Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten så håller sig hästkillen jag skickade dejtförfrågan till (men inte fick svar..) fortfarande med. Har nu besökt min sida 63 gånger och fortsätter skicka flirtar???

Jag funderar på detta som han gjorde- handlar det om ngn ålderskris eller att han ser på 50- åringar som lastgamla? Varför vill han inte kännas vid sin ålder?

Nej, jag förstår inte heller. Likadant med det som @Texaz skriver - varför påstå att man är 53 när man är 58? I båda fallen är enda orsaken jag kan komma på att man söker sådana som är betydligt yngre än en själv - och därför inte vill skrämma bort dem genom att vara för gammal. :grin:

Jag dejtade en man under ett år, han stod som 53 i annonsen, men visade sig vara 5 år äldre, vilket han aldrig upplyste mig om... Råkade se det när jag skulle hjälpa honom skriva ett cv:p
Och, nej han har inte ändrat det nu heller:angel:

Oj,, då skulle jag börja undra... Är det så att han slirar lite på sanningen även i andra frågor? eller har han en stor åldersnoja? vad är det med dessa 5 år som är så farligt?

Jag kan tycka att det skulle vara spännande om INGEN uppgav nån ålder på de där sajterna. Men i praktiken skulle det inte funka särskilt bra, förmodar jag. Jag skulle själv inte vilja att den som blivit min soulmate via mail visade sig vara 18 år.

Oj,, då skulle jag börja undra... Är det så att han slirar lite på sanningen även i andra frågor? eller har han en stor åldersnoja? vad är det med dessa 5 år som är så farligt?

Nja han ljög om i stort sett allt visade det sig :mad:, så just den delen var nog inte mycket att fästa sig vid... Dock funderar jag över VARFÖR man gör det?? Vad är vitsen liksom?

En man dom har skrivit sin ålder som 30 men efter lite chattade säger att han är 50. För han förstår inte varför man ska skriva sin biologiska ålder utan vill skriva hur han känner sig.
Vilken röra - kanske en spännande röra- det skulle bli om alla gjorde då.

Fick mail av en man som påstod sig vara 51, men av bilden att döma så var han minst 10 år äldre, kanske t.o.m. 20. Hade sån lust att "sätta dit honom" men tänk om han ändå bara var 51....fast det känns helt omöjligt.
Jag tackade och skrev att jag är väldigt noga med min övre åldersgräns dom är 50. Han verkar ha godtagit det :)

ä
Jag kan tycka att det skulle vara spännande om INGEN uppgav nån ålder på de där sajterna. Men i praktiken skulle det inte funka särskilt bra, förmodar jag. Jag skulle själv inte vilja att den som blivit min soulmate via mail visade sig vara 18 år.

Haha.. precis... Man kan ju gå lite via bilder men samtidigt är det ibland svårt att säga tycker jag på yngre pesoner. Äldre tycker jag är lättare...

såg ni? jag råkade skriva personer och inte män, utan att jag tänkte på det.... haha..;)

Fick mail av en man som påstod sig vara 51, men av bilden att döma så var han minst 10 år äldre, kanske t.o.m. 20. Hade sån lust att "sätta dit honom" men tänk om han ändå bara var 51....fast det känns helt omöjligt.
Jag tackade och skrev att jag är väldigt noga med min övre åldersgräns dom är 50. Han verkar ha godtagit det :)
Det vore ju en sak om man förhöll sig till det på något vis, typ "Jag VET att jag spräcker din åldersgräns men jag måste få chansa ändå, XYZ som du berättar i din profil vill jag gärna veta mer om". Eller nåt.

Men att ljuga är ju otroligt tramsigt.

Antingen är han fånig och har dagit av x antal år..eller så har han åldrats mer än vad de flesta gör.

ä

Haha.. precis... Man kan ju gå lite via bilder men samtidigt är det ibland svårt att säga tycker jag på yngre pesoner. Äldre tycker jag är lättare...

såg ni? jag råkade skriva personer och inte män, utan att jag tänkte på det.... haha..;)

Självcensurera dig inte bara. ;)

Det är konstigt att de kvinnor här som fått kontakt med en lovande man aldrig får påpekande om att det finns bra kvinnor också, inte bara bra män.

