en häst kvar om det inte vore för att Storm är Stellas dotter. Men ja, kan inte tänka mig att sälja henne tror jag. Hon är ju Stellas.

Liten är hon ju dock. :p Maxad C-ponny, så vi får väl se om jag känner mig bekväm med att rida. Har åkt några meter och hon är sockersnäll det lilla djuret! Får banta lite mer så att jag känner att jag kan sitta på henne med sadel i trav och galopp nästa år.

Var ute och tittade till henne igår. Mina fina kom överens när det gällde att leka lite i alla fall. :love:

reecestorm_by_erehsidne-d7twzdz.jpg
 
Lite vinäger finns det i henne! Hon är en självständig kvinna. ;)

Hennes mamma var verkligen en dröm. Saknar henne otroligt mycket!



Tror att det är lite lika för mig. Jag vet inte om jag skulle haft en häst kvar om det inte vore för att Storm är Stellas dotter. Men ja, kan inte tänka mig att sälja henne tror jag. Hon är ju Stellas.

Liten är hon ju dock. :p Maxad C-ponny, så vi får väl se om jag känner mig bekväm med att rida. Har åkt några meter och hon är sockersnäll det lilla djuret! Får banta lite mer så att jag känner att jag kan sitta på henne med sadel i trav och galopp nästa år.

Var ute och tittade till henne igår. Mina fina kom överens när det gällde att leka lite i alla fall. :love:

reecestorm_by_erehsidne-d7twzdz.jpg
Hon är ju verkligen superfin!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 090
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 640
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 475
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp