Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På wolfdog.org står det ju wolfblood 0% på Zarek![]()
Den mest pålitliga hunden jag haft dock har den lite gener som gör den speciell men inget dåligt eller farligt
Notera att de knappt än någon som har procent data på wolfblod hur man räknar har jag ej lärt mig än
Okej!Jag orkar inte räkna själv
men kollade lite i stamtavlan (är lite av en stamtavlenörd) och en hane, denna: http://www.wolfdog.org/eng/dbase/d923.html verkar återkomma massor av gånger i led 6-8 så de har linjeavlat rätt mycket?
Edit: Vilka raser har de använt för att utveckla denna ras? Jag såg många tyskklingande namn så kanske schäfer också?
På vilket sätt är den speciell?![]()
Vad i hela friden menar du med att valparna är destruktiva?!
I övrigt tycker jag det är grymt att ens tänka tanken att korsa två individer där den ena har lägsta möjliga domesticeringsgrad (varg) med den som har högsta tänkbara domesticeringsgrad (schäfer). De djuret borde kortsluta rejält om det tex blir skrämt.
Vad i hela friden menar du med att valparna är destruktiva?!
I övrigt tycker jag det är grymt att ens tänka tanken att korsa två individer där den ena har lägsta möjliga domesticeringsgrad (varg) med den som har högsta tänkbara domesticeringsgrad (schäfer). De djuret borde kortsluta rejält om det tex blir skrämt.
KL
Där jag bor fanns det en äldre karl med en varghybrid när det blev olagligt. Men hunden var ganska gammal då, och väldigt snäll så han fick ha kvar den. Hur många procent varg det var i den vet jag inte.
Jag gillar vargar, men skulle aldrig våga ha en varghybrid. Kan inte riktigt förstå varför man ska korsa hundraser med varg... Vill jag ha en hund som ser ut lite som en varg skulle jag ha en husky..
Alla som har åsikter om hundar som korsats med varg tänk så här. Va kommer hunden ifrån? Titta på eran hund och sen titta på en varg, dingo osv å fundera på hur dagens hundar blev som de ser ut å är, det är präglade i generna för art va på ett sett å se ut på ett visst sett för att tillfredställa våra behov. Ju mindre eller olikare ett vilt hunddjur de ät ju mer lär de ha lidit på resans gång till att bli det de är idag. Eller e marioriteten så godtrogna att de tror att hunden ramlade från himelen ner i människans tv soffa i tyst tals olika raser å va naturliga!!?? Att korsa schäfer med ett ursprung borde va bland de naturligaste man kan göra, dom går tillbaka lite av sitt egna tänkande, de blir friskare från avels sjukdommar å lever längre.