Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trots att jag hade all vilja att rida i världen - hade bara haft hästen hemma 4 månader efter ett par år ute på foder när jag blev gravid - så gick det bara inte att rida efter v. 20, det gjorde så överjävligt ont oavsett gångart eller ansträngning, och då har jag ändå hög smärttröskel. Så tyvärr är det ju inte bara viljan som spelar in.
Tur att det går så bra för många i alla fall, annars skulle det nog vara dåligt med avkommor hos ryttare, om det var fysiskt omöjligt att rida under grav.
"Min" stallägare rider sina två hästar ännu, hon är i vecka 37. La iofs ner hoppningen för några veckor sedan....
Nej det tycker jag inte.Det är väl klart jag ska driva? Om jag inte driver saktar den bara ner, det vill jag inte. Jag vill att hon ska korta sig, jobba mera, inte mindre.
Jag vill alstra energi genom att driva, det ska 'lagras in' mer än vad jag driver, så när jag lättar igen så ska energin gå framåt istället för uppåt (som jag är ute efter när jag kortar henne). Så när jag kortar så driver jag in bakbenen, hon får jobba mycket mer för att orka bära sig och när jag släpper fram henne igen i arbetsgalopp så räcker det att jag tar fram händerna och låter ramen bli till arbetsgalopp (istället för samlad).