Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
Tack.
Hon är korsning Connemara/fullblod. Har tidigare gått som distans häst och håller just nu på att skolas om (och musklas om) till dressyrhäst.
Är tänkt som min handikapphäst och målet på lång sikt är att tävla henne på handikapptävlingar (och vanliga tävlingar förstås eftersom det inte finns så många handikapptävlingar).
Alltså, jag tycker inte den egentligen verkar spänd, snarare så är den inte "på jobbet". När den hamnar i ramen och kommer igenom kroppen så blir det nog lättare.
Jag är inte anti graman, jag använder det till och från av olika anledningar, senast för några dagar sen, men i det här fallet tycker jag inte att det känns som en ultimat lösning. Hästen behöver kunna komma fram mer och det känns som att gramanen hindrar det.
Jag vet också hur svårt det är att sluta rida på den när man använder den för ofta.
Men jag gillar verkligen hästen, vad är det för något? Den är sjukt söt och näpen, otroligt fint huvud.
Tror den blir jättetrevlig när den kommer fram och fokuserar mer på sitt jobb!
Tack.
Hon är korsning Connemara/fullblod. Har tidigare gått som distans häst och håller just nu på att skolas om (och musklas om) till dressyrhäst.
Är tänkt som min handikapphäst och målet på lång sikt är att tävla henne på handikapptävlingar (och vanliga tävlingar förstås eftersom det inte finns så många handikapptävlingar).