Ny regler för hästpass från den 1 juli

(Ridsport)
Från och med den 1 juli införs nya regler för hästpass, efter att en ny passförordning tas i bruk. Detta innebär att inga hästar, oberoende av ras, ålder eller användningsområde, får hållas utan ett giltigt pass.

Läs mer...

Sv: Ny regler för hästpass från den 1 juli

men det spelar ju ingen roll av vilket värde du har grejer i bilen, eftersom bilinbrott inte händer enligt dej... :crazy:

varför behövs hästens medicinska historia på tävlingsplatsen?

Sv: Ny regler för hästpass från den 1 juli

men det spelar ju ingen roll av vilket värde du har grejer i bilen, eftersom bilinbrott inte händer enligt dej... :crazy:

varför behövs hästens medicinska historia på tävlingsplatsen?

jag sa att ett bilinbrott där passet stjäls på en publik tävlingsplats inte är så troligt att jag anser det ngt att vara rädd för, då får man väl ha passet på sig istället om man anser risken trolig.

För ridhästar gäller att man på tävlingsplats måste uppvisa vaccinations intyg för hästinfluensa. så vaccinationerna ska visas, och tanken är att de ska stå i passet.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 272
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama