Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, bry dig inte om surkartenNu är ni bara sura och petiga och hjälper inte alls till att svara på mina ytterst intressanta frågor! Inte ett svar har jag fått förutom från en person.
Äh, bry dig inte om surkarten
Allvarligt talat, så tror jag det största probemet i ett sånt här projekt skulle vara att hitta riktigt bra hundar att avla på, de bästa individerna i en ras används ju knappast i blandrasavel.
Ja, fast det lär ju bli rätt många hundar av olika raser, ju.Man får väl köpa in bra avelsmaterial?
Nu beror det ju på vad du menar med "misslyckade", är de riktigt dåliga så är det ju inget man kan ens kan omplacera, men de andra - som motsvarar den typ av hund man kan fortsätta avla på - behåller man, och resten kan man kanske kastrera och sälja/omplacera efter ca 1 år? Det lär också bli många hundar Men nu är ju tanken att man ska få fram hundar med bra mentalitet, som är lätta att ha att göra med, så har man ordentligt med utrymme (och pengar!) så skulle det kanske kunna gå.Problemet som jag ser det är vad tusan gör man av alla misslyckade hundar?
Ja, vi menar nog samma sak, fast du missförstod mig. Det var inte själva inköpen av hundarna som jag menade kostade pengar, det kostar ju massor att ha många hundar. Vill man dessutom röntga alla hundar både fram o bak, ögonlysa, samt meritera på något sätt, så lär det ju dra iväg och kosta massor.Inköpet av ett par hundar är nog den minsta kostnaden. Även bra hundar är rätt billiga jämfört med att dra runt en storskalig kennelverksamhet.
Mmm läs första inlägget igen...
Jag kan citera:
"Hur lång tid skulle det ta innan SKK erkände den"
Så jag förstår inte riktigt ditt svar...
det kostar ju massor att ha många hundar. Vill man dessutom röntga alla hundar både fram o bak, ögonlysa, samt meritera på något sätt, så lär det ju dra iväg och kosta massor.
Jag vet, jag har bara tre nu men har haft 6 vuxna hundar som mest - och herregud, vad det kostade! Hos mig är det dessutom så att alla bor kvar tills de dör av ålder, om de funkar i flocken och mår bra av att ha många hundar omkring sig. De kostar ju också, men det här förstår inte folk som inte föder upp, de tror bara att man sitter och håvar in pengar - men så funkar det ju inte... Man kanske har en eller två tikar som går i avel, de andra kostar bara.Oh ja, det gör det redan när man har en 8-10 stycken
Det skulle jag inte vilja göra, en 1-åring är alldeles för ung för att få valpar.Ja jag var inne på att man kunde ta valpar mycket snabbare än 2 år. Kanske redan efter 1 år (Då halverar man ju tiden...)
Mja, en hel del hinner man ju se av mentaliteten på två år i alla fall. Man kanske kunde anlita någon som gör MH på dem? Inofficiella, blir det ju då.Sen är ju inte mentaliteten färdigutvecklad så snabbt. Knappt ens vid två år. Då skulle det bara bli bedöming efter utseende, och det var ju det man skulle komma ifrån
Håller med, jag skulle inte kunna vara så grym.Många som vill föda upp snabba slädhundar föder ju upp rätt så storskaligt och avlivar även rätt så storskaligt (kan man inte dra så behöver man inte leva...) Där korsar man bla in olika slags fågelhundar för att få snabbare hundar. Men... Det känns grymt att vara så hård. Det blir ju ett moraliskt dilemma.
Mja, en hel del hinner man ju se av mentaliteten på två år i alla fall. Man kanske kunde anlita någon som gör MH på dem? Inofficiella, blir det ju då.
.