Ålder är någonting väldigt "relativt", tror jag... För det första, som någon skrev, är hela samhället idag väldigt åldersfixerat. I (nästan) varenda tidningsartikel finns det ju med som referens/ mycket viktig information till läsaren, t ex Johannes, 26, berättar om sin stora kärlek, Eva, 46, etc...

Bilden av mig, den 50- åriga, ensamstående (INTE "singel") kvinnan, som ska vara nöjd med att knyppla spetsar och vattna blommor, och som blir OTROLIGT smickrad över ALL manlig uppmärksamhet, har vuxit fram under en lång tid och därför tar det lika lång (längre?) tid att radera den ur folks medvetande. Det är troligtvis p g a den bilden som jag blir kontaktad av 70- åringar, som vill sprida lite glädje i mitt, annars så, monotona och stillsamma liv...

Veckotidningar/ "Damtidningar" gör sitt bästa för att sälja sina alster till just den här gruppen genom att ha förstasidor som ropar ut: "50 är det nya 30!", "Gympan som gör dig tio år yngre!" Men, värt att notera, många av dagens 50- åriga kvinnor vet redan det här, har vetat de senaste 20 åren och kan bära upp jeans, spiknitar, piercingar och tatueringar, och passar i det!

Jag har ibland haft arbeten som inneburit att jag kontrollerat folks legitimation, ålder alltså, och noterat att det kan skilja sig väldigt mycket åt mellan två individer av samma årgång! Vissa, stapplar, typ, fram till mig och visar leg och jag tänker: "Shit, du är ju jämngammal med mig! Din stackare!" andra släntrar fram, lämnar över leg och jag tänker: "Wow! Du är ju jämngammal med mig! Hur ska jag göra för att få tag i dina kontaktuppgifter?"

så många män tror sig vara så mkt mer ungdomliga än alla andra.. när de faktiskt är precis som alla andra i samma ålder. Högst ordinära 40-åringar.
du beskriver ett mänskligt beteende, och inte ett explicit manligt.
när du och en handfull andra kvinnor skriver ungefär samma sak - då blir det ju en sanning, som kommenteras med en stor sak; "vad är det för fel på män egentligen?"
Hur i all världen skulle hennes resonemang kunna tolkas som en attack på män?

Ålder är någonting väldigt "relativt", tror jag... För det första, som någon skrev, är hela samhället idag väldigt åldersfixerat. I (nästan) varenda tidningsartikel finns det ju med som referens/ mycket viktig information till läsaren, t ex Johannes, 26, berättar om sin stora kärlek, Eva, 46, etc...

Ja, det har du ju rätt i. Ålder är otroligt viktigt. Något av det jag först gillade jag när jag började hänga forum var just att man inte kände till varandras ålder. Jag har fått både yngre och äldre kompisar som jag kanske skulle ha missat om jag träffat dem IRL först.

Alltså, jag fattar verkligen inte det där med att vilja ha en 20-30 år yngre partner. Och att vilja det på förhand, INNAN man har råkat träffa på någon mycket yngre som man fallit för. Dvs det är den låga åldern man så att säga är ute efter.

Erfarenheter och annat skapar ju en person med tiden. Blotta tanken på att vara ihop med någon som kanske är ung nog att vara ens barn, känns direkt obehaglig för mig.

En annan kille som messade mig tidigare i år blev lite putt på mig som tyckte hans 28 år var för ungt för mig, där kom samma kommentar att ålder bara var en siffra och att jag hade problem som inte gav honom någon chans. Inte hjälpte det heller att han var fem år yngre egentligen som han erkände efter ytterligare ett mail.

Jösses, när det står vad jag söker, hur svårt är det att fatta att jag inte är intresserad när de bommar med minst 20 år? Jag undrar alltid vad de är ute efter, att bli försörjda? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 668
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 706
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Görel
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka