Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
Nej, absolut är vi inte klara, att det blir bättre är ju en indikation på att vi är på rätt väg, inte att vi är framme ; ) Och kvickheten genom övergångarna är ju just det vi har tränat på! För ett par veckor sedan kunde hon som sagt knappt inte hålla galoppen genom en halvt igenom, (halv 10-metersvolt) nu kan hon hålla en kort fin galopp i en 10-meters volt, samt gå i förvänd, hade det nu varit så att jag knött henne framåt med stum hand i hundratals meter i taget så hade vi inte gjort det...
Självklart är det en fin avvägning i alla hjälper som ska till och självklart sitter jag inte och knör konstant och håller henne fast i munnen! Det var därför jag menade på att det hjälper inte att skriva här hur jag tränar, eftersom jag inte kan aktivt visa hur jag menar. Ingen här vet ju hur det ser ut när jag tränar, vad jag tänker på när jag tränar, vad känslan är just då, och det är känslan jag går efter (inte efter text). Ingen här vet ju hur hästen känns att rida? (har någon här ens sett mig rida irl?)