Sv: Ny ras!

Men jag tycker att många av de egenskaper som jag INTE vill ha debuterar så sent... Mina hundar tycker jag visat sitt rätta jag efter typ 3 år... Vad gäller skärpa och sånt..
Fast retriever ska ju ha obefintlig skärpa... har inte haft någon med för mycket skärpa, faktiskt. Jag tror ändå att man ser mycket av mentaliteten vid 2 år, även om jag personligen helst väntar till minst 3 innan jag avlar på mina hundar. De är egentligen inte riktigt vuxna förrän vid den åldern.

Sv: Ny ras!

Ja det var i de banorna jag också tänkte... Jakttypen av spaniel med retriever. Eg. hade jag tänkt jaktretriever som bas tror jag...

Vilka raser kan lämna släthårigt och långhårigt i samma kullar?
Det gör ju ingen av spaniel- eller retrieverraserna - vill man ha både kort- och långhårigt så får man nog ha labbe med i botten. Kan man inte nöja sig med en ganska moderat lång päls? Ungefär som denna:
gimmie_star_fin_4april08.jpg

De flesta jaktspaniels har ju inte så jättemycket päls heller...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 130
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 080
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 877
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX