Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på detta som han gjorde- handlar det om ngn ålderskris eller att han ser på 50- åringar som lastgamla? Varför vill han inte kännas vid sin ålder?
Jag dejtade en man under ett år, han stod som 53 i annonsen, men visade sig vara 5 år äldre, vilket han aldrig upplyste mig om... Råkade se det när jag skulle hjälpa honom skriva ett cv
Och, nej han har inte ändrat det nu heller
Oj,, då skulle jag börja undra... Är det så att han slirar lite på sanningen även i andra frågor? eller har han en stor åldersnoja? vad är det med dessa 5 år som är så farligt?
En man dom har skrivit sin ålder som 30 men efter lite chattade säger att han är 50. För han förstår inte varför man ska skriva sin biologiska ålder utan vill skriva hur han känner sig.
Vilken röra - kanske en spännande röra- det skulle bli om alla gjorde då.
Jag kan tycka att det skulle vara spännande om INGEN uppgav nån ålder på de där sajterna. Men i praktiken skulle det inte funka särskilt bra, förmodar jag. Jag skulle själv inte vilja att den som blivit min soulmate via mail visade sig vara 18 år.
Det vore ju en sak om man förhöll sig till det på något vis, typ "Jag VET att jag spräcker din åldersgräns men jag måste få chansa ändå, XYZ som du berättar i din profil vill jag gärna veta mer om". Eller nåt.Fick mail av en man som påstod sig vara 51, men av bilden att döma så var han minst 10 år äldre, kanske t.o.m. 20. Hade sån lust att "sätta dit honom" men tänk om han ändå bara var 51....fast det känns helt omöjligt.
Jag tackade och skrev att jag är väldigt noga med min övre åldersgräns dom är 50. Han verkar ha godtagit det
Fick mail av en man som påstod sig vara 51, men av bilden att döma så var han minst 10 år äldre, kanske t.o.m. 20. Hade sån lust att "sätta dit honom" men tänk om han ändå bara var 51....fast det känns helt omöjligt.
Jag tackade och skrev att jag är väldigt noga med min övre åldersgräns dom är 50. Han verkar ha godtagit det
ä
Haha.. precis... Man kan ju gå lite via bilder men samtidigt är det ibland svårt att säga tycker jag på yngre pesoner. Äldre tycker jag är lättare...
såg ni? jag råkade skriva personer och inte män, utan att jag tänkte på det.... haha..
..............................................
Läst redan igår men inte behagat svara- vad ovanligt- not
så många män tror sig vara så mkt mer ungdomliga än alla andra.. när de faktiskt är precis som alla andra i samma ålder. Högst ordinära 40-åringar.
du beskriver ett mänskligt beteende, och inte ett explicit manligt.
Hur i all världen skulle hennes resonemang kunna tolkas som en attack på män?när du och en handfull andra kvinnor skriver ungefär samma sak - då blir det ju en sanning, som kommenteras med en stor sak; "vad är det för fel på män egentligen?"
Ja, inte vet jag. Jag har då inte pratat om nån attack på män, jag har bara sagt att åldersfixering finns i hela samhället.Hur i all världen skulle hennes resonemang kunna tolkas som en attack på män?
Ålder är någonting väldigt "relativt", tror jag... För det första, som någon skrev, är hela samhället idag väldigt åldersfixerat. I (nästan) varenda tidningsartikel finns det ju med som referens/ mycket viktig information till läsaren, t ex Johannes, 26, berättar om sin stora kärlek, Eva, 46, etc...
No?Jag har då inte pratat om nån attack på män
"vad är det för fel på män egentligen?"
Ja, inte vet jag. Jag har då inte pratat om nån attack på män, jag har bara sagt att åldersfixering finns i hela samhället.
Jag tror att det är genetiskt, nåt med kromosomer som inte är helt matchade!Nåja, vad är det för fel på män egentligen?, som Sleepy citerade dig på, skulle jag säga ligger närmare attack på män än åldersfixering gör.